Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00) (2848 bralcev)
Torek, 12. 2. 2008
tadej



* Chris Clark je angleški IDM-producent mlajše generacije, ki je nase opozoril z odmevnim prvencem "Clarence Park". To ploščo in vse nadaljnje je zanj na trg lansirala eminentna založba Warp, ki je bila očitno zadovoljna z njegovimi glasbenimi vratolomi, ki jih je proizvedel v obdobju študentskega življenja in jih poslal na založbo. Tako kot številni IDM-producenti, se tudi Chris Clark poslužuje cenejše hardware opreme, saj kasneje zvoke pohabi in na novo rodi z zvočnim procesiranjem. Bolj kot s samo perfekcijo zvoka pa se v stilu svojega žanra nato ukvarja s strukturiranjem komadov in kompleksnimi ritmi. Na svoje plošče in kasneje tudi v nastope v živo je vključil tudi live bobne, ki jih v prvem primeru igra sam ter kasneje z ritem mašinami, v drugem primeru pa ima najetega bobnarja, s katerim se v IDM-ovski maniri sinhronizira tekom nastopa. V njegovi glasbi najdemo tudi druge organske zvoke, za dodatno toplino pa skrbijo še prijazne, vesele in neškodljive melodije, ki se vpletajo v večkrat zlomljene ritme. S prejšnjo ploščo pa si je Chris Clark skrajšal ime in sedaj se predstavlja le še pod imenom Clark, novo ploščo pa je naslovil »Turning Dragon«.

Svežino, ki jo je Chris Clark prinesel na založbo Warp s svojo prvo ploščo, mu je ratalo ohraniti vse do danes. To mu uspeva z dobrim kombiniranjem udarnosti, melodike, temačnosti, zanimivih zvokov, oplemenitenih IDM-skih klišejev ter majhnih in nešokantnih inovativnosti znotraj pričujočega žanra. Na leto proizvede približno 100 komadov in še več osnutkov, nato pa pogosto združuje tudi različne sloje pesmi iz različnih obdobij. Tako imamo tudi na plošči »Turning Dragon« opravka z raznoliko žanrsko ponudbo, ki pa ji ne manjka kohezivnosti oziroma je ta v obratnem sorazmerju z oddaljenostjo žanrov, vsebovanih znotraj komadov. Prepletajo se različni vplivi techna s poudarkom na birminghamskem, kar je tudi opaznejša in povezovalna nit plošče. »Turning Dragon« je pravzaprav videti kot nekakšen shizofreni otrok techna, ki v vseh svojih blodnjah izgublja stik z realnostjo. Halucinira jezne bleščeče niggerke iz MTV-spotov, ki se utapljajo v poplavi umazanih klubskih beatov in rezkih industrijskih zvokov, ali pa mu skačejo pred očmi po principu tehnike reži-lepi, kamor se pogosto zatakne še kakšna funkovska kitara ter obvezno nek obskuren in popolnoma nepričakovan zvok, ki se v glasbo lahko vklopi le v maniri IDM-ovske "pričakuj-nepričakovano" estetike. Poleg omenjenega je plošča »Turning Dragon« zabeljena še z zdravo mero kisline oziroma acida ter za Clarka značilne melodike, ki se kot esencialna začimba umesti v letošnjo razno-žanrsko čorbo, skuhano s strani Chrisa Clarka.

Zvrst z imenom IDM je v glavnem neskončna reciklaža tistega, kar so v preteklosti povedali »Aphex Twin« ter »Autechre«, ki so omenjeni žanr tudi uspešno razvijali naprej. Vendar pa je ta razvoj že dolgo na mrtvi točki oziroma se je obrnil proti samemu sebi, saj se v stilu betežnega dedka zateka k svojim začetkom - okorni artikulaciji in acid glasbi. Vendar pa taki izvajalci, kot je Clark, skrbijo za svež veter, ki na nepretenciozen način, a seveda še zdaleč ne preprost, ohranjajo žanr IDM še vedno zanimiv. Da pa Clark drži nekoliko več potenciala, kot ga je pokazal na plošči »Turning Dragon«, pa se lahko prepričamo že kar s ploščo samo, saj na njej ni težko pokazati izstopajočih komadov, ki nekako štrlijo nad sicer iskrenimi, a precej povprečnimi ostalimi izdelki.

pripravil Tadej Droljc



Komentarji
komentiraj >>

Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
LukaZ [18/02/2008]

Ej Droljc a si to ti na youtube klipu, ke ga fehtaš za komad:)
odgovori >>

    Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
    tadej [19/02/2008]
    ma ja sm mu šu rečt če bo kej muske al bo sam ta cvilejne pa če zna zaigrat kej od helmet, pa je reku da ne, pol sm mu pa reku naj vsaj mal kitar vmes vrže...:)
    odgovori >>

      Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
      goran [19/02/2008]
      verjetn jih je hotu vržt pa si se mu prehitr skril med fene.
      odgovori >>

Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
goran [11/02/2008]

par finih plesnih komadov na plati, ampak ko si poslušaš album po ta novih autechre stvar izveni kot bi se otroček igral z zvokci : )
odgovori >>

    Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
    Sanja [11/02/2008]
    čaki no. eni še nismo slišal. ne vela prej komentirat. :P drugač pa otročki tud rastejo... sploh pa jih je včasih še bolj zanimivo poslušat kot starčke...
    odgovori >>

      Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
      goran [11/02/2008]
      sem komentiral ker me je zmotil napovednik : ) clark izrazno resnično nekolk izstopa iz medlega idm povprečja (sploh s tistimi tremi plesnimi komadi), ampak to je mislim da že njegov 3 album..in če bi zbral tiste boljše skladbe z vseh treh (in še epjev) bi bilo materiala dovolj ravno za en soliden album, ki morda ne bi šel v pozabo praktično še preden uradno pride ven. sam sem načeloma pristaš lo-fi estetike, frekvenčnih ekstremov in podobnega, ampak je te stvari pač potrebno nardit z občutkom. in se mi zdi da ta clarku zaenkrat še manjka in zato njegova glasba izpade bolj generično kot bi sicer lahko.
      odgovori >>

        Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
        Sanja [12/02/2008]
        no sej jest ne bom dajala nobenih sodb, ker stvari premalo ali sploh ne poznam... špiknil me je samo komentar še preden nam je bil album predstavljen. :) eh, mal pač potežim sem ter tja... ;)
        odgovori >>

          Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
          tadej [12/02/2008]
          Autechre imajo na novi plati par genijalnih trenutkov, sicer pa tako sranje od plate da mi ni jasno od kje tako množično navdušenje. Mene bi blo sram kaj takega iz roka dat, gre za izkoriščanje imena, ki sta si ga zasluženo ustvarila v preteklosti. Se pa strinjam da je Clark proti Autechre kot otročiček ki se igra z zvokci, ampak v IDM-u, imam raje iskrene in vitalne otročičke kot pa pretenciozneže brez idej. V IDM-u že ful let nisem zasledil nobene plate, ki bi fascinirala s samim zvokom, to lomljenje že petkrat zlomljenega, kar počnejo novi AE, me pa res ne fascinira.
          odgovori >>

            Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
            tadej [12/02/2008]
            sploh pa kaj je generična glasba v primeru chrisa clarka? pa btw, nisem na nikogaršnji strani. tega Clarka od včeraj naprej verjetno nikoli več ne bom poslušal, z izjemo kakega Volcan Veins komada, ki je pa res hud hitić
            odgovori >>

              Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
              tadej [12/02/2008]
              pa še neki!!!:) Clark pa res ni lo-fi...
              odgovori >>

                Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                goran [12/02/2008]
                mnja, v primerjavi z autechre (ja vem da sm tečen z njimi haha) je zelo zelo lo-fi. moram rečt da sm bil kr mal presenečen ko sm si plati zavrtel eno za drugo. meni se zdi, da ti pri autechre iščeš neke stvari, ki jih ne bi smel. pri novi plati je denimo poudarek prav na dodelanosti zvoka..kaj je pravzaprav iskreno? kar pa zadeva clarkovo generičnost - meni osebno je zanimiv predvsem v tistih plesnih komadih kjer naredi nekaj bolj svojega..v ostalih komadih pa ostaja precej klišejski. meni se zdi, da je razlika med mlajšimi in starejšmi idm-erji predvsem v detajlih. starejši si vzamejo čas in delajo na komadu dokler ni vse na svojem mestu. mlajši pa se zadovoljijo (naveličajo) zelo kmalu. mogoče to ni najbolj spontano, ampak idm je vsaj po mojem svoj presežek vedno iskal v dodelanosti. konec koncev pa v glasbi vsak išče sebi všečne vsebine...mene je predvsem v napovedniku zmotlo tole "niti staroste niso več sposobne povedati kaj svežega z izražanjem skozi za IDM značilne vratolomne ritme" : ) autechre sta z novim albumom prestopla dve novi stopnički. in ja, sem fanboy, ampak tisto kar sta delala pred confield me nikoli ni preveč navduševalo (z izjemo nekaj komadov)..prvi album, ki me je resnično potegnil je bil untilted in zdaj quaristice, ki si ga vrtim na repeat od kar je ugledal luč dneva : )
                odgovori >>

                  Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                  tadej [12/02/2008]
                  kaj je iskreno in kaj je dober zvok zdej nebi. dejstvo je da je edina referenčna točka, kar se tega tiče, moralna ločnica, torej nič za v roke prijet in pomerit. zvočni napredek autechre pa vidim le v post produkciji oziroma v tovrstnih učinkih preko produkcije - z zadnjima dvema platama so res da bolj spolirani, na dobrem ozvočenju se jih celo da poslušat več kot 15 minut, a sama notranjost zvoka je dolgočasna in klišejska. za moje pojme sramotna, če govorimo o dveh osebkih ki sta v elektronki že okol 20 let. kaj ti vidiš v njunem zvoku se meni niti ne sanja ne. zame zvočno padeta v polje novodobne hi-tech elektronske produkcije, ki noro funkcionira na plesišču z res dobrim ozvočenjem, najdeš pa jo predvsem v technu in psy trensu. ampak slednji majo vsaj trdo palico v roki, da nas gonijo po plesišču, novi autechre...jo pa zlomijo:) drgač pa ja, očitno imava zelo različen pogled na idm, meni sta ravno untitled in quarstice obupni plati. pri ae tripam na stare preprostejše zadeve in tud kasnejša seckanja, tole mi je recimo dbest (http://www.youtube.com/watch?v=n fwD05XA2YQ), ampak te koherentnosti znotraj kaosa pri zadnjih dveh platah ne občutim več. uglavnem če povzamem gre stvar nekako takole: novi autechre so jajca in prej ko boš to dojel bolje zate:) sicer pa čakam na recenzijo da vidim kaj sta tiste dve stopnički...
                  odgovori >>

                    Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                    goran [12/02/2008]
                    haha. najprej, da se razumemo moram povedat da je meni tale clarkova plata še vedno vsaj zanimiva, med tem ko mi velik del elektronike ki se vrti v tem torkovem terminu ni niti za povohat. kar zadeva recenzije - če ti glasba ne ugaja ti ne ugaja..nobena recenzija tega ne bo spremenila. jest si velikokrat rajši še enkrat preberem tvojo recenzijo kot poslušam plato ki jo recenziraš : ) po mojem se najino dojemanje elektronske glasbe razhaja na podlagi glasbe ki sva ji bila izpostavljena v preteklosti. med tem ko so tebe vedno zanimale bolj eksperimentalne stvari sem se sam navduševal predvsem nad popularno glasbo, ouiroma zadeve, ki so odstopale znotraj te. in meni sta autechre najbolj lep primer kombiniranja avantgarde in popularne glasbe. sta daleč od eksperimentov kakšnega pavlova, ampak pri njiju že v osnovi ne gre za tovrstno fetišistično eksperimentiranje. kaj slišim v njunem zvoku? estetike vse meni ljubih (pa tudi njima) elektrončkarjev iz preteklih 50 let. zato tudi ne vidim nobenega kaosa v njuni glasbi ampak neko logično nadaljevanje estetike, ki se mi je odprla skozi spoznavanje pionirjev elektronske glasbe. pa naj bodo ti iz akademskih krogov ali pa klubske scene..ravno to je tisti meni najljubši autechrov moment. verjetno se nekomu, ki ni spremljal teh ustvarjalcev (pa sploh ne dvomim, da ti poznaš večino glasbe, na kateri sta odraščala autechra, ampak verjetno ti pač ni tako zelo blizu kot je meni), njuna glasba lahko zazdi kaotična (sej tisti bncl al kaj že komad je res kr nekej, čeprav v kontekstu plošče mogoče niti ni čist zgrešen hehe). in načeloma mene nahajpana glasba prej moti kot ne, ampak včasih se kaj zgodi tudi proti moji volji..zanimivo je, da je neko splošno mnenje, da je quaristice eden njunih doslej najbolj dostopnih albumov, torej naj ne bi bil kaotičen. čeprav se mi zdi, da je spregledana prav kompleksnost oziroma estetika zvoka. novega clarka je treba spravit pa na plesišče, no doubt : )
                    odgovori >>

                      Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                      Sanja [12/02/2008]
                      o joj. ne se (s)kregat. zunanje dražljaje pač zaznavamo in občutimo različno. informacije procesiramo različno. naši svetovi čutnih zaznav, miselnih tokov in preteklih izkušenj niso enaki in tako ima vsak svoj prav. in kljub temu, da smo svetovi zase, še vedno lahko sprejemamo in spoznavamo svetove drugih... (se opravičujem za vrinek ;)
                      odgovori >>

                        Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                        goran [12/02/2008]
                        uh, ne bomo se kregali. jest maksimalno cenim tadeja in njegovo poznavanje glasbe, ampak včasih pač ne delim njegovega entuziazma..ne moremo se pač v vsem strinjat innit : )
                        odgovori >>

                          Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                          tadej [12/02/2008]
                          sanja, to kar si povedala velja tudi za tvojo interpretacijo te debate. kajti dejansko ne gre za nobeno kreganje ampak le za ljubezen brez lubrikanta. pa da ne boš samo od daleč opazovala se lahko pridružiš...v troje je slajše:)
                          odgovori >>

                            Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                            Sanja [12/02/2008]
                            se strinjam, pogovor sem dojela malo drugače kot vidva (sej mogoče sem res mal pretiravala :)... jest se ne upam pridružit, mam premalo izkušenj, da bi zadeva res lahko postala slajša. ;) Clarka sploh nisem poznala, album sem danes prvič slišala... in me nekako ni zagrabil... ampak po prvem poslušanju je res težko kej rečt... Autechre pa pravtako ne poslušam dolgo in si še nisem izoblikovala pravega mnenja. ob zadnjem albumu doživljam zelo različne momente, ponekod komajda zdržim zraven, spet drugje mi je pa zelo udobno... :) s časom se znajo zadeve še kej spremenit... (mimogrede, tadej, daj pokukaj še na tvojo zadnjo novotarnico... :)
                            odgovori >>

                              Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                              tadej [13/02/2008]
                              evo ti kar tukaj odgovorim: prvi trije komadi so bli iz nove plošče od clarka, naslednji trije pa od autechre:) drgač pa če nimaš IDM kilometrine, pol raje čekiraj starejše plate od autechre, "chiastic slide" je npr. odlična, meni najboljša od njiju. al pa čekiraj plato Amber, zadnji komad Teartear je zakon. ampak ta plata je še bolj v stilu "Vangelis goes idm". sicer pa če že omenjam vangelisa, nujno počekiraj še njegov Blush Response iz soundracka od Blade Runnerja. Baje je bla v tem filmu celo ena scena, ki so jo kasneje izrezali, dogajala pa se je v nekem nočnem klubu, vangelis pa naj bi za ta del napisal nek "preroški tehno kos glasbe" (btw, to je blo leta '82 oziroma verjetno še kakšne leto prej). no whatever, imamo se radi, s clarkom se pa nikar preveč ne obadaj, obstaja še preveč boljše muzyke. čeprav kakšen Lord of the Dance od njaga ti bi znal bit pa sigurno ful všeč, to je en komad iz prve plošče, Clarence Park. take care, bye bye than
                              odgovori >>

                                Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                                Sanja [13/02/2008]
                                aja, a celo Clark je bil, sem mislila da je blo kaj drugega... ok, hvala za odgovor :) ja, neki teh starejših stvari sem že poslušala in so mi zaenkrat bolj blizu... ja, mnogo mnogo fine muzike je še, mnogo mnogo je verjetno sploh nikol ne bom slišala... res, dobri ste, da vam uspe sledit toliko stvari in ob tem še vedno uživat zraven. :) pa ja, imamo se in imejmo se še naprej radi! in hvala za pozornost... (aja, a mislte, da če bi še nadaljeval s komentiranjem, da bi se v neki točki komentarji tako zožali, da bi bile črke kar ena pod drugo? :)
                                odgovori >>

                                  Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                                  tadej [13/02/2008]
                                  drgač če rabiš kej muzyke, razne skrite in manj skrite bisere, mi lahko pošlješ mejl na me-myself-and-i@siol.net pa boš dobila eno šaflo zvočnih dobrot...in pol ne boš mogla več rečt "mnogo mnogo fine muzike je še, mnogo mnogo je verjetno sploh nikol ne bom slišala", ampak boš lahko le še rekla "ej fak model" in te sam nikol več ne bo ven iz sobe...
                                  odgovori >>

                                    Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                                    Sanja [13/02/2008]
                                    hahaha, joj, joj, joj... tega si pa pravzaprav ne želim. :) ampak mogoče se pa res oglasim za kakšno perlo...
                                    odgovori >>

                                      Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                                      goran [14/02/2008]
                                      ko te tadej zasuje z muziko rabiš samo še dostavo hrane na dom in priključek za internet.
                                      odgovori >>

                                        Re: CLARK: Turning Dragon (Warp, 2008) (ponovitev 19. 2. '08 ob 10.00)
                                        Sanja [14/02/2008]
                                        hehe, mu ne bom dovolila, da me zasuje oz. sebi ne bom dovolila, da obtičim znotraj štirih sten! sonce in narava vabita... :)
                                        odgovori >>