Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
SHAWN JACKSON: First Of All (Tres Recordings, 2008) (ponovitev 29. 8. '08 ob 10.00) (3325 bralcev)
Petek, 22. 8. 2008
jizah




* Založba Tres Records nas že nekaj časa preseneča z odličnimi izdajami. Po večini sicer izdaja izvajalce, ki bolj kot po vokalnih spretnostih slovijo po dobrih jazzy in funky hiphop podlagah. Zvezdniški in hkrati vokalno najboljši del založbe predstavljata projekta Y Society, v katerem sta združena Damu in Insight ter People Under The Stairs, preostalim bolj na beatih slonečim izvajalcem, kot so recimo Lightheaded, Giant Panda, C.R.A.C., Dj Alibi, Ta'Raach in drugi, pa dodajamo pomembne kamenčke v mozaik odličnega nabora založbe Tres. Najnovejši člen založbe pa je Shawn Jackson, ki kaj prida ne odstopa od siceršnjega stila Tres Records, temveč ga nadvse uspešno nadgrajuje.

Shawn Jackson se je rodil v Kaliforniji, a je svoja najstniška leta preživel na Rhode Islandu, kar pomembno vpliva na stil njegovega prvenca. Prve resnejše stike s hiphopom je še pod imenom Soul Kaliba v drugi polovici devetdesetih vzpostavil na vzhodni obali, hkrati pa ga je vedno zanimal zvok zahodnega »leftfield« hiphopa. Ob pričetku snemanja prvenca »First of All...« pa se je preselil nazaj v rodno Kalifornijo, kjer so že leta 2005 in 2006 nastali prvi posnetki, ki smo jih nato v poletnih mesecih leta 2008 našli na policah ploščarn. Ravno v tej brezčasnosti pa se skriva največja moč albuma, saj bi taisti album lahko nastal tudi v sredini devetdesetih ali še prej.

Album je ustvarjen popolnoma netrendovsko, požvižga se na sodobne hiphoperske norme in trende ter z lastnimi koraki tlakuje antitezo nenehno spreminjajočih se rapersko-industrijskih standardov. Draž njegovega popotovanja med vzhodno in zahodno obalo ter vplivov obeh pa je za koncept mešanice 'večobalnega' hiphopa, Shawn zapakiral z odliko. Pester nabor producentov z obeh obal, sicer malce bolj vleče proti podtalnemu funky zahodnoobalnemu zvoku, vendar pa so v njem še kako prisotni tudi vplivi vzhodnoobalnega, umazanega hiphopa. Producentska ekipa, katere ogrodje tvorijo Newman iz Giant Pande, Dj Mekalek iz Time Machine ter odlična producentska tvorba Jack Sample. Vsak svojim produkcijam dodaja lastne specifike, katerih skupna točka je hrustljavost zaprašenih beatov po večini datirajočih v prejšnje desetletje. Ritmiko pokonci držijo umazane činele, močni bobnarski »kicki«, odločno bobnarsko programiranje, občasni ploski ter močno prisotni, mestoma zelo izraziti basi, za melodično okrasje »boom bap« beatov pa skrbijo napihnjena jazzy trobila, vah vah, vibrafon ter v prvi vrsti raznorazni zemeljski in malce manj zemeljski zvoki klaviatur. Vzorčenje soul in jazz kompozicij sedemdesetih let prejšnjega stoletja nas vodi skozi prijeten nabor kratkih in ne pretirano uporabljenih originalov, ki ubira srednjo pot med estetiko zahodnoobalnega hiphopa ter prvinskostjo vzhodnoobalnega. Balans med »eastom« in »westom« se izliva v nekakšno starošolsko zahodnoobalno vibracijo, katere stična točka je poletni pridih albuma, saj gre dejansko za album, ki dovolj prostora in širine pušča podlagam, besedila pa so spisana tako, da se vsaj pri prvem poslušanju ne poskušajo preriniti v prvo vrsto, marveč se prepuščajo toku podlag.

Vokalni del albuma zvesto sledi podlagam, Shawn pa ne odkriva tople vode, temveč se spretno giblje v polju večkrat povedanega na način, kjer zadeve v kombinaciji z »beati« ostajajo sveže, predvsem zaradi pametnih besednih iger, zabavnosti in močnih »punchlinov«. Ne besediči o streljanju, zaporniških prigodah, ne zmerja tudi ostalih raperjev niti z njimi v ničemer ne tekmuje, hkrati pa se zavestno odpoveduje tudi vsakršnemu moraliziranju in pametovanju. Shawn pravzaprav uteleša stereotipnega, šopirajočega in samozavestnega raperja, a to počne šarmantno in pretiravanju izdatno dodaja domiselnost, zabavnost in humor. Besedilno in vokalno mu na pomoč med drugim prihajajo Double K iz People Under The Stairs, vseprisotni Guilty Simpson, člana ekipe Time Machine, Big Tone in Ta'Raach, skupno značilnost vseh gostov pa gre iskati v tem, da albumu dodajo malce širine, vendar se dobro vklopijo v stilsko podobo albuma, glavnega junaka pa niti ne zasenčijo niti za njim v ničemer ne zaostajajo. Tematsko se album vklaplja v širok spekter sicer standardnih raperskih pripovedk, od problemov glasbene industrije, preganjanja žensk do osebnih tem povedanih na različne načine.

»First Of All« je album z visoko vrednostjo ponovnega poslušanja, namenjen neobremenjenemu poslušanju, brez teorij zarot in pretirano razmišljujočih tematik, temveč je njegov namen poslušalca zabavati s svežim pristopom in poletno tematiko. Glavna odlika albuma pa se skriva v tem, da na njem ni kompozicij, ki poslušalca silijo k večkratni uporabi tipke »skip«, da album ni predolg in da se »skiti« držijo osnovne tematike albuma, torej vzpostavitve komunikacije med vzhodno- in zahodnoobalnim rapom. Album ponuja vse prvine neodvisnega rapa, ki je v tem primeru zanimiv, svež in do neke mere celo edinstven, ki pristopsko dobro povzema tako imenovano »shit-talkersko« rapersko formo, kjer se različni stili izlivajo v eno, kljub temu da je beseda »različni« zgolj pogojna.

pripravil Jizah



Komentarji
komentiraj >>