Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Legenda jazza, acid-jazza in funka, ROY AYERS, prihaja v Ljubljano (3706 bralcev)
Četrtek, 7. 6. 2007
jizah



Septembra leta 1940 rojeni Roy Edward Ayers, se je rodil mami pianistki ter očetu trombonistu. Na svet je privekal v kalifornijskem Los Angelesu, poleg glasbenega pedigreja pridobljenega v življenju s starši muzikanti je nanj precej vplival tudi prijatelj iz soseščine, legendarni Bobby Hutcherson. Glasba ga je dokončno vznemirila pri petih letih, ko sta ga starša odpeljala na koncert največjega vibrafonista s prvega obdobja nastanka vibrafona, Lionela Hamptona (si predstavljate, da bi danes starši svoje otroke peljali na jazz koncerte pri petih - danes jih raje peljejo na gasilske veselice). Tam se je mladi Roy zaljubil v zvok vibrafona, za nameček pa mu ga je Lionel Hampton še podaril. Prvotno zanimanje za vibrafon se je sčasoma ohladilo, Roy pa je začel igrati piano, flavto, kitaro, bobne in trobento. K vibrafonu se je vrnil pri sedemnajstih letih, ko se je takoj spomnil na koncert Lionela Hamptona, jazzerskega utemeljitelja vibrafona. Vibrafon je sicer inštrument, ki spada v družino tolkal, na tleh ime pedalo (podobno klavirskemu), s katerim se uravnava dolžina oz. kratkost slišanega zvoka, na zgornji površini ima kovinske tipke po katerih se udarja z udarjalkamii - palicami za ksilofon, spodaj pa ima viseče palice, ki ustvarjajo svojstven zvok. Inštrument je podoben marimbi ali recimo ksilofonu, je precej težek in ponavadi doseže širino treh oktav.

V najstniških letih je Roy poslušal široko paleto raznovrstne jazzerske oz. črnske glasbe, v šoli pa je ustanovil zasedbo The Jefferson Combo, kasneje preimenovano v The Latin Lyrics. Leta 1958 je odšel po končani srednji šoli študirat napredno glasbeno teorijo ter klasični piano na Los Angeles City College. Njegov snemalni ebi je na plošči saksofonista Curtisa Amyja "Down And Trippin' On Throught" iz leta 1962. Še isto leto se pridruži Big Bangu Geralda Wilsona, njegova prva plošča pa izide še istega leta in nosi naslov "West Coast Vibes". Prek basista Reggieja Workmana spozna izvrstnega flavtista Herbieja Manna, s katerim igra štiri leta. Herbie Mann mu je nato omogočil pogodbo z založbo Atlantic, pri kateri je koncem šestdesetih posnel tri plošče "Virgo Vibes", "Daddy Bug & Friends" ter "Daddy's Back", nato pa prestopil k založbi Polygram in zanjo med leti 1971 in 1981 posnel kar 20 albumov. TO je tudi najpomembnejše, najbolj raziskovalno in najbolj ustvarjalno obdboje v karieri Roya Ayersa, ki mimogrede ustanovi še svoj bend in ga po sebi poimenuje Roy Ayers Ubiquity. Solo in z njimi posname nekaj kultnih jazzerskih plošč, kot so recimo "He's Coming (1971)", "Ubiquity (1971)", "Virgo Red (1973)", "Change Up The Groove (1974)", kultno "Mystic Voyage (1975)", hitovsko "Everybody Loves the Sunshine (1976)", "Red, Black & Green (1976)", "VIbrations (1976)",... V tem obdobju začne Roy Ayers občutno mešati različne glasbene stile, ki segajo od jazza, jazzfunka, funka, jazz fusiona, celo popa, disca in acidjazza, katerega eden glavnih predstavnikov je bil...


Komentarji
komentiraj >>