Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Carl Craig & Moritz von Oswald; Recomposed : Music by Maurice Ravel & Modest Mussorgsky (Universal, 2008) (3038 bralcev)
Nedelja, 14. 12. 2008
goran




* Simpatije techno kreativcev do klasične glasbe niso nov pojav, saj se vleče praktično že vse od druge polovice osemdesetih let minulega stoletja, ko so detroitski techno pionirji občasno vzorčili teme iz klasičnih kompozicij. Interpretacij klasične glasbe so se elektronski glasbeniki seveda lotevali že pred tem, vendar pa verjetno največ vzporednic s klasiki – vsaj kar zadeva tiste najširše elektronske žanre – lahko najdemo prav v technu. Laibach so ob svoji nedavni interpretaciji Bacha zapisali, da tega skladatelja na nek način celo dojemajo kot začetnika elektronske glasbe.

Če lahko sodimo po (nekaterih) sodobnih skladateljih klasične glasbe, pa so simpatije vzajemne. En tak primer je denimo sodelovanje Jeffa Millsa z montpellierskimi filharmoniki, še boljši pa je primer londonskih simfonikov, ki so se lotili priredb Warpovih elektronskih klasikov. Ker klasični skladatelji k tovrstni interpretaciji pristopajo po konvencionalnih metodah, kakopak več domišljenosti pričakujemo s strani elektronskih glasbenikov. Pogled na imeni sodelujočih techno ikon pri novem ploščku ‘Recomposed’ zato navdaja še s toliko večjim optimizmom.

Carl Craig velja za enega najpomembnejših producentov/didžejev iz drugega detroitskega techno vala in je cenjen predvsem po raznovrstnem naboru muzik, ki se jih loteva znotraj techno in house glasbe. Skozi prizmo plošče ‘Recomposed’ je relevanten tudi podatek, da je študiral elektronsko glasbo, med drugim tudi delo Wendy Carlos, ki je zaslovela s svojimi interpretacijami Bacha. Nič manj cenjen med častilci techno muzik ni Moritz von Oswald, polovica dvojca Basic Channel, ki je na noge postavil vplivno estetiko berlinskega (dubovskega) techna. Atmosferična podstat njegove različice techno glasbe je postavila nekatere smernice mnogoterim sodobnim glasbenim praksam, tudi tistim, ki presegajo klubske okvire. V kontekstu plošče ‘Recomposed’ je pomembno tudi dejstvo, da je Von Oswald študiral klasično glasbo. Craig/Von Oswald je torej izvrstna, kompetentna naveza, oba kreativca pa smo pred nedavnim že imeli priložnost poslušati tudi v oddaji Razširjamo obzorja, in sicer kot sodelujoča pri interpretacijah skladb legendarnega sotvorca afrobeata Tonyja Allena.

‘Recomposed’ je nova serialka cenjene nemške založbe Deutsche Grammophon, ki sledi načelom znane (jazzovske) serije Verve Remixed - svoj katalog klasičnih kompozicij preurediti in sestaviti v novo celoto ter ga tako približati sodobnim poslušalcem. Prvega ploščka v seriji se je lotil nemški dubovski producent Matthias Arfmann, drugega pa je povil finski producent Jimi Tenor, ki se s simfoniki rad druži tudi sicer. Kot tretji se sedaj predstavlja dvojec Craig/Von Oswald, ki se je odločil za interpretacijo del ‘Bolero’ in ‘Španska rapsodija’ Mauricea Ravela ter dela ‘Slike na razstavi’ Modesta Petroviča Musorgskija. Zadnjega je okoli leta 1913 prearanžiral tudi že sam Ravel. Material za komponiranje sta Craig in Von Oswald dobila v obliki večkanalnih posnetkov koncertov berlinskih filharmonikov pod vodstvom Herberta von Karajana iz let od 1985 do 1987, plošček pa je bojda v času enega leta nastajal tako v Detroitu kot tudi v Berlinu. Glasbenika sta k projektu torej pristopila nadvse motivirano, to pa potrjuje tudi končni izdelek.

Ob interpretacijah klasične glasbe se sodobnim producentom pogosto zgodi, da povsem spremenijo svojo siceršnjo izraznost in s tem izgubijo lastno identiteto. Craig in Von Oswald v dobro uro trajajoči kompoziciji ostaneta zvesta svojim karakteristikam, obenem pa ohranita tudi ideje obeh klasičnih skladateljev, kar glasbo razpne med klubske smernice in repertoar koncertnih dvoran. Že v prvih petih od skupno sedmih delov kompozicije je mogoče prepoznati tipike obeh glasbenikov, še bolj pa te pridejo do izraza v zadnjih dveh delih, ki sta jih sproducirala posamično. Medtem ko se Craig opre na bolj simfonične vložke in techno ritem, Von Oswald poišče bolj abstraktno, tipično zaprašeno zvočnost, ki jo nadgradi s tolkalskimi repeticijami. Oba k interpretacijam pristopita prefinjeno in domišljeno, presežek pa ponovno skrijeta v subtilne detajle, ki v minimalistični, repetitivni formi pridejo najbolj do izraza. Pohvalo si zasluži tudi njuna neobremenjenost z lastnim egom, saj ves čas šteje le glasba, ki na ploščku ‘ReComposed; Music by Maurice Ravel and Modest Mussorgsky’ popolnoma ujame namero sodelujočih. Namera pa je na spoštljiv način interpretirati znamenita klasična dela in jih umestiti v sodoben glasbeni kontekst.

pripravil Goran Kompoš






Komentarji
komentiraj >>

Re: Carl Craig & Moritz von Oswald; Recomposed : Music by Maurice Ravel & Modest Muss
Sanja [15/12/2008]

okusno!
odgovori >>