Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 29. 6. ´07 ob 19.00 (ponovitev 6. 7. ´07 ob 10.00) BEASTIE BOYS: The Mix Up (Capitol, 2007) (3484 bralcev)
Petek, 29. 6. 2007
Borja



* Newyorški veterani Beastie Boys se po treh letih povsem nepričakovano vračajo z novim albumom. Nepričakovano zato, ker je ponavadi okoli njihovih svežih plat veliko govora in pričakovanj. In vsak njihov izdelek ponavadi postane kulten del popularne kulture, ki ga ni mogoče prezreti. Nekaj tednov pred izidom plošče so le postregli s skopo napovedjo, nekaj malega promocije pa so naredili z intervjuji. Vse skupaj precej nepretenciozno. Štos je v tem, da gre za »projektno« ploščo, ki so jo naredili v kratkem času. Ves material je odigran v živo, album pa v celoti instrumentalen. Kot smo že vajeni, kitaro igra Ad Rock, bobne Mike D in bas MCA. Slišati je, kot da ni bilo nobenega nasnemavanja, da so vse skupaj posneli v nekaj studijskih jam sessionih. Da so stvari še bolj zanimive, so k sodelovanju povabili dva izjemna glasbenika in dolgoletna sodelavca – klaviaturista Moneya Marka in tolkalca Alfreda Ortiza.

Mnogi feni niso bili najbolj zadovoljni z zadnjim albumom To the 5 Boroughs, češ, da podlage niso dovolj dobre in da so raparske sposobnosti trojice zarjavele. Nad The Mix Up se bodo verjetno zmrdovali še bolj, saj lahko kljub temu, da so Beastie Boys zelo fleksibilni in je vsak njihov album zgodba zase rečemo, da gre za najbolj nebeastiejevsko ploščo doslej.

Ker je The Mix Up instrumentalna plošča, so jo nekateri hiteli primerjati s starejšimi tovrstnimi izdelki Beastijev, ki smo jih lahko slišali že na platah Paul's Boutique in Check your Head, pozneje pa so bili zbrani na sijajni kompilaciji instrumentalov The In Sounds from Way Out. In veliko jih napačno trdi, da novi album zveni podobno. Ja, res je, da je The Mix Up posnet brez vokalov, ampak razen tega je podobnosti bolj malo. V resnici bi le za prvi komad »B for my Name« lahko rekli, da spominja na njihova starejša instrumentalna prizadevanja. Čeprav je cel album še zmeraj poln funkerskih (orgelskih) viž in raznih glasbenih referenc na B (in Blaxploitation) filme sedemdesetih let, pa je hkrati veliko bolj eksperimentalen, celo (stoner) rockovski, na trenutke psihedeličen. Novost je tudi vključevanje duba, najbolj očitno pri komadu »The Gala Event«, tako v tehničnem smislu uporabe efektov kot tudi v čisto stilskem. Produkcija je bogatejša, aranžmaji niso več naivni. Beastie Boys niso bili nikoli virtuozni glasbeniki in to se je na The In Sounds from Way Out takoj slišalo. Ampak to ni bilo pomembno, saj so bili komadi vseeno izjemno inovativni in - najpomembneje - imeli so neponovljiv groove. Tokrat je zadeva nekoliko kompleksnejša, zvok je bogatejši, večplasten. Zasluge za to grejo nedvomno tudi, in predvsem, obema gostoma, saj tolkala zagotavljajo kompaktnost materiala, klaviaturske linije pa melodični presežek. Problem je, da Beastie Boys nekaj izgubijo, ko postanejo resni glasbeniki. Izgubijo del spontanosti, razburljivosti, predvsem pa elegantne preprostosti. Neverjetno – najbolj »glasbeniški« so paradoksalno postali pri njihovem najmanj resnem (torej najmanj izdelanem in premišljenem) albumu doslej. In ko Beastie Boys zavzamejo nekakšno »resno« glasbeniško pozo, ni več humorja, ni več zgodb, ki so bile prisotne pri vseh njihovih dosedanjih albumih. Vsaj ne dovolj, da bi nas prepričali. To pomanjkljivost bi lahko rešili le na en način. Da bi The Mix Up zvenel brilijantno. Da bi bil natančen, zvočno suveren in prepričljiv. Kljub že omenjeni večji kompleksnosti pa je le-ta še zmeraj slišati kot zbirka posnetih jam sessionov. Kar je funkcioniralo pri nekaterih njihovih starejših instrumentalih, tokrat pa le na nekaterih delih. Izdaje posnetkov jam sessionov so pogosto težavne in le redko povsem smiselne. In sicer smiselne le, kadar se je zgodilo res nekaj izjemnega in predvsem, kadar se sliši, da so se glasbeniki pri igranju zabavali. Da so »padli noter«. In to je ključni trenutek, kjer The Mix Up ne prepriča v celoti. So se Beastiji res zabavali, ko so snemali The Mix Up?

Beastie Boys so trenutno na obsežni evropski turneji, za katero imajo pripravljena dva ločena repertoarja. Na nekaterih koncertih bodo namreč igrali instrumentalno različico, na primer, na znamenitem jazz festivalu v Montreuxu, kar pa nedvomno ni pričakovati na množičnih festivalskih veselicah, kakršna je Exit.

pripravil Borja Močnik


Komentarji
komentiraj >>