Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ciril Oberstar: Mutci postfordizma (5064 bralcev)
Ponedeljek, 29. 12. 2008
DPU



V tokratni In-doktrini (29-12-2008) ob 23:00 smo predvajali predavanje Cirila Oberstarja z naslovom “Mutci postfordizma”, ki je potekalo 21.11.2008 v sklopu letošnje jesenske filmske šole Ljubljanskega filmskega festivala v Cankarjevem domu. S klikom lahko poslušate celotno predavanje.


V tokratni In-doktrini smo predvajali predavanje Cirila Oberstarja z naslovom “Mutci postfordizma”, ki je potekalo 21.11.2008 v sklopu letošnje jesenske filmske šole Ljubljanskega filmskega festivala v Cankarjevem domu.

Zastavek naše teze bo zelo skromen in se bo omejil na grobi oris tega, čemur bi pogojno lahko rekli spodletelo srečanje filmske teorije in teorije postfordizma. Ob prebiranju ene izmed precej popularnih filozofskih različic teorije postfordizma, Virnove Slovnice mnoštva, katere glavna teza se glasi: »Mislim, da je govoričenje osnovna surovina postfordistične virtuoznosti,« se preprosto ne moremo znebiti določenega občutka nedomačnosti. In res, če pogledamo na virtuoznost govorcev-delavcev v postfordističnem delovnem procesu z druge plati, se nam nenadoma vse, kar pravi Virno, zazdi tako zelo domače. Fordistični slogan, zapoved: »Tišina! Delamo,« se zdi znan. Kot da smo ga nekje že slišali. Seveda: »Tišina! Snemamo,« to je vzklik filmarjev. Ne katerih koli filmarjev, temveč prav filmarjev zvočnega filma. Ta vzklik so neprenehoma ponavljali predvsem v obdobju, ko je zares še nekaj pomenil, ko ga uho še ni bilo vajeno. V obdobju, ko je zvočni film nadomeščal nemi film, ko je bilo treba igralce, snemalno ekipo, okolico in sploh vse, ki so sodelovali pri filmu, nanj šele navaditi. Podobno situacijo najdemo pri Virnu, ki poskuša slediti spremembi ekonomske paradigme fordizma v postfordizem: kakor da bi poprej nemi delovni proces nenadoma zaživel v sferi zvoka. V tem je teoretski zastavek Paola Virna enak zastavku tistih, ki so raziskovali domet prehoda nemega v zvočni film, zlasti Michela Chiona.

Ciril Oberstar je podiplomski študent filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, urednik za družboslovje v reviji Dialogi in član programskega odbora Delavsko-punkerske univerze. V prostem času se ukvarja s knjigarniškimi posli.










Predvajanje predavanja nam omogočia Društvo za širjenje filmske kulture Kino.


Komentarji
komentiraj >>