Nedelja, 13. 1. 2008
Zala Dobovšek
O procesu rekonstrukcije Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki …
»… Današnji čas zaznamuje posredovanost. Koncept avtentičnosti je v zahodni kulturi mrtev. Vse, kar je, je že posredovano. To ni nič novega - le da ta koncept res radikalno živimo in ga predelujemo. /.../ Moment posredovanosti je bil vgrajen v vsak prizor, vsak prizor je bil vaja v posredovanju.«
Od kod prvi impulz za obuditev te gledališko-estetsko legendarne in revolucionarne predstave? Kakšno je bilo pri rekonstrukciji prvotno idejno razmerje med izvirnimi elementi in aktualno reinterpretacijo? Kolikšno pozornost je pri nastajanju je imelo vprašanje ciljne publike; se je bilo s tem vprašanjem sploh smiselno ubadati?
***
Specifičnost redkih repriz projektov Slovensko narodno gledališče in Fake it! je predvsem …
… Konceptualna odločitev, ki med drugim pomeni tudi kritiko produkcijskega sistema, kot ga poznamo tako pri nas kot drugje po Evropi. /…/ Produkcije so vse bolj standardizirane, da bi lahko čimveč »potovale« in da bi sploh, iz finančnih razlogov, lahko bile narejene.
Slovensko narodno gledališče:
Fake it!
***
Interaktivni performans MISS MOBILE, prvič izveden leta 2001, ki je minula leta gostoval tudi New Yorku, Los Angelesu, Londonu, Parizu, Estoniji in Italiji, je bil jeseni 07 kot poseben izziv za obiskovalce predstavljen tudi slovenskemu občinstvu.
Z J. J. se je pogovarjala Zala Dobovšek.