Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 8. 2. ´07 ob 19.00 (ponovitev 15. 2. ´07 ob 10.00) SAROOS: Saroos (Alien Transistor, 2006) (3462 bralcev)
Četrtek, 8. 2. 2007
goran



* Pred ljubljanskim koncertom nemške druščine Saroos štiriindvajsetega ta mesec, danes v Tolpi Bumov predstavljamo njihov samonaslovljeni prvenec iz lanskega leta. Prvenec rečeno pogojno, saj vsi sodelujoči glasbeniki prihajajo iz nam dobro znanih, že uveljavljenih sredin. Florian Zimmer in Christoph Brandner, ki tvorita jedro zasedbe, se podobnih indietroničnih praks lotevata že vso njuno kariero, prvi skozi zasedbi Jersey ter Iso68, drugi pa kot bobnar pri veljakih Lali Puna. Ob Zimmerju in Brandnerju so pri snemanju sodelovali še Saam Schlamminger alias Chronomad, basist že omenjenih Jersey ter Notwist – Max Punktezahl, Volker Zander, ki basovske in kontrabasovske strune drgne pri Calexico, ter Anticonovec Alias, ki je v preteklosti že sodeloval z Notwisti in Lali Puno. Skupni imenovalec vsem je založba Alien Transistor bratov Acher (ahr), ki je torej pod streho spravila še enega v množici podobnih stranskih produktov.

Če bo tempo novotvorb iz te skupnosti ostal na trenutni frekvenci, bi v bodoče morda veljalo razmisliti o denimo ‘Weilheim all stars’ znamki, v kateri bi bili združeni vsi številni projekti, ki jim že sedaj ni več moč slediti. To sicer priča o sila kreativnem taboru, vendar pa običajno stranski projekt pomeni tudi odmik od izraza, ki ga goji matična zasedba, kar pa v primeru Weilhemskih formacij ne drži povsem. Z izjemo zgodnjih Notwist, se lotevajo vedno iste forme, kar sicer gotovo z navdušenjem pozdravljajo insiderji, pri tistih, ki svoj čas namenjajo tudi spremljanju drugih praks, pa ta bavarski konglomerat verjetno počasi izgublja začetno naklonjenost.

Tudi album ‘Saroos’ se drži vseh wilheimskih tehničnih regulativ. Kratke kombinacije post rockovskih melanholij, abstraktnega instrumentalnega hip hopa ter nokturnih atmosferičnih vijuganj, s pritiklinami jazz in etno vzorcev, tvorijo preprosto in hitro všečno celoto. Če odmislimo hip hop variacije, lahko povlečemo nekatere vzporednice s čikaškimi post-rock prvaki Tortoise (tortis). S to razliko, da slednji v posameznem komadu običajno razvijajo eno idejo, medtem ko Saroos v posamezno skladbo stresejo vse svoje vplive. Tu je očiten še en odklon. Tortoise v sodoben kontekst vpenjajo zapuščino nekaterih praks izpred tridesetih let, na drugi strani pa so Saroos zazrti k svojim sodobnikom. To je glasbenikom, ki v zadnjih desetih letih navdušujejo sredinsko publiko. Temačne, arhaične melodične linije na primer močno spominjajo na škotska IDM skrivnostneža Boards of Canada, skladba ’One’ v spomin prikliče zgodnji izraz Massive Attack, spet drugje pa se pojavi podobnost z estetiko Dunajčanov Sofa Surfers. Vsi ti vplivi so sicer zapakirani v tisto tipično sproščeno weilheimsko celoto, vseeno pa se poraja misel, da jim nekoliko bolj prepoznavna lastna nota ne bi škodila. Po drugi strani preseneti njihov pogum. V sredinski pop se z izjemo skladbe ’During This Course’, v katero svoje rime strese Alias, spustijo skozi instrumentalno glasbo, kar je glede na zasičenost trga s tovrstnimi praksami precej smela poteza. Pol-angažirani poslušalci se v glasbi pač lažje najdejo, ko jim sporočila posreduješ verbalno. In skozi omenjeno skladbo ’During This Course’, ki – mimogrede – precej spominja na velecenjeni projekt 13 & God, Saroos pokažejo, da se z vokalistom dobro znajdejo, saj komad sodi med boljše na ploščku.

Album ’Saroos’ ponudi znotraj indietroničnega kalupa spodoben odgovor na hladne, mehanske variacije industrijsko pogojene glasbe, za širšo prepoznavnost pa bosta Zimmer in Brandner bržkone potrebovala vokalista za poln delovni čas. Lahko pa se ozreta tudi v nasprotno smer in v glasbo vpneta več prostora za eksperiment. Kakor koli že, skladbe z albuma so zelo kratke in bodo skozi prste izkušenih glasbenikov v živo gotovo podane skozi modificirano formo, ki bo pokazala, v katero smer se Saroos nagibajo

pripravil Goran Kompoš


Komentarji
komentiraj >>