Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 7. 12. ´07 ob 19.00 (ponovitev 14. 12. ´07 ob 10.00) THE QUANTIC SOUL ORCHESTRA: Tropidelico (Tru Thoughts, 2007) (3157 bralcev)
Petek, 7. 12. 2007
Borja



* Will Holland, bolj znan kot Quantic, ima pri svojih osemindvajsetih letih za sabo že prav lepo število plošč. Doslej je posnel štiri samostojne albume (5th Exotic, Apricot Morning, Mishaps Happening in An Announcement to Answer), delal je številne remikse, skupaj z Russom Porterjem izdal ploščo pod psevdonimom Limp Twins in končno, s svojim bandom Quantic Soul Orchestra posnel tri, oziroma kar štiri albume. Tropidelico je torej njihov tretji pravi album, vendar pa v njihovo diskografijo lahko uvrstimo tudi projekt, ki so ga pred dobrim letom Quantic Soul Orchestra izvedli skupaj s starošolsko in nekoliko pozabljeno soul in r’n’b pevko Spanky Wilson.

Will (Quantic) se je zavihtel med referenčne producente elektronike star komaj enaindvajset let, takoj po izdaji prvega albuma 5th Exotic. Demo posnetek z nekaj komadi je poslal na založbo Tru Thoughts, iz katere so mu odgovorili, da hočejo od njega celo ploščo. Tako se je rodilo sodelovanje, ki traja še danes, saj Will vse svoje delo izdaja pri tej založbi. Za Quanticov stil je značilno, da zna ustvariti izjemno melodične aranžmaje, ki temeljijo deloma na semplih, deloma pa na odigranih linijah. Will namreč igra kitaro in bas. Pri njegovi muziki je posebno to, da mu uspe sproducirati kose, ki bi jih težko uvrstili v katero zvrst; včasih so cinematični, včasih plesni, včasih imajo močan »live« zvok, včasih vlečejo na soul, vedno pa so zanj prepoznavni.
Quantic Soul Orchestra pa je druga (z)godba. V bistvu gre za živ band, ki je nastal zaradi Willove ljubezni do starih sedempaličnih plošč, 45-ov (“fortyfive-ov”). Njihova godba je stoprocentno odigrana, delajo namreč povsem brez semplov. Will pravi, da je skupina način, kako »daje nekaj nazaj«. S tem hoče reči, da v svoji muziki uporablja vzorce, »krade« iz svetovne fonoteke, z delom skupine pa poskuša nekaj muzike tudi vrniti.

Velik presek v Quanticovem življenju se je zgodil pred približno dvema letoma, ko se je odločil za selitev v Kolumbijo. Razlogov za spremembo okolja je več. Will je rekel, da bo v južnoameriškem okolju imel več miru in časa za produkcijo, kar je nedvomno nenavadna in bahaška izjava, če jo reče nekdo, ki je prej v Londonu uspel v kratkem obdobju šestih let posneti osem albumov in kup remiksov. Drugi razlog je kolumbijska glasbena tradicija, ki je Quantica zanimala že prej, s tem ko se je tja preselil, pa je dobil priložnost zadevo bolje raziskati, igrati z lokalnimi glasbeniki in brskati po prodajalnah s ploščami.

S selitvijo daleč na jug se je seveda spremenil tudi njegov slog. Popularne godbe latinske Amerike sedaj dominirajo v njegovih didžejskih setih, močno pa so vplivale tudi na zvok zadnje plošče njegove žive zasedbe Quantic Soul Orchestra, ki je bila v celoti posneta v Kolumbiji. Skupina se je pred snemanjem povsem spremenila, saj so večino Willovih britanskih kolegov zamenjali kolumbijski glasbeniki. Od stare ekipe je ostal le priznani funk bobnar Malcolm Catto. Pričakovanja ob izidu albuma Tropidelico so bila tako mešana, saj so bila Quanticova pretekla raziskovanja »latino« glasbe nekoliko banalna. Vendar pa je Tropidelico (razen precej zgrešenega posnetka z ameriškim MC-jem J-Livom) razgiban izdelek, ki kombinira starejši funkersko soulerski zvok zasedbe s cumbio, salso in še čim...

Tretji album zasedbe Quantic Soul Orchestra pa se od prvih dveh ne razlikuje le zvrstno. Močno se je spremenil tudi sam zvok. Če sta prvi plošči zveneli grobo, bobni so bili namreč bolj surovi in udarni, je Tropidelico veliko bolj sproduciran izdelek. Zvočno je urejen, miks natančen, noben inštrument pa ne nastopi nekontrolirano, ampak je točno na svojem mestu v celotni zvočni sliki. Aranžmaji so bogati, a le na redkih delih »preokrašeni«. Čeprav material ni revolucionaren, na nekaj posnetkih gre za preprosto preigravanje standardov salse, pa je zavidljivo, kako Quantic znova pokaže svoj občutek za melodiko, ne glede na zvrst, ki jo igra. Will je res prilagodljiv glasbenik, ki, če se izrazim nekoliko romantično, vedno uspe dati nek oseben slogovni pečat materialu, ki ga preigrava.

S Tropidelico je nastopilo novo obdobje za skupino Quantic Soul Orchestra. Čeprav je zasedba izgubila velik del zagona in udarnosti, pa je vseeno bolje, da so naredili reformo, kot da bi posneli še eno plato, ki bi zvenela isto kot prvi dve. Quantic se je tako kot Londona verjetno naveličal tudi preigravanja funk soul obrazcev. In prav je, da je tokrat ubral drugačno pot, tudi če material še zdaleč ni tako razburljiv kot starejše izdaje skupine. Na albumu Tropidelico sicer ni prostora za neka blazna raziskovanja, kaj šele za eksperimentiranje, vseeno pa je suveren izdelek, ki odraža stile, ki Quanticu trenutno dogajajo. In to je ena njegovih vrlin. Da je trdoglav, ve kaj hoče in to tudi spelje. Ob tem ne popušča pritiskom (založbe), kar se pri glavnih akterjih scen dogaja prepogosto.

pripravil Borja Močnik



Komentarji
komentiraj >>