Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 27. 4. ´07 ob 19.00 (ponovitev 4. 5. ´07 ob 10.00) ABDOMINAL: Escape from the Pigeon Hole (Handcuts; Do Right! Music, 2007) (3186 bralcev)
Petek, 27. 4. 2007
Borja



* Kanadski MC Abdominal, s pravim imenom Andy Bernstein, je prvič opozoril nase leta 1999, ko je skupaj z didžejem Fase-om izdal dvojni EP Flowtation Device. Malo zatem ga je opazil Dj Format, ki je ravno na prelomu tisočletij pripravljal svoj prvenec Music for the Mature B-boy. Format je vedel, da ima kakovosten material, ki ima tudi določen komercialen potencial, vendar pa so mu manjkali MC-ji. Nad britansko sceno tistega časa ni bil najbolj navdušen. Potem pa je nekje slišal Abdominala. Takoj je hotel delati z njim. Format je v intervjuju sam rekel: »Abdominala sem spoznal ravno ob pravem času, ker sem rabil takega MC-ja, ki bo malce drugačen od splošnega trenda, rabil sem takega, ki je bolj funky in old school. Takih danes ni veliko.« Formatov instinkt je bil očitno pravilen, saj se je Abdominal na njegovem prvencu izkazal več kot odlično, album pa je bil pravi hit, prodal se je v približno štirideset tisoč izvodih. Abdominal je kasneje sodeloval še na drugi Formatovi plošči If you can't Join 'em beat 'em. Spotoma si je ustvaril ime na mednarodni sceni, publika ga je že poznala kot MC-ja z izjemno gibčnim jezikom. In napočil je čas za njegovo samostojno ploščo.

Escape from the Pigeon Hole je najprej izšla na Japonskem za založbo Handcuts, kmalu še v Evropi pri britanski založbi Antidote in v Kanadi pri Do Right! Music. Abdominal si je torej v nekakšni »grass roots« maniri iskal založbe (v resnici distributerje) za vsak kontinent posebej. Sicer pa je album plod njegovega dvoletnega dela.

Abdominal je MC, ki bi ga po stilu lahko uvrstili v starošolsko tradicijo lahkotnega nametavanja rim. Besedila zna izjemno ritmično razgibati, sposoben pa je rapati tudi izjemno dolgo brez vdiha, kar dokaže že na prvem posnetku na plošči, ki se imenuje »Breathe Later«. V tem komadu ima Andy štiri »fourty eight bar« kitice, ki pa jih odrapa z enim samim vdihom. Precej impresivno. Zaradi njegove izjemne tehnike rapanja, ki seveda temelji na dihalni tehniki in veliki kapaciteti pljuč, je Abdominal tudi dobil svoje ime.
V besedilih se Abds loti banalnih, vsakdanjih tem. En komad je posvečen njegovemu mestu Torontu, ki ga žal, bolj kot kritizira, hvali. Nekaj besed nameni tudi odnosu do glasbene industrije in trženju raperjev, pač v njegovem stilu, kar tri posnetke pa naklada o puncah in raznih problemih v partnerskih odnosih. Odstotek »ljubezenskih« balad na albumu je prevelik. Poleg tega so Abdominalova besedila naivna in zato je stvar še nekoliko manj zanimiva. Prav tako niso njegovo najmočnejše orožje tudi refreni, ki so večinoma odpeti in tako pogosto izpadejo nekoliko mehkužno.
Največja pričakovanja pri albumu Escape from the Pigeon Hole pa so bila povezana s produkcijo. Že mesece pred izidom plošče se je namreč govorilo, da bodo kot producenti podpisani med drugimi tudi bivši član zasedbe Jurrasic 5 Cut Chemist pa Young Einstein, sicer didžej in producent skupine Ugly Duckling in seveda tudi Dj Format. Napovedi so držale. Cut in Einstein sta oba prispevala po en beat, Format pa je skoval tri. Vsi ti beati so precej poskočni, z nafunkiranimi bas linijami in semplanimi, breakbeaterskimi bobni. Ostalo produkcijo so na albumu naredili razni producenti, med njimi naj omenimo Abdominalovega starega kolega Dj Fase-a, Birda in Bronze One-a. Presežna vrednost plošče pa naj bi bila zagotovljena s strani še enega Kanadčana, didžeja Dopeya, ki je s precej nekonvencionalno rutino zmagal na turntablističnem tekmovanju DMC leta 2003. Dopey je namreč za tri komade posnel skreče. Vendar pa se sliši, da so bili posneti na hitro, da se je očitno mudilo, saj je vso praskanje precej osnovno, nepretenciozno. Od nekdanjega »svetovnega prvaka« smo nedvomno pričakovali več hrupa. Zanimivo pa je, da med gostujočimi izvajalci praktično ni MC-jev. Pravzaprav jih lahko slišimo le na dveh posnetkih, med njimi pa začuda ni D-Sisiva, še enega Kanadčana, ki je z Abdominalom sodeloval na zadnji Formatovi plošči.

Escape from the Pigeon Hole je solidna plošča, ki pa ji manjka nekaj naboja. Skoraj vsi beati so precej kakovostni, zanimivi in razgibani, čeprav je treba reči, da smo glede na spisek producentov, torej če upoštevamo, da so podlage delali profesorji kot so Cut Chemist, Dj Format in Young Einstein, pričakovali še celo malo bolj nabrit material. Abdominal je kredibilen MC s specifičnim in tehnično povsem izpiljenim flowom. Njegova šibka točka pa so besedila. Problem ni toliko v tem, kaj govori, ampak kako govori. Obdeluje pač vsakdanje teme (kot večina hiphop MC-jev), vendar prepogosto postane dolgočasen.

Vseeno pa je Abdominal z Escape from the Pigeon Hole točno vedel, kaj počne. Sestavil je paket, ki temelji predvsem na izdelkih bistro izbranih producentov. Raznovrstni produkciji je dodal še nekaj živih inštrumentov in izjemnega skreč didžeja. Če njegova besedila niso preveč zanimiva, pa ga flow ne pusti na cedilu pri niti enem komadu. Konsistentno.

pripravil Borja Močnik


Komentarji
komentiraj >>