Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Luka Arsenjuk: Eisensteinova ideja intelektualnega filma (5630 bralcev)
Ponedeljek, 12. 1. 2009
DPU



V tokratni In-doktrini smo predvajali predavanje Luke Arsenjuka z naslovom “Eisensteinova ideja intelektualnega filma”, ki je potekalo 21.11.2008 v sklopu letošnje jesenske filmske šole Ljubljanskega filmskega festivala v Cankarjevem domu.

Eisensteinov napad na tradicionalno idealistično estetiko z njegovo prakso in teorijo montaže je dobro znan. Manj znano je dejstvo, da so domala vse njegove najpomembnejše inovacije – montaža atrakcij, intelektualna montaža, ustvarjanje tipičnih oseb – povezane z domeno komičnega in smeha. Eisensteinove konstruktivistične demontaže estetike ni mogoče ločiti od široke integracije raznih nižjih in popularnih žanrov: žanra komedije, karikature, commedie dell'arte, satire, grotesknega in pošastnega. Čeprav analize pogosto priznavajo obstoj teh elementov pri Eisensteinu, je ta kljub temu ponavadi razumljen kot režiser velikega in resnega revolucionarnega patosa. To, da je Eisenstein sam razumel ta veliki in resni patos kot primarno komičen fenomen, je ponavadi postavljeno ob stran. Smeh je bil za Eisensteina tako estetsko kot zgodovinsko vprašanje; bolje rečeno: smeh pri Eisensteinu označuje posebno obliko razmerja med estetiko in zgodovino. Specifičnost Eisensteinovega smeha postane očitna, če ga primerjamo z nekaterimi ostalimi teorijami smeha in komedije (Baudelaire, Bergson), hkrati pa nam omogoča, da se vprašamo o razmerju med smehom in (filmskimi) idejami.

Luka Arsenjuk je leta 2002 diplomiral iz kulturologije na Fakulteti za Družbene vede v Ljubljani. Trenutno je doktorski kandidat na oddelku za literaturo univerze Duke v Severni Karolini (ZDA), kjer piše disertacijo o političnem filmu. Kot član uredniškega kolektiva mednarodne revije za kulturo in politiko Polygraph ureja prihajajočo številko te revije, ki bo izšla spomladi 2009 in bo posvečena figuri študenta, oblikam študija in političnim implikacijam vzgoje znotraj in zunaj sodobnih univerz.










Predvajanje predavanja nam je omogočilo Društvo za širjenje filmske kulture Kino!



Komentarji
komentiraj >>