Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
TAMARA OBROVAC TRANSHISTRIA ELECTRIC !!! (4000 bralcev)
Sreda, 26. 3. 2008
MarioB



Tamara Obrovac TransHistria Electric v Klubu Cankarjevega doma, 25. 3. '08

* »A sem zapeljiva?« je hudomušno na začetku včerajšnjega nastopa s svojo ojačano različico TransHistria Ensembla vprašala dobra vila istrske etno glasbe Tamara Obrovac. Sproščen smeh lepo napolnjenega kluba ji je dal vedeti, da so v avditoriju pravi oziroma »njeni« poslušalci in, kot se je kmalu izkazalo, poznavalci njenega ustvarjanja ter zanjo tipično nepredvidljivega in zabavnega odrskega scensko-glasbenega poteka. To se je lepo čutilo v sproščenem odzivanju publike na solistične vpade, navdihnjene pasaže ali pa na domislice šefice sedemčlanske spremljevalne zasedbe.

Le-ta se je predstavila v novi, elektrificirani različici. Tako basist kot kitarist sta v roke prijela električni bas oziroma kitaro, dodatno pa so polnile zvok še klaviature ter pihalna sekcija, sestavljena iz trobenteča, saksofonista in pozavnista. V pihalni sekciji so bili precej mladi glasbeniki in Tamara jih je med nastopom večkrat za hec poimenovala »otroci«, njihova mladost ali bolje rečeno status novincev v Tamarini zasedbi pa je vsaj v prvem delu nastopa dajal vtis zadržanosti teh treh glasbenikov. Zaradi tega smo dobili vtis, da bi se kakšen komad iztekel v zvočno veliko bolj bogato zmes, kot se je sicer, kajti »djeca« znajo »špilat'«. A k sreči smo imeli ta vtis le v prvem delu, poleg tega pa so v bendu tudi stari kerlci in kajpak sama Tamara poskrbeli, da smo uživali v navdihnjeno prenovljenih komadih iz njenega železnega repertoarja, povrhu pa smo dobili precej novitet in presenečenj.

Tamara nas je tako že kmalu po začetku nastopa presenetila z reggaejaško različico ponarodele dalmatinske zabavne pesmi »Galeb i ja«, ki jo seveda poznamo v interpretaciji Oliverja Dragojevića. Sprememba v ritmu in domiselni aranžmajski dodatki so že v tem komadu – ne glede na to, da se je začel kot zafrkancija in potem prelevil v posvetilo avtorju Zdenku Runjiću – dali slutiti, kakšnih sprememb se je Tamara lotila v svojih starejših pesmih. Te spremembe nikakor niso le kozmetične narave, kajti bend resnično zveni popolnoma drugače, veliko je funkovskih ter rockovskih in fusion navezav, vsako glasbilo pa ima svojo določeno vlogo v precej razvejanih aranžmajih, v katerih je, tako kot je veljalo tudi za akustično različico zasedbe, precej prostora za improvizacijo.


Kot že rečeno, je bila »otroška« pihalna sekcija slišati malce zadržana, na odru so tudi stali dosti okorno in se bolj počasi odzivali na Tamarine namige, bodisi besedne bodisi glasbene. Pa vendar je trobentač enkrat zaplesal s pevko, ki je sicer ples veliko uporabljala kot del svojega odrskega nastopa ter spotoma nagovorila še v publiki prisotnega plesalca Iztoka Kovača, češ da bi se ona še bolj razplesala, a se boji, da jo bo angažiral in vključil v svojo plesno skupino.

Tudi Tamarin vokal je bil v novi postavitvi inštrumentov slišati polnejši, jasnejši in gromkejši. Posebej moramo pohvaliti dober zvok na koncertu, kajti Tamarin vokal je bil kljub številnim in glasnim drugim glasbilom zadosti razločen, da smo razumeli tudi besedila komadov, ki jih nismo poznali. Ha, zdi se, da smo toliko padli noter v opisovanje odrskih in scenskih dejstev, da smo o glasbi komaj kaj povedali. Ja, tudi v Tamarino novozvenečo glasbo tako hitro padeš, da ti sploh ni jasno, kdaj so iz reggaeja stopili v funk, iz fusiona v art rock, iz improvizacije v ... ma ja, spet v improvizacijo – ali pa v psiehedelični zvok, kakršnega se ne bi sramovali niti zgodnji Pink Floydi!

Električna različica TransHistrie se je izkazala kot vešča mnogoglava zvočna pošast, ki pa ima vse pod nadzorom tudi takrat, ko je videti in slišati, kako se sredi komada njeni člani med sabo pogovarjajo, kdo bo imel zdaj vpad ali solo oziroma kaj bodo sploh naprej igrali. To so počeli tako sproščeno, da nam ni bilo jasno, ali gre za naštudiran nastop ali pa se res navdihnjeno nadgrajevanje komadov dogaja sproti, brez predhodnega dogovora ali konsenza.

Navihan in zvočno raznolik nastop je Tamara med drugim začinila z balkansko zvenečim komadom, ki ga je posvetila Rambu Amadeusu. Med zvočnimi in inštrumentalnimi presežki, ki jih je bilo kar precej, pa naj tukaj omenimo le pokvečene zvoke, ki jih je iz klaviatur izvabljal Joe Kaplovic, ter odbito igranje kitarista Uroša Rakovca, ki nas je včasih spomnilo na Marca Ribota.

Skratka, Tamarina nova zasedba je presenetila in v marsičem navdušila. Ko bo imela pihalna sekcija novincev v sestavi: Luka Žužić, Branko Sterpin in Mihael Gyorek toliko kilometrine s Tamaro, kot jo ima nezgrešljiva in kot urica uglašena ritem sekcija Žige Goloba in Kruna Levačića, pa bomo, o tem smo prepričani, dobili še imenitnejšo transgeneracijsko, transdržavno in transžanrsko zasedbo. A za prvo srečanje s to zasedbo je izkupiček več kot zadovoljiv; zdaj čakamo še na kak zvočni zapis tega benda in glede na slišano bi bilo super, če bi bend posnel kar koncertni album. Pa še devede povrhu!

Na koncertu Tamare Obrovac in njene zasedbe TransHistria Electric se je smejal in užival Mario Batelič.


Komentarji
komentiraj >>

Re: TAMARA OBROVAC TRANSHISTRIA ELECTRIC !!!
mirko [27/03/2008]

Zdravo. Z napisanim se zelo strinjam. Dodal bi samo se lastno nepoznavalsko mnenje, da trojica mladih mladosti navkljub, znotraj ze preizkusenih glasbenikov, zveni mehko, izvrstno, vsaj "mladi" pozavnist" pa se mi zdi, da bo v prihodnje se posebej odmeven. uzival je tudi mirko.
odgovori >>