Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
DRAMATIČNA ALI ETIČNA SPREMEMBA? 14. OGLAŠEVALSKI FESTIVAL GOLDEN DRUM; ponedeljek, 22. X. 07, ob 16.00 (3943 bralcev)
Ponedeljek, 22. 10. 2007
tanjag



V petek zvečer se je zaključil 14. Oglaševalski festival tako imenovane Nove Evrope, ki ga Slovenija vsako jesen gosti v Portorožu. Prepoznavnost Golden Druma v svetu oglaševanja raste, prijavljenih del je vsakič več in tako festival vsako leto gosti najbolj priznane predvsem evropske kreativce. Uspe pa mu pritegniti tudi svetovno znane osebnosti, ki imajo o oglaševanju povsem svoje mnenje, kot je bil lani Slavoj Žižek in letos Danah Zohar.

Organizatorji vsako leto izpostavijo ključno temo festivala - letos Beyond Horisons – , ki je seveda dovolj široka, da v njeno okrilje stlačijo pač vse, kar jim pride prav. Večino strokovnega dela festivala namreč zajemajo predstavitve oglaševalskih dosežkov, idej in kreativnih posameznikov iz celega sveta in pa njihova medsebojna soočenja.

Večina oglaševalskih kreativcev in medijev pa pride v Portorož na tekmovanje. Letos so agencije prijavile prek 3000 del, ki so se v številnih kategorijah potegovale za najvišja priznanja. Katera bo agencija leta? Čigav televizijski ali tiskani oglas bo prejel veliko nagrado, kdo je najboljši v interaktivnih medijih, katera medijska kampanja je bila hkrati najbolj kreativna in je obenem presegla zastavljene cilje? Kateri radijski oglas bo nagrajen?

V zadnjih letih so najvišja mesta zasedale največje agencije, praviloma podružnice velikih agencijskih verig iz Češke in Romunije. Slovenija je nagrado za agencijo leta s Futuro zadnjič prejela l. 2001. Letos je največ del med 39 državami prijavila Romunija, ki je že tretjič zapored osvojila tudi glavno nagrado - agencija leta.

Med preko 100 radijskimi oglasi jih je žirija letos v ožji izbor uvrstila 10. Zaradi nekoliko nižje kvalitete se ni odločila, da podeli veliko nagrado. Najboljšega oglasa torej nimamo, v času tega prispevka pa lahko poslušamo celo štiri, ki so prejeli srebrno priznanje.

Osemčlanska žirija, katere člani so bili različnih nacionalnosti, je priznala, da je bilo včasih težko ocenjevati oglase ali kreativne ideje, ki vsebujejo veliko lokalnega značaja, čeprav naj bi bile ravno nacionalne ali področne karakteristike tiste, ki naj bi bile najbolj iskane in na nek način celo osnova, na kateri temelji oglaševalski festival Nove Evrope. Žirantje so nam postregli s spodobnim ožjim izborom in na pediestal postavili nekaj del, za katere trdijo, da imajo velik potencial tudi za canneske nagrade, ki so sladke sanje vsake vsaj malo ambiciozne agencije.

Trendi, ki jih vsako leto oznanjuje Golden Drum, nadaljujejo lanskoletne napovedi po preoobrazbi klasičnega oglaševanja. Klasični mediji, kot so tiskani mediji, televizija in radio, spreminjajo svoje vloge. V ospredje stopajo novi načini komunikacije, ki jih podpirajo nove tehnologije in nove generacije potrošnikov. Oglaševanje blagovnih znamk ni več tradicionalno, iščejo se novi medijski pristopi, nove situacije, prostori, in dogodki. Tako tudi internet z vsemi svojimi podsistemi prevzema vedno večjo vlogo v oglaševalskem svetu.

Agencije vedno bolj spoznavajo, da morajo kreativne ideje prilagoditi vsakemu mediju posebej, proizvoda ali storitve pa ne le postaviti na ogled, ampak morajo potencialne potrošnike vplesti v svojo zgodbo.

Odzivnost publike, ki jo v veliki meri omogoča ravno svetovni splet, mora biti močna, aktivna in kot tudi velike agencije že priznavajo – zaradi velike vpletenosti potrošnikov nad svojimi oglaševalskimi kampanjami nimajo več celovitega nadzora. Prihaja do novega izraza: viralni marketing, ko se sama oglaševalska ideja med ljudmi razširi kot virus in sama po sebi pomeni novo oglaševalsko orodje.

Če je bila lansko leto na festivalu izpostavljena nova tehnologija in z njo individualni pristop k uporabnikom, je letos več predavanj, predstavljenih kampanj in kreativnih idej poudarilo samozavedanje in odgovorno ravnanje.

V polno zasedeni dvorani nam je svoja stališča do oglaševanja predstavila Danah Zohar, svetovno znana piska in predavateljica, ki v svojih mislih prepleta menedžment, filozofijo, fiziko in psihologijo. V Sloveniji je Danah Zohar morda še najbolj poznana po svoji svetovni uspešnici Duhovni kapital.

Spraševala se je o vlogi oglaševanja v današnji družbi, ki ne povzdiguje kreativnosti, temveč neumnost. Zmaga neumnosti se kaže v revščini, svetovnih konfliktih, brezobzirnem odnosu do okolja in vojnah vseh vrst. Zoharjeva meni, da je vloga medijev in oglaševalskih agencij izredno pomembna, saj predstavljajo javen obraz tako velikih korporacij kot tudi posameznikov. Svoje predavanje je zaključila s prepričanjem, da oglaševalska stroka namesto dramatične spremembe potrebuje etično spremembo.


Naj v duhu najbolj obiskanega predavanja letošnjega Golden Druma zaključim z dejstvom, da na oglaševalskih festivalih vidimo tudi veliko število izstopajočih in celo izrednih idej, ki so odraz skrbi za majhne, prezrte, zatirane, revne. Ena najboljših je zagotovo kampanja švicarske agencije Walker, ki jo predstavljajo le štirje izjemni ustvarjalci. Letos so kljub majhnosti agencije in budgeta speljali eno najbolj impresivnih in odmevnih oglaševalskih akcij, katere naročnik je bil Amnesty International in nosi naslov: Ne dogaja se tukaj, dogaja pa se zdaj! Vabim vas, da jo najdete na spletu.

V Portorožu je bila Tanja Gvozdenovič.



Komentarji
komentiraj >>