Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Branko Završan- Jacques Brel in Senca tvojga psa!!! (5685 bralcev)
Sreda, 24. 12. 2008
goran



Branko Završan / Jacques Brel – Senca tvojga psa, 22. 12. '08; Slovensko Mladinsko Gledališče, Ljubljana

* Veličino pesmi eminentnega belgijskega poeta in interpreta Jacquesa Brela v popolnosti razumeš šele, ko jih v živi izvedbi izkusiš v svojih očeh in ušesih. Tako vsaj trdijo tisti srečneži, ki so Brela doživeli na njegovih koncertih, ostali pa to izkušnjo okrnjeno podoživljamo preko številnih posnetkov. Mnogi ga vidijo kot najboljšega performerja vseh časov, ki je z izpopolnjeno interpretacijo, karizmo in presunljivostjo svojih pesmi, bil sposoben deliti izjemno strast z občinstvi po vsem svetu. Interpreti njegove poezije so zato takorekoč postavljeni pred nedosegljivo nalogo.

Temu pritrjuje tudi Branko Završan, ki je ob trideseti obletnici Brelove smrti, v slovenščino prepesnil šestnajst Belgijčevih šansonov, jih vpel v predstavo Senca tvojga psa in povil istoimenski plošček. Z ekipo prekaljenih glasbenikov se je izvrstno spopadel s težo Brelove poezije, zato bo album bržkone končal med opaznejšimi domačimi diskografskimi naslovi iztekajočega leta. Toda predstavljanje teh skladb v živo je nedvomno mnogo zahtevnejše početje. Završan pravi, da so mu nekatere Brelove kvalitete enostavno nedosegljive, zato jih niti nima namena doseči in njegovo delo jemlje bolj kot referenco, ki jo potem postavi v sebi lastno obliko.

V naše veselje kot izkušen gledališčnik odlično poišče vez z narativno vrednostjo Brelovih pesmi, ki jih postreže v povsem neokrnjeni obliki, oziroma jih nemalokrat s postavitvijo v lastno izkušnjo celo nadgradi. Ko zagrize v Brelov, z ironijo prepleten komičen in tragičen pogled na življenje in smrt, izgubimo pregled nad tem koliko je v njem v tistem trenutku igralca in koliko njega samega. Če sploh lahko govorimo o dveh ločenih entitetah. Njegovo pripovedovanje oziroma interpretacija pesmi je tako prefinjena, da poslušalec / gledalec dobi občutek, da mu Završan pravzaprav podaja lastno izkušnjo. Kar je denimo v priredbi skladbe ‘Au suivant’ - tukaj naslovljeni ‘Sledeći’, ki v dobršnem delu reflektira Brankovo epizodo z JNA – celo povsem res. A nič manj doživeto se ne loti preostalih skladb, kar deloma lahko pripišemo tudi Brelovi brezčasni aktualnosti. Subtilno se vživi v karakter vsake posamezne pesmi, še posebej presunljivo denimo v priredbi skladbe ‘Jaures’ kjer se spremljevalna zasedba umakne in Završan sam poprime za harmoniko.

Glasbeno spremljavo tudi v predstavi ustvarja ista ekipa kot na plošči; Žiga Golob na kontrabasu, Krunoslav Levačić na bobnih in Uroš Rakovec na akustični kitari. Posebne predstavitve najbrž ne potrebujejo, saj gre za preverjene muzičarje, ki jih najdemo v mnogih formacijah, tako v bolj konvencionalnih, še raje pa tistih nekoliko bolj svobodnjaških. Bolj konvencionalnih smernic se tu držita predvsem Golob in Levačić, med tem pa Rakovec bolj pogosto krene iz okvirjev klasičnega akustično kitarskega prebiranja. Ker gre za izvrstni trojec, ki na odru skupaj več kot očitno uživa, bi si poslušalec seveda želel, da bi imeli odmerjenega nekaj več prostora, vendarle pa gre v predstavi najprej za Brelovo poezijo, zato je godbeni del pač nekoliko bolj rezerviran. A je ob Završanovi mojstrski interpretaciji, kljub temu ključen element predstave oziroma koncerta, saj trojec izvrstno poudari razpoloženjsko pisanost Brelove poezije.

Predstavo domišljeno zaokrožijo še Brelova razmišljanja o neumnežih, strahovih in ženskah, ki jih Završan tu namesti v dovtipe, z njimi pa le še bolj osvetli dejstvo kako pronicljiv človek je bil Jacques Brel. Koncert v interpretaciji Završana, Goloba, Levačića in Rakovca s svojo silovitostjo, presunljivostjo pa tudi duhovitostjo poslušalcu naježi kožo, zato se s strahospoštovanjem vprašaš, kako intenzivno bi doživljal šele Brelov koncert. Tega žal ne moremo več doživeti, lahko pa zapuščino belgijskega poeta podoživljamo v odlični predstavi ‘Senca tvojga psa’.

Na predstavi Senca tvojga psa v režiji Branka Završana, se je smejal in jokal Goran Kompoš.


Komentarji
komentiraj >>