Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ODD NOSDAM: Pretty Swell Explode (Anticon, 2008) (ponovitev 18. 7. '08 ob 10.00) (3591 bralcev)
Petek, 11. 7. 2008
jizah



* David P. Madson oz. Odd Nosdam je ena poglavitnih figur nekoč avantgardne in kreativne hiphoperske produkcijske skupine in založbe Anticon, ki pa se v zadnjih letih vse bolj premika po polju različne ambientalne in elektronske godbe. DJ, producent in ustavni član založbe »Anticon«, Odd Nosdam, je svoje glasbeno zanimanje nad hiphopom, indie rockom, ambientalo, elektroniko in reggaejem vedno pestro mešal v svojo eklektično produkcijo. Z zvočno refleksijo, kateri ni bil kos nihče iz Anticonovega kampa zanimivih producentov in raperjev, je z mešanico tipičnega didžejskega vinilnega hiphoperskega samplanja, živih inštrumentov ter dubovske ambientalnosti ustvaril sebi lasten prepoznaven zvok, ki ga z vsako novo ploščo še bolj žanrsko razprši.

Kariero je sicer pričel pri abstraktnem hiphopu, ki to pravzaprav po nobenih kriterijih sploh ni bil, saj all-star anticonovska zasedba cLOUDDEAD, v kateri sta bila še Why? in Dose One, ni črpala iz hiphoperske zgodovine, marveč je poskušala ustvariti svojstven zvok, skozi katerega se je dalo postaviti raperski vokal. Kasneje je sodeloval pri mnogih projektih založbe Anticon in kolegialne založbe Lex, izdajal je svoje mixtape, leta 2005 pa je posnel zaenkrat njegov doslej še nepresežen album »Burner«, ki ga je popeljal do sodelovanja z velikanom svetovnega podtalja, Mikom Pattonom, s katerim je sodeloval na dveh kompozicijah pri albumu »Peeping Tom«. Od začetka svoje kariere pa do izdaje njegovega lanskega albuma »Level Live Wires« pa je Odd Nosdam posnel tudi ekstremno število remixov, priredb, reeditov, b-strani različnih singlov, videospotov in neobjavljenih kompozicij, ki jih je sedaj izdal na dvojnem albumu »Pretty Swell Explode«. Na prvi plošči predstavlja Odd Nosdam svoje remixe, med katerimi se znajdeta dve posebej za to ploščo ustvarjeni kompoziciji, na drugi plošči, ki je pravzaprav EP, pa najdemo, z eno remixersko izjemo, do sedaj neobjavljene avtorske skladbe.

Edinstvena pikolovskost in natančnost Nosdamovega ustvarjanja je bolj vidna na prvi remixerski plošči, kjer se loteva v osnovi zelo različno strukturiranih in medsebojno skoraj nepovezujočih skladb. Te trpijo za nekohezivnostjo, saj razen svojstvene zvočne projekcije, pri remixih težko najdemo skupno točko, ki bi nas konceptualno gnala dalje. Spolzki hitri prihodi in odhodi različnih, predvsem reverbanih zvokov, so izpeljani zelo natančno, čeprav se ponekod čuti njegova nagnjenost k pretiravanju in prenasičenju določenih delov kompozicij. Umazan in močno samplersko poudarjen udaren hiphop, povečini sloneč na elektronskih bobnih, se izliva v estetiko skoraj neprepoznavnih originalnih skladb, sicer zakrivljenih s strani tako različnih izvajalcev kot so Bracken, Boards Of Canada, Serena-Maneesh, Three More Shallows, Skyrider, Alias & Tarsier ali celo Black Moth Super Rainbow. Kar pa je pravzaprav mali del vseh v zadnjih letih ustvarjenih remixov Odda Nosdama, saj je poleg zgoraj naštetih izvajalcev, med katerimi jih je vsaj polovica dodobra povezanih z njegovo matično založbo Anticon, sodeloval še z mnoštvom drugih izvajalcev, med katerimi je potrebno v prvi vrsti omeniti Tv On The Radio, Notwist, Mum in Mika Pattona. Pri vseh remixih, še bolj pa pri lastnih kompozicijah so vidni produkcijski vložki duba z mnogimi odbijajočimi zvoki, katerim Odd dodaja svojo psihadelično noto znotraj povečini lo-fi zvokov. Osnovno zgradbo moti zelo različen nabor dodatnih melodičnih elementov in inštrumentov, od harmonike, akustične in električne kitare, do violončela, različnih brnenj ter vsega ostalega melodičnega okrasja. Beati so kompaktni, bolj kot ne zgrajeni iz scratcherske logike, pri mnogih kompozicijah pa se lahko vprašamo, ali gre za remixe, priredbe ali povsem nove skladbe, saj Odd kar pri treh kompozicijah uporabi nežen, sanjav vokal Jessice Bailiff, ki dodobra spremeni originalno strukturo kompozicij pri remixih, kjer so vokali prava redkost. Na trenutke se zdi, da mešanica hitro izginjajočih zvokov, deluje kot neorientiran žanrski kolaž, vendar se znotraj neprekinjenih nasprotij, zvoki skozi elektronske bobne in ambientalne »sinte«, izlijejo v ritmično strukturo, slonečo na hiphoperski ritmiki.

Drugi, bolj avtorski in predvsem bolj umirjen ep, pa nam ponuja bolj abstraktno in ambientalno tkivo, iz katerega Odd gradi naprej in nas vodi skozi različno prostranost oz. ambientalnost zvokov, ki na prvi pogled delujejo nezmotljivo, v svojem jedru pa skrivajo še kako zmotljive melodične elemente. Drugi cd bolj ponazarja siceršnjo produkcijsko estetiko vzorčenja Odda Nosdama, ki v svojih skladbah ne zavrača ničesar, temveč le kopiči ideje.

Različna uporaba inštrumentov, zanimive harmonije ter mešanica nadzemeljskega, vesoljskega duba z ambientalno elektroniko in hiphopom, prikazuje dorečeno zvočno podobo rodovitnega in kreativnega producenta in nas vodi skozi njegovo čudaško nrav. Intenzivnost njegova ustvarjanja je svojstvena, vendar pa z zbirko odpadlega in remixerskega materiala Odd Nosdam zaostaja za svojima solo prvencema, predvsem pa mu za ambientalnost manjka mnogo manj razslojena plejada izvajalcev, saj produkcija na trenutke zelo izstopi iz svojega ambientalnega stava, s čimer dobi poslušalec vtis, da gre za kompilacijsko ploščo, katere vrhunec je vsekakor iz scratcha zgrajen remix zasedbe Block Moth Super Rainbow »Forever Heavy«, kjer sanjav vokal skozi hiphop beat vodi do tihe distorzije. Po drugi strani pa se Odd nikakor ne bi smel lotevati kar dveh remixov Boards Of Canada, saj z nobenim od njih ni nadgradil dela te zasedbe, saj sta originala veliko bolj kreativna in zanimiva, kot njegova remixa.

pripravil Jizah


Komentarji
komentiraj >>