Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
DJ SHADOW & CUT CHEMIST: Hard Sell (Reconstruction, 2008) (ponovitev 7. 3. '08 ob 10.00) (2971 bralcev)
Petek, 29. 2. 2008
Borja



* Zgodbi Dj Shadowa in Cuta Chemista sta dokaj podobni in prepleteni. Oba prihajata iz sončne Kalifornije, za hiphop sta se navdušila nekje na prelomu osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja. Njuna imena se prvič pojavijo na plastiki na začetku devetdesetih, Shadow leta 1991 z remiksom za založbo Hollywood Basic, Cut pa leta 1993 s singlom “Unified Rebelution” rap skupine Unity Comitee. Oba sta se nekaj let kasneje uveljavila tudi kot svetovno znana izvajalca. Shadowu je to uspelo leta 1996 s prvencem Entroducing. Ta plošča še danes velja za več kot klasiko, za enega od vrhuncev cinematične inštrumentalne hiphop muzike sploh, hkrati je to ena najbolj referenčnih lekcij samplerske produkcije. Z njo je Shadow takoj požel svetovno slavo in v sledečih letih izdal ogromno materiala. Cut Chemist pa se je sredi devetdesetih pridružil skupini Jurrasic 5, ki je v naslednjih letih izdala nekaj nadvse uspešnih albumov ter nastopala po celem svetu. Cutova posebnost je, da smo na njegov samostojni prvenec morali čakati res dolgo, nastal je namreč predlani, ko je zapustil zasedbo Jurrasic 5, naslov pa je The Audience is listening.

Še ena skupna točka Shadowa in Chemista pa je, da oba že res dolgo zbirata plošče raznih zvrsti (od funka do soula, old school hiphopa, jazza, psihadeličnega rocka …), predvsem iz obdobja 60-ih in 70-ih let. Njun posebni fetiš so 7” singli in tako sta se pred leti odločila, da bosta pripravila turnejo, na kateri bosta del zbrike malih ploščkov predstavila javnosti s tehnično osupljivim in duhovitim miksom. Turneja se je imenovala Brain Freeze. Ker je bila nadvse uspešna, je kmalu sledila še ena, dokaj podobna – Product Placement. Oba miksa turnej sta temeljila na (počasnejšem) funku in soulu, imela pa sta tudi razne duhovite in bizarne vložke, skrečarske dele … In oba sta bila izjemno natančna. Skrečanje in jugglanje 7” singlov je sicer nočna mora didžejanja, a Shadow in Cut sta to delala elegantno, kot da bi bilo vse skupaj res preprosto.

Serija »fetišističnih« turnej, na katerih Shadow in Cut Chemist vrtita izključno 7'' single, je sedaj postala trilogija. Po Brainfreeze in Product Placement se namreč te mesece na ameriške in evropske odre vračata s Hard Sell. Novi miks je glasbeno veliko bolj razgiban, funka in soula skoraj ne slišimo. Zato pa je kar nekaj rock 'n' rolla, atmosferičnih vložkov, golih ritmičnih zank in rapa. Razdeljen je v daljše tematske sklope, ki jih ponavadi veže skupna ritmična osnova, eni so dinamični in celoviti, drugi razvlečeni. Še najbolj zanimivi so deli, kjer sestavljata iz originalnih posnetkov rekonstrukcije hiphop klasik. Najprej zankata originalni brejk ali sample, potem na to dodata rap vokale hiphoperske reinterpretacije. Drugi vrhunci novega miksa (in tudi edini še res zanimivi deli) so razni fragmenti, ki se pojavijo tu in tam. En tak je simpatična priredba komada Eye of the Tiger, drugi original nekega obskurnega jazz posnetka, ki ga je semplal MF Doom. Nepričakovana novost pri zadnjem “turnejskem miksu” je, da sta gramofonska spretneža vanj vključila tudi kar nekaj materiala druge godbe, torej raznih svetovnih godb, od arabsko zvenečih viž do brazilskih ritmično-bobnarskih vložkov sambe in bossa nove. Tem delom bi težko rekli brejki, so bolj nekakšne plesne ritmične mineštre, ki pa trajajo predolgo in uničujejo dinamiko celega miksa.
Še eno novost pa najdemo pri sami tehnični postavitvi. Tokrat sta Shadow in Cut namreč oborožena s kar osmimi gramofoni in štirimi mikserji. Poleg tega uporabljata še efekte in loop pedale. Prav ti pripomočki jima omogočajo večplastnost in kompleksnejšo strukturo miksa. Kar pa ni nujno dobro. Mnogi izmed konceptualno sklenjenih delov so pretenciozni, sicer zvočno bogati, a razvlečeni in neučinkoviti. Še bolj razočara nepovezanost teh delov, dramaturška nejasnost celega seta in nekatere fore, ki so zares na prvo žogo in očitno namenjene širšim množicam. Pri koncu cel miks že precej razvodeni, slogovna pestrost, ki ponavadi zagotavlja razvejanost in zanimivost miksov, tu pač ne funkcionira, ker nima neke rdeče niti, ki bi fragmente povezovala in jih peljala naprej.

Shadow in Cut sta se v zadnjih letih nekako uspela prebiti v mainstream. Vse kaže, da je to vplivalo na njuno avtorsko produkcijo, saj je jasno, da je na zvok njunih zadnjih plat vplival tudi pritisk s strani glasbene industrije. Tudi njune turneje so postale megalomanske. Na odru imata ogromno (nepotrebne) opreme, vključila sta glasbene dele, ki jih poznajo množice, ne le hiphop in funk navdušenci. Šla sta celo tako daleč, da na začetku nastopa turneje Hard Sell spustijo kratek filmček, ki na kratko razloži zgodbo oziroma zgodovino 7” singlov in še, kaj zvezdi na odru sploh počneta. Ta didaktičen pristop je sicer deloma duhovit, deloma pa tudi pretirano naiven.V filmčku večkrat opozorijo, da vse vrtita iz 7” singlov. Do sedaj je bilo to zavidljivo. Pri zadnjem miksu pa se vprašamo – “Ja, in?”

pripravil Borja Močnik


Komentarji
komentiraj >>