Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 5. 2. ´07 ob 19.00 (ponovitev 12. 2. ´07 ob 10.00) LO´JO: Bazar Savant (IRL, 2006 (3059 bralcev)
Ponedeljek, 5. 2. 2007
MarioB



* Dan današnji, ko si s klikom miške širom svetovnega spletišča lahko priskrbite zvočno informacijo o dogajanju praktično kjerkoli na svetu, ni nič nenavadnega, da marsikatera skupina v svoji poetiki združuje različne sloge, tudi tradicionalne, ki so zrasli na različnih geografskih širinah. Podobno se je sicer dogajalo še pred vznikom interneta, a možnost hitre pridobitve informacije o različnih glasbenih slogih gotovo prispeva k številčnosti multižanrskih bandov in njih pisanosti.

Godbena zgodba francoskega več-žanrskega in več-etničnega kolektiva Lo'jo, ki bodo z nocojšnjim koncertom začeli ciklus Glasbe sveta v Cankarjevem domu pa se je začela odvijati še pred dobo interneta. Band korenini v umetniški druščini Lo'jo Triban, ki je delovala že v začetku osemdesetih, najbolj znana pa je bila po uličnem gledališču. Od leta 1998 in albuma Mojo Radio, ki je predvsem po zaslugi priznanega britanskega radijskega novinarja Charlieja Gilleta populariziral mikavno zvočno mešanico zasedbe, je band skrčil ime na Lo'jo, žanrsko širino pa je še bolj razprl raznovrstnim vplivom.

V zvočnem miksu Lo'jo najdemo tako vplive iz tradicionalnih godb kot tudi iz na stežaj odprte popularnoglasbene pesmarice. Pri tradicionalnih muzikah se med sabo dopolnjujejo odkruški evropskih in neevropskih kultur od severno- in zahodnoafriške prek arabske do ciganskega melosa, španskega flamenka in klezmerja.

Poleg več ali manj slišnih oziroma bolj ali manj na prvi posluh opaznih odkruškov tradicionalnih godb, je v prosto lebdeči muziki francoskih godbenih avanturistov zaznati krepak vnesek popularnoglasbenih stilov, recimo dub, rock in opposition, hip hop, funk, pa tudi drobne doneske iz polja elektronske glasbe.

Dobra novica pri Lo'jo je v tem, da se vsi ti raznovrstni stili v istem godbenem kotlu družijo brezhibno in brezbrižno. Kot da bi se med njimi na poti transformacije in soočanja z drugimi tradicijami spletle posebne vezi, kot bi si sami stilemi poiskali medsebojne podobnosti, ne da bi nujno vztrajali na razlikah.

Če je band nastal kot poulična druščina, se jim to danes pozna v več ozirih, tako v občutku sproščenosti in uživaškega muziciranja, kot prav v vpletanju raznorodnih vplivov. V – če se naj tako izrazimo – nomadskosti glasbe, ki se steka v enoten, tekoč fluidni zven banda Lo'jo. Band uspeva različne tradicije z lahkoto prevesti v razpoznaven lasten zvok, v katerem se znotraj istih komadov njim bolj domač, a posodobljen francoski šanson, mično pregiba z drugimi muzikami, starimi in novimi.

Takšno skupinsko življenje različnosti je tudi nekakšno sporočilo naslova albuma Bazar savant – divjega ali neukročenega bazarja torej – ki se tako posluša kot soundtrack današnjega nujno multikulturnega globaliziranega življenja, ki smo mu hočeš nočeš v večji ali manjši meri vsi izpostavljeni. Člani Lo'jo so še posebej prizadevni pri tovrstnem izpostavljanju, saj ne sedijo doma križem rok in čakajo, da se jim z neba vsujuejo novi zvoki. Ne, band tudi sam potuje in raziskuje tuje dežele in zvoke, saj so gradivo za pričujoč album nabirali na potovanju od Sankt Peterburga do Timbuktuja z vmesnim pristankom v San Franciscu.

Bazar savant se tako ponuja v posluh kot lepo utekočinjen amalgam, uspešno zamešan koktajl, pri katerem končni vtis ponuja veliko več od posameznih delov. Je neke vrste napotek, kako brez cenene patetike ali poudarjene ideologizacije doseči ne tako enostaven vtis, da res poslušamo svetovne godbe, globalni džuboks z odličnim občutkom za mero in tajming.

pripravil Mario Batelič


Komentarji
komentiraj >>