Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
TORkov MAZO (4720 bralcev)
Torek, 23. 12. 2008
torkar




07.30 STOP and REWIND

pripravlja: Iva Kosmos

Photobucket

V francoskem mestecu Figeac [fižak] se je 23. 12. 1790 rodil deček po imenu Jean Francois Champollion [žan fransua šampolion]. Njegov oče, prodajalec knjig, in mati nista bila premožna, zato predvsem zaradi denarja nista vztrajala na zgodnji izobrazbi. Tako je bil za mladega Champolliona edini stik s knjigo trenutek pred spanjem, ko je mati prebirala Biblijo. Vse je bilo tako kot to mora biti v spodobnih meščanskih družinah, dokler mladi Champollion ni začel izkazovati izredne sposobnosti spomina in tudi javnega nastopanja. Mati bi ravno sprejemala goste, ko bi fantič navdihnjeno odprl usta in začel:

 

Izaija – šest preroških groženj

Gorje njim, ki dodajajo hišo hiši,

priključujejo njivo njivi,

dokler ne zmanjka prostora

in ste edini,

ki prebivate sredi dežele.

 

Pošteni meščani bi se zdrznili, otrok pa bi navdušeno opazoval učinke izgovorjenih besed:



Gospod nad vojskami je naznanil mojim ušesom:

Prisegam: številne hiše bodo opustošene,

velike so in lepe, a bodo brez prebivalcev.

 

Gospe pravnikovi je izpadel robček,

 

Kajti vinograd desetih oralov

bo dajal en čebčr,

posev enega tovora

bo dajal en škaf.

 

Veleposestnikova hčerka je zadrhtela,

 

Gorje njim, ki vstajajo zgodaj zjutraj

in iščejo opojno pijačo


Lastnik mestne kavarne je zakašljal, sosed Emile je popolnoma zardel, samo en pogled na sivo-zelen obraz Champollionovega očeta pa je jasno napovedal, da, če se bo komu gorje godilo, bo to nedvomno mladi Champollion.

Pogosto je bil mali prerok kaznovan in je obiske preživel zaprt sam v sobi. A glede na to, da so ga poleg mnemotehničnih in retoričnih sposobnosti krasili tudi dolgi prsti, se je z njim našla tudi prepovedana Biblija. Le par poskusov je bilo dovolj, da je mali genialec ugotovil povezavo med na pamet naučenim tekstom in zapisanimi znaki ter se je tako, na ponovno čudenje cele družine, sam naučil brati. Bila je to dokončna moralna zmaga v družinskem prepiru, vendar tudi začetek krasne jezikoslovne kariere.

Champollion je danes znan kot človek, ki je v svojem 40 let dolgem življenju obvladal več kot ducat azijskih jezikov, z devetnajstimi leti je predaval na univerzi, utemeljil egiptologijo in končno - odkril skrivnosti hieroglifov. Tako kot nekoč je vse to storil s pomočjo odličnega spomina, inteligence, pustolovskega duha in dolgih prstov, saj so razen skrivnosti egipčanskega pisma - kar po navadi njegovi biografi pozabijo omeniti - pod njegovimi prsti izginile tudi številne arheološke dragocenosti.

23. 12. 1888. Paul Gauguin se že dva meseca nahaja v Arlesu [arlu] pri kolegu Vincentu van Goghu. Njuna razloga za skupno življenje sta dokaj različna. Nerazumljeni in nepriznani van Gogh sanja, da je Gauguin ta, ki ga bo zares razumel in s katerim bi lahko skupaj utemeljila skladno umetniško kolonijo. Da bi ga prepričal v svoj plan nakupuje drago pohištvo, ki si ga ne more privoščiti, in slika slike, v katerih se odreka svojim načelom v prid Gauguinovemu dojemanju umetnosti. Vendar vse zaman. Gauguin ga ne mara. Še več, v Arles je prišel samo zato, ker ga je v to prisilil Theo, Vincentov brat, ki je odplačal njegove dolgove. Obupano razočarani van Gogh se ponoči zbuja v strahu, da je Gauguin odšel, preverja njegovo posteljo, podnevi pa ga zasleduje na njegovih sprehodih. 23. decembra se vsega naveličani Gauguin zateče v mir bližnjega hotela, van Gogh pa se na ta dogodek odzove z neverjetnim psihofizičnim napadom. Preplavita ga močna bolečina in halucinacije, ki jih prekine tako, da si povzroči novo bolečino, drugačne, fizične narave – odreže si uho. Ko ustavi krvavitve, zavije uho v časopisni papir, ga podari svoji prostitutki Rachel [rahel] in se, kot da se nič ni zgodilo, vrne domov ter zaspi. Naslednjega dne Gauguin neopazno zapusti Arles, van Gogh pa ostane sam in prepuščen preroškim besedam, ki jih je izrekel impresionist Camille Pissaro: »Ta človek bo ali znorel ali pa nas bo vse prekosil.« Zgodilo se je oboje.



Na pomenljiv datum – petek, 13. oktobra 1972, je v Andih izginilo letalo s 45-imi člani urugvajskega študentskega ragbijskega moštva in njihovih navijačev. Po več kot dveh mesecih, ko je bila raziskava za njimi že zdavnaj opuščena, sta se do gorskih pastirjev prebila dva preživela, ki sta prinesla novico, da v smrtonosno ledenih gorah čaka še 16 živih ljudi. Rešili so jih na današnji dan, leta 1972, točno 73 dni od nesreče. Svet se je osupnjen spraševal, kako jim je uspelo preživeti nad več kot 4200 metrih, tam, kjer ni sledi ne živalskega ne rastlinskega sveta, zrak je redek, mraz razjeda kot kislina, oči pa uničuje prodorna sončna svetloba.

Odgovor se je glasil: z znanjem - ko imaš v skupini študente medicine, ki iz delov letala izdelujejo medicinske pripomočke; z iznajdljivostjo – ko se vsi naučijo šivanja in sešijejo spalne vreče; s kreativnostjo – ko izdelaš očala proti sončni slepoti iz delov letalskega stekla; z upanjem – ko imaš radio amaterja, ki na vse načine skuša oddajati SOS signale.

Mogoče ravnokar ugotavljate, da verjetno ne veste, kaj bi vi v takšni situaciji lahko prispevali, ne razumete se v tehniko, šivanje in elektronske pripomočke, športno aktivnost pa vam predstavlja tipkanje po tipkovnici. Žal je za vas ostalo rezervirano le eno mesto – tisto na krožniku, saj je bil eden izmed odgovorov na vprašanje, kako so preživeli, tudi kanibalizem.

 



08.15 ODVRATNIŠKA PISARNA

Pripravlja: Briški

SAZAS vs VSI OSTALI

---------------------------------------------

OBTOŽNI PREDLOG: Tožilstvo zahteva čimprejšno razpustitev upravnega odbora SAZAS ter predlaga, da se premoženje omenjenga pravnega subjekta enakomerno porazdeli med otroške pevske zbore na območju RS
--------------------------------------


TOŽNIK: Drage dame in gospodje! Avtorske pravice so zelo kočljiva stvar. Avtorske pravice na področju lasbe pa še posebej. Če lahko, na primer, sliko nadzorovano prodajamo, najemamo ali podarjamo, ter imamo pri tem popoln nadzor nad tem kako in na kakšen način se jo uporablja, je to pri avtorski glasbi skorajda nemogoče.

 

Posamezna avtorska skladba je namreč izdana več tisočkrat, v večini pimerov na različnih medijih in je poleg tega tudi večkrat izvajana v živo, povrhu tega pa morda še na različne načine in morda ne le s strani avtorja, ki jo je ustvaril. To pa ni vse, avtorsko glasbo se namreč predvaja tudi na javnih mestih, v trgovinah, barih, restavracijah in predvajajo jo številne radijske postaje. Kar je na koncu gotovo je to, da je nadzor nad spoštovanjem avtorskih pravic v primeru glasbe težavno in zahtevno delo, ki nujno zahteva posrednika, ki bo smiselno in strokovno urejeval razmerja med tistimi, ki glasbo ustvarjajo in tistimi, ki jo poslušajo oz. koristijo. Prav gotovo pa je tudi to, da SAZAS vloge posrednika ne zna ali pa bolje rečeno, ni sposoben izvajati na način, ki bo v ravnovesju ohranjal obe strani. Nedavni dogodek, kjer se založba Dallas ni pokorila zahtevam SAZASA, ta pa je nato s tožbo na sodišču dosegel, da se umakne dela izvajalcev ki preko založbe s SAZASom niso sodelovali, je samo češnjica na torti črne komedije, kjer glasbeniki namesto igranja na odrih, pod odri izstavljajo račune in izrekajo grožnje v primeru plačilne nediscipline. Na tem mestu bi lahko naštevali primere, ko na primer SAZAS izstavlja račune za igranje priredb komadov tujih glasbenih skupin in trdi, da bodo nadomestila šla v roke prvotnih avtorjev (v kolikšni meri si je brke omastil Lars Ulrich od preigravanja Master of Puppets si predstavljajte sami) ali pa primeri, ko SAZAS brez pomislekov rubi račune neprofitnih organizacij ali združenj, katerih dohodki se gibljejo okrog pozitivne ničle. A kaj, ko ne bi nikjer končali. Elementarni problem SAZASa je pravzaprav elementarni problem vsake malo večje organizacije pri nas, ki deluje pod neposrednim nadzorom ali blagoslovom države. Vodstveni kader je namreč prej kot po liniji strokovnosti, izbran na način da ne buri duhove ljudi, ki jih bodo predstavljali in ima vsaj nekaj referenc s področja kjer deluje. Tukaj je prišlo do očitnega in ključnega zajeba: Matjaž Zupan, avtor šlagerjev tipa "Še 1000 kilometrov" in njegov pribočnik Jože Potrebuješ, ki se kiti z naslovom scenarista oddaje Na Zdravje in igranja pri Čukih, gotovo nista izbranca glasbenikov, niti izbranca ljudstva.

OBRAMBA TOŽENI: Lep pozdrav tudi z naše strani! Kar vam gospoda s tožilstva nikakor ne bo izdala, kaj šele omenjala je to, da osebne diskreditacije ne zdržijo niti ne morejo zdržati vode. Matjaž Zupan je namreč lastnik treh platinastih plošč, Jože Potrebuješ pa je pravzaprav nosilni steber zabavnega programa RTVSLO. Jasno je torej da sta oba v širši javnosti toplo sprejeta in tako gotovo potrjen ter primeren kader za urejanje avtorskih pravic na področju glasbe. Ljudstvo ima namreč vedno prav.Pa naj ne bo to edina laž, ki jo bomo v nadaljevanju uspešno razbili. SAZAS v svoji biti ni in nikakor noče postati profitna organizacija, ki bi z izkoriščanjem zakonskih lukenj ter monopolnega položaja na tem področju poskušala s prisilo vplivati na glasbenike, lastnike radijskih postaj ali kogarkoli drugega, ki glasbo posluša. Kako to vem? Preprosto zato, ker SAZAS podpirajo in njegove članske izkaznice s ponosom na prsih nosijo glasbeniki, ki svojega dobrega, kaj dobrega, odličnega imena nikakor ne bodo zastavili za prgišče novcev. Naj naštejem le neka odmevnih članov: Andrej Šifrer, Sebastian, Anja Rupel in Aleš Klinar, Dare Kaurič, Karmen Stavec, Omar Naber, Neisha,... Gotovo mi ni potrebno opominjati nikogar, da to niso le glasbeniki temveč vzorniki marsikaterega državljana in nosilci kultrune tradicije tega naroda. Mislite da so to ljudje, ki bodo spregledali nepravilnosti v sistemu le zato, da bodo na koncu leta dobili tistih nekaj tisočev eurov za nadomestila?! Mislite da ste pravkar slišali imena izdajalcev Slovenije?! Resnično kdo misli, da bi Karemen Stavec svoj karierni uspeh zamenjala za to, da bo lahko nategnila nekaj frizerskih salonov?! Odgovora mi najbrž ni potrebno izreči.

Kar pa se tiče prepovedi izdajanja oz. umika določenih albumov iz prodaje, pa bi veljalo opomniti prisotne, da je o zadevi odločilo sodišče. Slovensko sodišče. O sodbi neodvisnega organa ne bom, niti se ne smem izrekati bi pa pripomnil le to, da je edino prav da se spoštuje črko zakona in če to pomeni, da bomo kot poslušalci prikrajašani za nekaj plošč RBD in Helene Blagne, ki so bile umaknjen iz prodaje, to pomeni le nekaj: da bomo lahko zaradi konsistentno dobrega dela SAZASa, v prihodnosti slišali še več izdelkov podobnih izvajalcev. Ob koncu bi dodal še nekaj. Slovenci in Slovenke smo lahko samo srečni, da obstaja in živi ne le organizacija, temveč inkubator dobrih idej, glasbenikov in glasbe z imenom SAZAS. Kogarkoli pač motijo inovativni načini obračunavanja uporabe skladb, višina izplačanih sejnin ali plač, ter zaradi zjemnega zaupanja, ki ga ta organizacija uživa, nikakršen ali pomanjkljiv državni nadzor se mora samo vprašati:

Koliko denarja smo pripravljen plačati, da bomo še naprej lahko uživali v SLOVENSKIH pesmih mednarodno priznanih ustvarjalcev, kot je npr. Sebastian?

 


08.35 KORUPCIJA ZA POSLUŠALCE (hot-dog show)

Nagradna igra Lepe žoge - 5 krat 2 za 5 pravilnih odgovorov! 01 242 88 00 ...


09.25 NEZNOSNA HLADnost bivanja

Zgodbe iz hladilnika pripravlja: Dragan N.

Ko smo nazadnje spremljali Klobaso, se je ta uspešno vrnil iz svoje ekspedicije v zamrzovalnik. Vendar ni bila dobrodošlica nič kaj spodbudna. Ugotovil je namreč, da se je znašel sredi oboroženega konflikta med mesninami in zelenjavo. Od svojega prijatelja, sira Camemberta, je izvedel, da so svojo vlogo pri tem odigrali tudi neki novi prišleki v hladilnik, imenovani tofu.

Kaj sploh so ti tofuti?“

Mislim, da se reče tofuji…“

Kakorkoli. Mar so zelenjava? Sirni izdelek? So slučajno v tekočem stanju?“

Ne vemo. Vemo samo, da so dobro organizirani in izjemno nevarni. In izgledajo kot nekaj, kar ni prišlo iz tega sveta.“

Si že videl kakšnega na lastne oči?“

Ne. Imam pa občutek, da bom kmalu imel priložnost.“

Kako je lahko prišlo do tega? Vem, da so med nami vedno bile razlike, ampak, saj to je državljanska vojna!“

 

Sir Camembert se je zazrl v točko na obzorju. Nato je spustil pogled nazaj na Klobaso, njegove poteze pa so pridobivale vedno bolj zlovešč značaj.

Očitno se v vsakem od nas skriva nekaj tistega gona po po boju, po uničevanju. V vsakem od nas se skriva nekaj živalskega.“

Mislim, da vem, kaj misliš“, je odvrnil siru Klobasa.

 

Tedaj pa je prihitela neka mala jetrna paštetka in še vsa zadihana in v paniki začela razlagati, kaj se je ravnokar zgodilo...

Napad... oni... žrtve... grozno je...“

Klobasa in sir Camembert sta odhitela na polico z mesnimi izdelki... Kar sta tam našla je bilo eno samo opustošenje. Jok in kriki so se razlegali iz vseh strani. Povsod je bilo videti vreznine in odtrganine. V nekem kotu je ležal tatarski biftek. Bil je poškodovan, levo roko je imel dobesedno predelano v mleto meso. Še vedno je bil pri zavesti. Razložil je, kaj se je zgodilo.

Vegetarijanske sile so nas napadle. Presenetili so nas. Vegetarijanci so infiltrirali sojine polpete v našo prednjo stražo in jo onesposobili. Klicali smo okrepitve, pa jih ni bilo. Enostavno ni več rekrutov. Branili smo se, toda bilo jih je preveč. Enostavno preveč. Grozota... grozota... grozota....“

S temi besedami se je tatarski biftek poslovil od tega sveta. Camembert se je sklonil in mu priprl oči... za vekomaj. Klobasa, ki je to opazoval, si je zamrmal:

Nekaj bo treba storiti...“



10.10 TEAPARTY - Gost:  MAX !!!

Photobucket


MUZIKALNA PODPORA

1. NO MEANS NO - WAKE UP

2. DILLINGER ESCAPE PLAN - COME TO DADDY

3. HARRY LUBIN - ONE STEP BEYOND

4. 4 HERO f. TERRY CALLIER - THE DAYS OF THE GREYS

5. LUNAR - KOZMONAUTIKA

6. IN4S - ESCAPE FROM NOWHERE

7. DEPECHE MODE - PERSONAL JESUS

8. ANALOGUE BRAIN - VERSATILE VIOLENCE

9. MARTINZ - NEVERLAND

10. ELLEN ALLIEN - GHOST TRAIN

11. DUB INCORPORATION - DUB BE GOOD TO ME

12. TERRANOVA - FOR A FEW DOLLARS MORE

13. SIDEWINDER - EGO RIOT

14. RAE & CHRISTIAN - DIVINE SOUNDS

15. MILTON BANANA TRIO - PRIMITIVO

16. OPTIMISTI - OBLAČKI

17. BENNY MORE - BARBARA BATIRI

18. DEAN MARTIN - TAKE YOUR GIRLIE TO THE MOVIES

19. MAD FLAVA - FEEL THA FLAVA

20. BAD SEED - UHHNNH

21. OL DIRTY BASTARD - SHIMMY SHIMMY YA

22. MAD LION - TAKE IT EASY

23. WAYNE WONDER - SENSI RIDE

 



Komentarji
komentiraj >>