Nedelja, 15. 4. ´07 ob 19.00 (ponovitev 22. 4. ´07 ob 10.00) ANTIBALAS: Security (Anti, 2007) (3194 bralcev)
Nedelja, 15. 4. 2007
MarioB
Nedelja, 15. 4. 2007
MarioB
Antibalas se namreč radi spreminjajo in preizkušajo vedno nove možnosti prerazporeditve godbenih in človeških ter družbenih in družabnih potencialov. Nenazadnje je nov, odličen album Security njihova prva izdaja za napredno založbo Anti, pododdelek punkovske Epitaph. Založba Anti, če ste na tem terenu prvič ali pa ste pozabljivi, skrbi za dotok novih zvočnih avantur častitiljivih in kultnih imen iz vseh možnih zvrsti od soula prek rapa do takih kot so Solomon Burke, Tom Waits, Michael Franti and Spearhead, Muggs, Refugee All-Stars ali Blackalicious. Nova ni le založba, temveč tudi producent, nihče drug kot John McEntire iz Tortoise, ki je enako storitev doslej nudil med drugim na izdelkih Stereolab in Toma Zéja.
In nova je tudi glasba, ki ima, kljub temu, da se kajpak naslanja, navdihuje, črpa, povzema in prevzema iz Felovega afrobeata, zdaj že pravzaprav zgodovinske glasbene oblike, ki se je izoblikovala konec 60-ih in na začetku 70-ih, močan duh po sedanjem zvokovnem trenutku. Antibalas so se morda le na prvencu Liberation Afrobeat Vol. 1 iz leta 2000 čvrsto oprijeli za afrobeat matrico, na vsakem naslednjem izdelku – pričujoči album Security je njihov četrti studijski album – pa je bilo moč v manjši ali večji meri začutiti ali včasih le zaslutiti vplive in odkruške drugih zvrsti. Ker je bilo z vsakim albumom tovrstnega mešanja več, prinaša Security posledično največ žlahtnega sožitja in sobitja doslej. Drobci karibskih in latinskoameriških godb, dub, svobodnjaški jazz, eksperimentalna glasba (kovinska tolkala v komadu Beaten Metal), druge afriške godbe (etiopski “groove”) in podobni zvoki se bratijo in sestrijo v slabi uri več kot dobre godbe. Koherenca in tekoča dinamka raznolikih sestavnih delov pa priča o tem, da so Antibalas zapopadli ne le črke Felove muzike, temveč tudi duha njegovega poslanstva o sožitju in medsebojnem oplajanju raznorodnih godb.
pripravil Mario Batelič
Komentarji
komentiraj >>