Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Maja Delak: Serata artistica giovanile (4871 bralcev)
Ponedeljek, 12. 5. 2008
Ariana Ferfila




ZAVOD EMANAT DOBIVA KRILA

Cankarjev dom je 7. maja premierno gostil novo uprizoritev koreografinje Maje Delak SERATA ARTISTICA GIOVANILE v produkciji zavoda EMANAT. Upravičeno bi lahko rekli, da se vzpostavlja in afirmira še en zavod s samosvojo politiko, dejavnostjo in krogom sodelujočih. Če je Maja Delak skoraj desetletje delovala znotraj mednarodne plesne skupine ENKNAP, na pragu 21. stoletja vzpostavila temelje umetniške gimnazije z modulom za sodobni ples, je bil pred dvema letoma ustanovljen zavod za afirmacijo in razvoj umetnosti plesa - EMANAT. Dejavnosti omenjenega zavoda se izvajajo na treh področjih: založništvo, izobraževanje in umetniška produkcija. Če pri založništvu omenimo knjižno zbirko PREHODI, na področju izobraževanja neformalni program AGON, pa pod umetniško produkcijo spadata decembra uprizorjena predstava DRAGE DRAGE in pa sveža odrska SERATA ARTISTICA GIOVANILE.

Izhodiščno se je večer uprizarjanja razdelil na sedem slik. Strukturno gledano se uprizoritev spogleduje s prireditvijo futurističnega večera Ferda Delaka v Gorici daljnega leta 1926. Vendar če si je Ferdo Delak tisti večer prizadeval uprizoriti ''koreografično skico o odrskem življenju'', potem si nova različica SERATA ARTISTICA GIOVANILE osem desetletij kasneje prizadeva približati se manifestaciji doživljanja sodobnosti.

Kako? Preko artikulacije telesnosti skozi gib, telesni spomin, izpoved, pesem, tekst. Za izhodiščen se izbere dialog med klavirskimi kompozicijami slovenskega skladatelja Marija Kogoja, ki se v živo izvaja pod prsti Marjana Peternela in zvočnimi ambienti Luke Prinčiča. Zvočna podlaga, čeprav za vsako sliko specifična, glavnemu akterju - telesu - služi kot potencialni okvir celovitega uprizarjanja prepleta telesne, racionalne in emocionalne izkušnje v konkretnem tu in zdaj.

Če bi rekli, da je telo v vsakem momentu uprizoritve SERATA ARTISTICA GIOVANILE že v situaciji prezentacije, potem v ospredje postavljamo kompleksnost in zmožnost zapisa telesnosti ter tvorjenja jezika, ki ne more mimo plasti zgodovinskosti in čustvenih konotacij, telesne individualne gibalne logike. Jezik, ki se z gibajočim udejanja, je pri vsakem performerju samosvoj, specifičen v prezenci gibalne linije, kar pa v koreografskih delih Majo Delak vedno znova spodbuja k raziskovanju.

Ponovitev si lahko ogledate še 15. maja v Linhartovi dvorani.

Poročala Ariana.



Komentarji
komentiraj >>

Re: Maja Delak: Serata artistica giovanile
leja jurisic [12/05/2008]

cao arianci leja tuki. sej ves, da jst zmeri povem, kar mi lezi na dusi. tko, da ne bit huda name. ce ti bo pa moj komentar, kej prav prisel, pa super. torej, ce vzamem tvoje zgornje pisanje o s.a.g. kot porocilo, potem mi je ok. ce pa ga vzamem kot recenzijo: manjka neka sodna, ocena dela, kje predstava funkcionira kje ne, kaj pridonasa ali odnasa... zame kot umetnico je kritika konstruktiven del mojega razvoja.naj bo kritika,pozitivna ali negativna, samo da je argumentirana, da razmislja...take kritike je seveda zelo malo. tudi zunaj, ne samo pri nas. ze nekaj casa spremljam tvoje pisanje. vsec mi je, kako pises. mislim, pa, da si lahko bolj odlocna, pogumna ali pa mogoce bolj zmedena. vsi gremo skozi faze, premalo, prevec...pa se sproti se kej naucimo. u glavnem go for it (ker vem, da ves vec kot napises, hihi) lupcki leja
odgovori >>