Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
LEZBOMANIJA (9786 bralcev)
Sobota, 26. 4. 2008
nataša s.



NOVICE

Državni zbor je ta teden sprejel nov Kazenski zakonik, ki v okviru prepovedi sovražnega govora ne sankcionira sovražnega govora proti gejem in lezbijkam. Zaščita samo določenih ranljivih skupin in izpuščanje drugih pomeni selektivni pristop, ki uvaja hierarhijo človekovih pravic in je v nasprotju z temeljnim načelom univerzalnosti, nedeljivosti in enakosti človekovih pravic. Pomanjkljivi člen o sovražnem govoru uzakonja diskriminacijo.

Evropska komisija je iz programa za 2008 nenadoma črtala sprejem horizontalne direktive, ki bi uzakonila splošno prepoved diskriminacije na osnovi starosti, invalidnosti, spolne usmerjenosti in vere. Zdaj nameravajo zaščititi le invalide. S to potezo je EU potrdila očitke, da v praksi izvaja hierarhijo pravic. Evropska poslanka Liz Lynne je v protest odprla peticijo, ki jo lahko podpišete na www.sign to stop discrimination.org

Mednarodna organizacija za človekove pravice gejev in lezbijk IGLHRC je nagrado za izjemne dosežke podelila afriškemu nadškofu Desmondu Tutuju in podjetju IBM. S to potezo je ovenčala krščansko cerkev, institucijo, ki že 2000 let zatira homoseksualce, ženske in človekove pravice nasploh ter megakorporacijo, ki pooseblja globelne prakse kapitalističnega izkoriščanja.

Evropsko sodišče v Luxemburgu je v primeru gejevskega para obsodilo Nemčijo diskriminacije zaradi zanikanja pravice do pokojnine istospolnim parom. Presodilo je, da imajo po Direktivi o zaposlovanju istospolni pari, ki so poročeni ali registrirani, enake pravice do pokojnine po partnerju kot ostali.

Urad za verske skupnosti Republike Slovenije in Mariborska škofija sta ovadila erotični umetniški tandem Eclipse, češ da njuna umetniška instalacija matere božje z oltarja na Ptujski gori žali verska čustva. Če je pred nekaj leti rock skupina Strelnikoff žalila verska čustva, ker je mati namesto deteta držala podgano, je zdaj sporno to, da je mati gola.

Dunajski kardinal Christoph Schönborn, ki je več let po sodiščih preganjal homo aktivista Kurta Kricklerja, ker je ta javno povedal, da je Schönborn gej, je javno obsodil homoerotično Zadnjo večerjo Alfreda Hrdlicke, ki je na ogled v dunajski katedrali. Umetniško delo je označil kot blasfemično in pornografsko homoseksualno orgijo apostolov.

V Mariboru so posneli prve kadre dokumentarnega filma o svetovni popotnici in pisateljici Almi Karlin, ki je v hudi revščini umrla leta 1950 v Pečovniku pri Celju. Režiserka in scenaristka je Marta Frelih, Almo pa upodablja Veronika Drolc. Z zanimanjem pričakujemo kakšen bo pristop glede lezbične tematike in upamo, da ta pomembni biografski element ne bo znova zamolčan. Alma Karlin je do konca dni živlela z Nizozemsko slikarko Theo Gamelin. Prijateljevala je švedsko pisateljico Selmo Lagerloff, lezbijko, ki je za svoje delo dobila Nobelovo nagrado, za to nagrado pa je predlagala tudi Karlinovo. V središču njene intime so vseskozi pomembne vezi z ženskami.

Novice pripravila: Sekcija ŠKUC-LL




INTERVJU – URŠKA STERLE

Stand-up komedija Urške Sterle
PROSIMO, NE HRANITE LEZBIJKE!

http://www.rdecezore.blogspot.com/
Naravni habitat lezbijke so subkulturna zakotja. Socialno okrožje lezbijke se imenuje Lezbična mafija in je večinoma sestavljeno iz bivših, sedanjih in bodočih ljubimk. Ta podvrsta homo homo sapiensa pogosto izkazuje dobršno mero družbenokritičnega obnašanja in je nagnjena k izveninstitucionalnemu političnemu delovanju. Nekaj podvrst lezbijk se lahko uspešno znebite s postopkom domestifikacije, druge so nanjo imune. Ustvarjalnih lezbijk se skrbno izogibajte - ohranite socialno distanco, vzdržite se fizičnih kontaktov in nikoli, čeprav vas še tako zamika, ne hranite kritične lezbijke. Morda bo tako migrirala na druga področja
Urška Sterle je aktivistka, pisateljica in članica Lezbične mafije.



REARTIKULACIJA – umetniško politična teoretična diskurzivna platforma


Nataša Velikonja – EVROPA JE DOLGOČASNA


NAPOVEDNIK

Suzana Tratnik: Česa nisem nikoli razumela na vlaku

Zbirka Česa nisem nikoli razumela na vlaku nadaljuje in nadgrajuje prepoznavno pisavo Suzane Tratnik; zgodbe so nadaljevanje tistih iz Vzporednic, kjer je bil svet opisan skozi pretežno otroške oči, zdaj pa so njene osebe po večini nekoliko odrasle in počasi postajajo tiste, pred katerimi so jih ves čas svarili. Junakinje in junaki najraje potujejo z vlakom-nekateri morda prispejo v pokrajino, ki pa je le njihova lastna. Zato ne preseneča, da tu in tam kdo skoči z vlaka ali pa sreča potnika, ki ga ni več. Posebneži in obstranke se opirajo samo na svojo filozofijo brez ustaljenega voznega reda, v resnosti, s katero poskušajo oponašati vsakdanje življenje, pa so sila zabavni. Tisto, česar nikakor ne morejo razumeti na vlaku, so prej kot nedojemljivi čudeži le gole banalnosti, ki jim parajo živce. Proza Suzane Tratnik, prozaistke, publicistke, prevajalke, sociologinje se nenehno razvija, od prvih zbirk kratke proze in romanov o zagatah spolne identitete pa se suklja okoli enih in istih motivov, ki bi jih lahko najlažje povzeli kot zavzemanje za manjšine in manjšinskost, enkrat za tiste z drugačnimi bivanjskimi in spolnimi praksami, drugič za tiste, na račun katerih se družba, večina, sploh utemeljuje. V tej prozi posodi glas obstrancem vseh vrst, pri tem pa kaže veliko jezikovno občutljivost in natančno obvladovanje jezika.

Knjigo lahko naročite tudi na spletni strani: http://www.beletrina.com
Eve Kosofsky Sedgwick

Dotik občutka
Afekt, pedagogika, performativnost

prevedla Tanja Velagić
strokovni pregled in spremna beseda: dr. Marina Gržinić
izdal Zavod EMANAT

Eve Kosofsky Sedgwick (rojena leta 1950) je priznana ameriška teoretičarka na področjih študijev spolov, teorije queera ter kritične teorije. Je zaslužna profesorica angleščine na newyorškem izobraževalnem središču CUNY Graduate Center. V svojih delih se opira na feminizem, nelacanovsko psihoanalizo in dekonstrukcijo, povezuje queer, družbenospolno in politično prisvojitev teorije z literarnimi vedami, razpira poglobljeno zanimanje za izjemno širok razpon vprašanj in tematik, zlasti performativnosti in eksperimentalnega kritiškega pisanja. Izstopajo pronicljive razčlembe romanov Marcela Prousta, knjig umetnikov, budizma in pedagogike, teorije afekta ter v tej navezavi zlasti izsledkov Silvana Tomkinsa in Melanie Klein, afiniteta do materialne kulturne dediščine, tekstilne umetnosti in predvsem teksture. Med njenimi številnimi strokovnimi razpravami, ki veljajo za pionirska dela v teoriji queera, so Between Men: English Literature and Male Homosocial Desire (1985), Epistemology of the Closet (1990) in Tendencies (1993). Leta 1994 je izšla zbirka njenih pesmi Fat Art, Thin Art, leta 1999 pa razširjen dvoglasni haibun A Dialogue on Love. Izdajateljica njenih knjig – Tendencies, Fat Art, Thin Art, Novel Gazing: Queer Readings in Fiction ter Shame and Its Sisters: A Silvan Tomkins Reader (sourednica z Adamom Frankom) – je založba Duke University Press.
V pričujoči, najnovejši knjigi Dotik občutka prepleta razmišljanja o afektu, pedagogiki in performativnosti.


Pionirka teorije queera in queerovskega obravnavanja literarnih ved, Eve Kosofsky Sedgwick, zbere svoje najvplivnejše raziskave čustva in njegovega izražanja prvič v Dotiku občutka. V eseju, ki pokaže, kako se je njeno oranje ledine v teoriji queera razvilo v poglobljeno zanimanje za afekt, ponudi, kakor sama poimenuje, »orodja in tehnike za nedualistično misel« – v obravnavanju, ki se dotika in preobraža teoretske diskurze, kot so psihoanaliza, teorija govorne dejavnosti, zahodni budizem in foucaultovska »hermenevtika sumničenja«.
V ponekod temačni, toda pogosto iskrivi in vselej dostopni in ganljivi pripovedi Dotik občutka proučuje – z virtuoznim branjem del Henryja Jamesa, Johna L. Austina, Judith Butler, psihologa Silvana Tomkinsa in drugih – raznovrstne oblike čustva. Kaj povezuje predavateljsko delo z doživetjem bolezni? Kako lahko sram postane gonilo politike queera, performansa in ugodja? Je seksualnost bližje afektu ali gonu? Je paranoja edina dejanska epistemologija sodobnih intelektualcev? Kajti ne nazadnje je vzgib za odkritosrčnost in iskrivost knjige avtoričina predanost resnici sreče.


Mini recenzije

»Eve Kosofsky Sedgwick je naelektrila intelektualno skupnost, opomnila jo je na to, da premore 'misel' temperaturo, teksturo in erotiko. Z darežljivostjo, ki je obenem samozatajevalno asketska, in s sijajno bravuro prikazovanja je odprla vrata za vrati v neodkrita območja raziskovanja. Preveč je vrhuncev Dotika občutka, da bi jih lahko naštel. Avtoričin jezik, ki je bogato okrašen, sintaktično dovršen, nas vselej navdaja s svojim značilnim, vedno presenetljivim užitkom.«
Wayne Koestenbaum, avtor knjige Andy Warhol

LEZBIČNA KNJIŽNICA


Komentarji
komentiraj >>