Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Kries!!! (3361 bralcev)
Sreda, 2. 4. 2008
MarioB



Kries v Klubu Cankarjevega doma, 31.3. '08

* Včeraj smo na koncertu hrvaške novodobne etno zasedbe Kries dobili lekcijo o tem, kako se uspešno in sugestivno dajo starodavni napevi pretočiti v sodoben glasbeni izraz. Pri soočanju tradicije in modernosti na način kot to počnejo fantje iz benda Kries, pa je treba dodatno opozoriti na dejstvo, da gre pri tovrstnem mešanju ljudske dediščine in popularno-glasbenih idiomov za svojevrstno prežemanje (in ne le limanje), pri čemer ni zapostavljena nobena sestavina, ampak prav nasprotno, vsaka dobi priložnost, da opozori nase in oplemeniti večžanrsko zvočno sliko.


V ospredju pestrega zvočnega brbotanja in brnenja, ki ga proizvajajo tako tradicionalna glasbila – godalo lijerica, violina, piščali, dude, bobni – kot “klasična” rockovska zasedba v sestavi bas, boben in kitara, je v ospredju pevec Mojmir Novaković, ki s svojim gromkim in na hipe prav impozantnim vokalom suvereno vodi zasedbo od tihih trenutkov, v katerih dominira le eno ali par glasbil, do pravcatih izbruhov zvočnosti, v katerih se prelamljajo in razslojajo prav vsi vpleteni inštrumenti. Novaković se ni preveč ubadal z napovedmi ali pojasnjevanji ozadja komadov, le sem ter tja je povedal kaj kratkega in jedrnatega o kakšni pesmi, pa še ti nagovori so bili na ravni osebnega ali bolj neobveznega kramljanja.

Takšno sproščenost so izkazali tudi vsi člani benda, ki deluje kot izurjena celota, ki zna fino balansirati med akustičnim zvenenjem tradicijskih glasbil in občasno udarnostjo in psihedelijo standarnega rockovskega arzenala. Slednji se je izkazal kot zelo uporaben v ustvarjanju tako finih, nežnih melodij, kakor tudi v tkanju goste, naelektrene zvočne tapiserije, ki je imenitno dvigovala napetost komadov. Pravi ognjemet zvoka pa se je zgodil, ko so se tako “rockerji” kot “tradicionalisti” družno podali v skupno vibriranje in brnenje, v izdelovanje zelo zgoščenega, a spet precej razločnega zvočnega zidu, ki je posamične pesmi tudi spretno povzdignil v psihedelična prostranstva.

Čeprav so vsi člani benda svoje vloge opravili izvrstno, moramo tukaj izpostaviti škotskega gosta Martina Swana na violini, sicer producenta zadnjega albuma benda Kries. Swan je s svojo rezko violino skrbel tako za ustvarjanje svojevrstnega “drona” kot tudi za vijugaste melodične linije, ki so se krasno podajale k Novakovićevem vokalu. Škotski gost je zaslužen tudi za dodatno vizualno popestritev koncerta, saj je nastopal v črnem krilu, pravzaprav negaciji tipičnega škotskega kilta. Tako je pridonesel že siceršnji pisanosti oblek drugih članov, ki so tudi z zunanjostjo odsevali raznorodnost zvočnih prvin, ki jih gnetejo: od narodnih noš ali le tovrstnih okraskov do povsem vsakodnevne oprave v slogu kavbojk in majice.

Bend je nastopil v dveh delih, a je kljub temu postregel s tekočim in dodelano izpeljanim nastopom - glasba Kries namreč temelji na počasnem dvigovanju napetosti. Pesmi so, kljub pomanjkanju minimalnih elektronskih učinkov, ki so prisotni na albumu, še vedno delovale omamno, saj so za občutek “dronea” in kalejdoskopskega prežemanja skrbeli prav vsi člani zasedbe. Končnemu vtisu je nedvomno prispeval tonski tehnik, ki so ga Kries pripeljali s seboj, in škoda le, da ni hišni lučkar bolj “padel” v muziko in tudi z lučmi dodatno podčrtal zvočno večslojnost in performersko sugestivnost benda.

Na Kries se je sinoči “kuril” Mario Batelič.


Komentarji
komentiraj >>