Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
paul westerberg & the replacements (3762 bralcev)
Sreda, 6. 12. 2006
outlaw



1. CD let it be, 1 (on) I WILL DARE the replacements 3.18
CD bill frisell, 8 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
I Will Dare, drznil si bom, uvodna pesem Paula Westerberga s klasične plošče Let It Be ameriške hard core zasedbe The Replacements iz 1984. leta. Kitarski solo v tem posnetku je prispeval Peter Buck iz zasedbe REM. Analogija naslova plošče Let It Be je kajpak razvidna: tam, kjer se je zgodba skupine The Beatles končevala, se je nadaljevala zgodba The Replacements. Nadaljevala, saj se je začela pet let prej. Paul Westerberg se je 1979. leta pridružil zasedbi Impediments, v kateri sta bila brata Bob in Tommy Stinson s kitaro in basom, bobnar pa je bil Chris Mars. Skupina se je kmalu preimenovala v The Replacements, saj se je njihovega izvirnega imena držal slab sloves zaradi razgrajanj, pijančevanj in podobnega na njihovih zgodnjih nastopih. Mala neodvisna založba Twin/Tone iz Minneapolisa jih je povabila v svoje okrilje, pri njej pa so objavili prvenec Sorry Ma, Forgot to Take Out the Trash, Oprosti, mama, pozabil sem odnesti smeti. Na njem je tudi pesem Johnny's Gonna Die, Johnny bo umrl, posvečena Johnnyju Thundersu. Sledil je še EP Stink, pa še ena mala hard core klasika Hootenanny, ki je pripravila okvir za ključno ploščo tistega obdobja skupine The Replacements, Let It Be.
Tole je posebna oddaja Moč pesmi vsako prvo sredo v mesecu v okviru oddaje Izven zakona, o nadčasnih pesmih iz Amerike in okolice. In seveda o njihovih piscih. V tem primeru gre za Paula Westerberga. Pozdravljava vas Milko Poštrak in Jure. Kot smo storili že parkrat v preteklosti v okviru tele oddaje, ki se sicer osredotoča na izrazne oblike, ki jim rečemo country, folk, koreninski rock, nekateri pravijo tudi kar americana, pa insurgent country, alter country in podobno, se tudi nocoj posvečamo zgodnjemu opusu, neke vrste predzgodovini ustvarjalca Paula Westerberga. Podobno, kot smo naredili z Jonom Langfordom in njegovimi, namreč z zasedbo Mekons, pa z Robertom Forsterjem in medtem oživljenimi The Go- Betweens, pa še s kom. Tudi zato se tokrat, v oddaji Moč pesmi, ne bomo lotili temeljite analize zasedbe The Replacements. Verjetno jo večina starejših poslušalk in poslušalcev Radia Študent tako ali tako dobro pozna, saj so jo kolegi v osemdesetih sproti predstavljali. Izpostavil bom le ali predvsem tiste pesmi Paula Westerberga, ki so že nakazovale in napovedovale njegovo kasnejše samostojno delo. Tako je zdajle na vrsti naslednja pesem z albuma Let It Be, ki ji je naslov Anadrogynus.
2. isti CD, 5 (on) ANADROGYNUS the replacements 3.06
Ljubezenska zveza med dvema z drugačnimi spolnimi usmeritvami Anadrogynus in Paul Westerberg za klavirjem s skupino The Replacements na albumu Let It Be iz 1984. leta.
Naslednja pesem Paula Westerberga, ki je začenjala B stran vinilne plošče Let It Be, je Unsatisfied, Nezadovoljen.
3. isti CD, 7 (on) UNSATISFIED the replacements 4.01
Strastna izpoved Paula Westerberga Unsatisfied na mojstrovini Let It Be zasedbe The Replacements iz 1984. leta. To je bila tudi zadnja plošča za malo založbo Twin/Tone, naslednje leto so se selili k veliki založbi Sire. Od albuma Let It Be se bomo poslovili s še eno Westerbergovo pesmijo, Sixteen Blue.
4. isti CD, 10 (on) SIXTEEN BLUE the replacements 4.24
Prvo ploščo z naslovom Tim, ki so jo The Replacements objavili pri založbi Sire, bi naj produciral Westerbergov vzor, Alex Chilton, vendar na koncu iz tega ni bilo nič. Naredili so sicer nekaj posnetkov, vendar jih niso uporabili. Ploščo Tim je produciral nek drugi dobro nam znani ustvarjalec in producent, Tommy Erdelyi, ki je delal tudi s skupino Ramones. Paul Westerberg in preostali člani skupine The Replacements pa so Alexu Chiltonu na naslednjem albumu Pleased To Meet Me posvetili naslednjo pesem z enostavnim naslovom Alex Chilton.
5. CD disk ena, 6 (oni) ALEX CHILTON the replacements 3.13
Naslov prvega albuma za založbo Sire je bil najprej Whistler's Mammy, na koncu so ploščo poimenovali Tim. Ob tem so imeli v mislih Montyja Pythona. Kot mnoge druge mlade, brezkompromisne zasedbe, so tudi The Replacements imeli kar nekaj težav s prilagajanjem na novi status pripadnikov sredinske struje. In kot v mnogih drugih primerih, je tudi tukaj kakega opazovalca zmedlo dejstvo, da so bile pesmi Paula Westerberga melodične in da so na videz zelo ustrezale sredinskemu občinstvu. Vendar je seveda vsakemu vsaj nekoliko natančnejšemu analitiku jasno, da stvari niso tako enostavne in da ne moremo potegniti ločnic med posameznimi kulturnimi artefakti na take prozaične načine. Ali, kot bi rekel Michael Hill, urednik dvojne pregledne zbirke z naslovom All for Nothing/Nothing for All skupine The Replacements: »Te pesmi so uspešnice v vzporednem ali alternativnem vesolju. Pesmi, ki govorijo o strahovih, upanjih, sanjah in razočaranjih, ki so skupna poslušalcem in tistim, ki so te pesmi napisali.«
Kakorkoli, zdajle bomo z albuma Tim poslušali odlično pesem Paula Westerberga z naslovom Left of the Dial.
6. isti CD, 1 (on) LEFT OF THE DIAL the replacements 3.42
Razprostranjen zvok kitar v pesmi Left of the Dial Paula Westerberga in skupine The Replacements na še enem njihovem klasičnem albumu Tim, prvem, objavljenem za veliko založbo Sire. S te plošče poslušajmo kar naslednjo pesem, Bastards of Young.
7. isti CD, 3 (on) BASTARDS OF YOUNG the replacements 3.37
Še eno odločno stališče mladega ustvarjalca Paula Westerberga, Bastards of Young. Mimogrede, The Replacements so posneli video za pesem Bastards of Young, če lahko tistemu posnetku, na katerem je bilo slišati le zvok te pesmi, sploh rečemo video. Lahko si predstavljate, da na MTVju niso bili preveč priljubljeni. V pesmi Bastards of Young Paul Westerberg med drugim pravi, da niso sinovi nikogar. V redu, virov navdiha in spoštovanja do nekaterih starejših ustvarjalcev, ne samo do Alexa Chiltona, pa Paul Westerberg le ni skrival. V naslednji pesmi Here Comes a Regular lahko slišite odmev Boba Dylana s spominom na Knocking on Heaven's Door vred.
8. isti CD, 4 (on) HERE COMES A REGULAR the replacements 4.46
Here Comes a Regular, zaključna pesem z albuma Tim Paula Westerberga in skupine The Replacements iz 1985. leta. Če je bil tukaj odmev pesmi Knockin' On Heaven's Door zaznaven le, če smo imeli veliko domišljije, pa je Paul Westerberg pesem Like a Rolling Pin popolnoma razvidno oprl na Dylanovo klasiko Like A Rolling Stone. Natančneje: gre za isto pesem, le naslov je mala punkerska šala
9. CD disk dve, 14 (dylan) LIKE A ROLLING PIN the replacements 3.05
Po turneji, s katero so The Replacements pospremili izid albuma Tim, so iz skupine vrgli Boba Stinsona, menda zaradi njegove odvisnosti od alkohola. Naslednji album Pleased to Meet Me so tako posneli kot trio. Produciral ga je še en znani producent Jim Dickinson. Tudi naslov plošče je spet razvidna alegorija, namig, navezava na pesem Sympathy for the Devil skupine The Rolling Stones. Odmev te skupine se sliši tudi v uvodni pesmi z naslovom I. O. U. S te plošče smo prejle že slišali poklon Alexu Chilton, zdaj poslušajmo le še eno pesem, zaključno Skyway.
10. CD disk ena, 5 (on) SKYWAY the replacements 2.06
Na snemanjih za album Pleased to Meet Me so The Replacements posneli več pesmi, ki jih nato niso uvrstili na ploščo. Nekatere od njih so se kasneje pojavile na drugem disku dvojne pregledne zbirke All for Nothing/Nothing for all. Poslušajmo eno od njih, ki ji je naslov Birthday Gal.
11. CD disk dve, 2 (oni) BIRTHDAY GAL the replacements 3.50
Na nastopih ob izidu albuma Pleased to Meet Me skupine The Replacements je odpuščenega Boba Stinsona zamenjal Slim Dunlap, ki je na zaključku turneje postal novi član zasedbe. 1989. leta so Paul Westerberg in The Replacements objavili naslednjo ploščo, Don't Tell a Soul. Z nje poslušajmo uvodno pesem Talent Show.
12. CD disk ena, 11 (on) TALENT SHOW the replacements 3.33
Talent Show, Pokaži, kaj znaš, uvodna pesem z albuma Don't Tell a Soul, še zadnjega poskusa Paula Westerberga in skupine The Replacements, da bi pritegnili širše kroge poslušalcev. Zvok, ki ga je produciral Matt Wallace, je bil zglajen in namenjen predvajanjem po radiu. Preboj so poskušali tudi z malo ploščo I'll Be You, ki pa jo bomo v tejle oddaji hladnokrvno preskočili. Paul Westerberg je izreden pisec pesmi, njegov poskus preživeti z lastnim ustvarjanjem je legitimen, mi kot poslušalci pa si lahko privoščimo osebno izbiro najljubših pesmi. Zato bomo zdajle z albuma Don't Tell a Soul poslušali pesem Achin' To Be.
13. isti CD, 10 (on) ACHIN' TO BE the replacements 3.41
Tudi po snemanjih za album Don't Tell a Soul je ostalo nekaj neobjavljenih pesmi, ki so se nekatere zatem pojavile na zbirki Leftovers ali na drugem disku dvojne zbirke All for Nothing/Nothing for All. Poslušajmo eno od njih, We Know the Night.
14. CD disk dve, 10 (oni) WE KNOW THE NIGHT the replacements 3.21
Paul Westerberg je bil menda razočaran nad sprejemom albuma Don't Tell a Soul in je želel objaviti samostojno ploščo, vendar je založba Sire zamisel zavrnila. Paul Westerberg se ni dal, tako je bila naslednja plošča, All Shook Down iz leta 1990 le še po imenu izdelek skupine The Replacements. Produciral jo je spet znani producent Scott Litt. Poslušajmo kar naslovno pesem All Shook Down v akustični izvedbi samega Paula Westerberga z akustično kitaro.
15. isti CD, 17 (on) ALL SHOOK DOWN the replacements 3.27
Chris Mars je kmalu po izidu plošče All Shook Down zapustil skupino. Na turneji, ki je sledila, ga je zamenjal Steve Foley iz skupine Things Fall Down iz Minneapolisa. Niti album niti turneja nista bila uspešna, kar je bil le še zadnji razlog za razpad zasedbe The Replacements 1991. leta. Tommy Stinson je zatem ustanovil zasedbo Bash & Pop, kasneje Perfect, Dunlap je 1993. leta izdal samostojno ploščo, Bob Stinson pa je 15. februarja 1995 umrl zaradi prevelikega odmerka mamil. Paul Westerberg je začel objavljati samostojne albume, ki smo jih v oddajah Izven zakona in drugje bolj ali manj že poslušali in jih kajpak še bomo.
Z albuma All Shook Down poslušajmo še imenu ustrezno žalostno lepo pesem Sadly Beautiful.
16. CD disk ena, 14 (on) SADLY BEAUTIFUL the replacements 3.14
Tokratne posebne oddaje Moč pesmi, v kateri smo se spomnili ustvarjanja Paula Westerberga v okviru klasične rock and roll zasedbe The Replacements, je konec. Naslednji teden v rednem programu oddaje Izven zakona nova plošča Grega Browna, The Evening Call, in navezava na par njegovih starejših plošč, objavljenih v tem tisočletju, vključno s koncertno In the Hills of California, posvečeno preminuli ustvarjalki Kate Wolf. Milko Poštrak se poslavljam s še eno pesmijo Paula Westerberga in skupine The Replacements, Who Know, ki pa je niso odigrali na kakem koncertu, kot bi sodili po ploskanju v začetku posnetka. Tisto ploskanje namreč pripada predhodnemu koncertnemu posnetku izvedbe pesmi Another Girl, Another Planet, sicer priredbi skupine The Only Ones, ki jo bomo mi preskočili. To je studijski posnetek iz 1990. leta. Kdo ve. Lep pozdrav!
17. CD disk dve, 16 (oni) WHO KNOWS the replacements 3.53


Komentarji
komentiraj >>