Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ANTONELLO SALIS & PAOLO ANGELI. Ma.ri (Auand, 2004) (3969 bralcev)
Nedelja, 11. 5. 2008
LukaZ




* Tokrat vam v oddaji Razširjamo Obzorja predstavljamo imenitno improvizacijsko srečanje dveh samosvojih ustvarjalcev, dveh generacij kreativnih muzikov iz Italije, strunarja Paola Angelija na preparirani sardinski kitari, v kateri se srečujejo odmevi tradicije Sardinije, od koder izvirata oba glasbenika, improvizacije, eksperimenta, sodobne glasbe, rocka in jazza ter Antonella Salisa, pianista in harmonikarja, ki sta skupaj zasnovala zanimiv splet raznorodnih ritmov in zvokov v spletu referenc na različne glasbene izkušnje, od kinske godbe v podobi skladbe 'Za prgišče dolarjev' Ennija Morriconeja in komada 'Mother Nature's Son' legendarnih Beatlov kot vnosa pop glasbe v sicer igrivo, prožno, skrajno domiselno, predvsem pa sproščeno, mestoma celo šegavo improvizirano godbo, ki se napaja v ritmični igri, subtilnih teksturah in toplih melodijah.

Nasploh pričujočo ploščo, naslovljeno 'Ma.ri' in izdano v l. 2004 na manj znani založbi Auand kljub improvizirani godbi kot dediščini avantgarde šestdesetih let v jazzu in sodobni klasični glasbi krasi izjemno topla, všečna, čustvena atmosfera, redkokdaj slišana v polju svobodnjaškega jazza in improvizirane godbe. Duet je pet skladb posnel že l. 2002, gre pa za napaberkovan material iz njune skupne italijanske koncertne turneje. Angeli v njih pokaže vso vse svoje mojstrsko v izvabljanju pretanjenih melodij iz toplo in globoko zveneče preparirane sardinske, ki mu z pedali, motorčki in vgrajenimi kladivci omogoča zanimiva večglasja, neklasične tonske intervale in predvsem igrivo ritmično igro. Veteran Salis, sodobnik številnih ameriških in evropskih jazzovskih svobodnjakov, od Cecila Taylorja, Dona Cherryja do številnih evropskih kolegov pa ga v tem imenitno sledi in nadgrajuje v vešče vtrtimi jazzovskimi akcenti, koketiranji s sodobno klasično glasbo in nenazadnje s senzibilnostjo pop pesmi, ki so vešče vneseni v sicer bolj raziskujoče glasbeno tkivo. Salis na klavirju sledi Angeliju, v členjenju ritmike predvsem s preparacijo klavirja in igranjem v njegovi notranjosti, kar najbolj pride do izraza v najdaljši skladbi plošče, uvodni, kar pravšnje naslovljeni 'Craul: 1500 M A Stile Libero', Salis je samouk, harmonikar in pianist, zato ima samosvoj slog, ki ga že vrsto let vnaša v raznorodne godbe, od rocka, jazza, improvizacije, do pop glasbe. Posledično si tako oba glasbenika iz Sardinije delita široko senzibilnost do sproščenega prevzemanja idiomov, ki se prepletajo skozi celotno ploščo, s tem pa ji dajejo neverjetno širokost in predvsem svežino. Glasba je zato skrajno komunikativna, zabavna in sproščena, k čemur seveda pripomore tudi dejstvo, da je bila posneta v živo. Zanimivo, da je navdušujoče spremno besedilo napisal sam Pat Metheney, ki mu je Angeli celo predal eno svojih prepariranih sardinskih kitar. Če smo Angelija doslej preko plošč spoznavali predvsem kot solista, nazadnje v njegovih preigravanjih skladb Freda Fritha in Bjork, ga na pričujoči plošči spoznamo tudi kot odličnega improvizatorja, kar je v zadnjih letih dokazal tudi z dueti z Matsom Gustafssonom in čikašim tolkalcem Hamidom Drakeom. V spontano muziciranje neortodoksnih ritmov in melodij tokrat Angeli vnaša več pri njem redkeje slišanih jazzovskih strunskih fines, predvsem pa občasno tudi elektronske teksture, ki dodajajo barvitost šarmantni godbi.

Prav širokost obeh glasbenikov, ki jo izkazujeta na pričujoči plošči pa obeta razburljiv koncertni dogodek na prihajajočem koncertu v okrilju 13. mednarodnega festivala Jazz Cerkno, kjer bo duet nastopil v soboto, 17. maja

pripravil Luka Zagoričnik


Komentarji
komentiraj >>