Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
OJOS DE BRUJO: Techari Live (Diquela, 2008) (3416 bralcev)
Sreda, 14. 5. 2008
Boris V.



* Kot strela je Ljubljano zadela novica, da pridejo kot gostje Druge godbe 23. maja v Križanke tla trest Ojos de Brujo, pa čeprav v okrnjeni obliki, ki nosi ime Ojos de Brujo Sound System. Celotna zasedba Ojos de Brujo, kar v prevodu pomeni Oči čarovnika ali bolje vrača, je barcelonski kolektiv, ki je nastal sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja, vendar je že ob rojstvu presegel meje rojstnega mesta. Skupina je izdala šele tri studijske plošče, Vengue leta 1999, Bari 2002 in Techarí leta 2006, pa vendar je dobila že kultni status, za katerega se morajo druge zasedbe dokazovati več kot deset let. Bend odlikuje neverjetna energičnost, ki se kaže tudi v studijskih posnetkih, kar je uspeh že sam po sebi, tako da lahko izvedbe v živo doživetje samo stopnjujejo.

Kaj drugega tudi ni bilo za pričakovati, saj že sama zgodovina skupine v ospredje postavlja nastope v živo. Bend je nastal namreč preko srečevanj barcelonskih glasbenikov na skupnih »jam session-ih«. Njihov stil se lahko v grobem poimenuje »hip hop flamenquillo«, iz česar je razvidno, kateri dve zvrsti predstavljata hrbtenico njihovega glasbenega izraza. Vendar je zgolj takšen opis preveč površen, saj Ojos de Brujo jemljejo oziroma si sposojajo glasbena izročila iz celega sveta ter jih kot sestavine dodajajo svoji zvočni torti.

Ojos de Brujo so primer, kako lahko tudi tako široke mešanice ostanejo pristne. To pa dosegajo z izjemno kvaliteto in uigranostjo članov kolektiva. Zmešati flamenko, oziroma njegove glavne značilnosti, z rapom in skrečanjem, zna izzveneti precej neposrečeno, a repanje pri njih je zelo dobro dodelano, pa tudi skreči so na nivoju, vrednem velikih turntablistov in se smiselno vklapljajo v širšo strukturo posameznih komadov. V tokratni ediciji RŠ koncerta se bomo posvetili plošči Techarí live, sicer posnetku njihovega barcelonskega koncerta z dne 22. decembra 2006, ki je izšla leta 2007 pri založbi Diquela.

Dotična plošča sestoji skoraj izključno iz komadov z njihove zadnje plate, odtod tudi ime – Techarí live. Vmes pa so si vzeli še čas in po svoje interpretirali Marleyev komad »Get up, stand up«, kjer so Boba peljali na izlet po Južni Ameriki s postanki v Španiji, vmes pa še nazaj na Jamajko. Kot se spodobi, so komadi v živo predrugačeni, podaljšani, zvočno obogateni in še ostrejši. Skoraj noben predel sveta ni v glasbenem smislu varen pred njihovim izkoriščanjem. V komadu Todo tiende se sprehodijo tudi po Balkanu z značilnimi brass vpadi. Fascinantno je, s kakšno lahkoto Ojos de Brujo preklapljajo med flamenkom, hiphopom, jazzom, reggaejem in ostalimi podžanri, še bolj fascinantno pa je, da izgleda kot da sploh ne preklapljajo in je vse skupaj ena sama superzvrst. Na plošči sta dodana še dva studijska komada, ki samo dokazujeta, kako dober bend so Ojos de Brujo, saj so razlike med studijskimi posnetki in tistimi v živo zgolj v energičnosti, ne pa tudi v sami kvaliteti igranja.

Več kot desetčlanska zasedba, v kateri posebej izstopa pevka Marina Abad, je, kot smo že rekli, odlično uigrana, obvezni del nastopa pa je še plesalka flamenka. Če k tej bandi dodamo še okoli deset gostov, ki se pojavijo na tej plošči, si lahko le predstavljamo energijo, s katero nas obstreljujejo z odra. Čeprav bodo v Ljubljano prišli v bolj skromni obliki, lahko upravičeno pričakujemo kvaliteten in dodelan nastop, ki mu pomanjkanja energičnosti verjetno ne bomo mogli očitati.

pripravil Boris Vasev



Komentarji
komentiraj >>