Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
SODOBNA NEMŠKA PROZA ČETRTIČ: CLEMENS MEYER - PUŠKA, LATERNA IN MARY MONROE (3336 bralcev)
Nedelja, 18. 1. 2009
kristinas



Clemens Meyer
Z današnjo oddajo se zaključuje cikel sodobne nemške kratke proze. V precep smo vzeli izključno mlade in dokaj neuveljavljene nemške avtorje, rojene v drugi polovici sedemdesetih let. Skupaj z današnjim pisateljem sta bila obravnavana dva moška in dve ženski avtorici, dva rojena v Vzhodni, dva v Zahodni Nemčiji. Čeprav med izbranimi pisatelji obstaja mnogo razlik, pa je v njihovih delih vseeno mogoče opaziti nek skupen ton. Vsi se namreč lotevajo določene socialne tematike. Njihovi junaki so razočarani, osamljeni in na robu obupa. Tudi njihov stil pisanja se razlikuje od ustaljenega, saj večinoma pišejo v odrezavih stavkih, pogovornem jeziku in z množico vrinjenih stavkov. Poleg časovnega trenda je vse to mogoče pripisati tudi vplivu Nemškega literarnega inštituta v Leipzigu, ki sta ga obiskovala tudi dva izmed predstavljenih avtorjev.

Za razliko od pogostosti študija kreativnega pisanja na ameriških kolidžih, sta v Nemčiji uveljavljeni le dve inštituciji, ki veljata za kovnici mladih literarnih ustvarjalcev. To je poleg omenjenega leipziškega inštituta še študij kreativnega pisanja na univerzi v Hildesheimu. Nekateri jima zato očitajo monopol in prevelik vpliv na pisanje mladih avtorjev. Ti naj bi se trudili pisati preveč rokodelsko ter se izogibali izražanju lastnega mnenja in občutkov. Njihov pripovedni ton je najraje pragmatično trezen, sintaksa enostavna in brez okraskov. Ker nočejo soditi o preteklosti in prihodnosti, avtorji raje čim bolj objektivno poročajo o sedanjosti.

Vse to v dobri meri velja tudi za pisatelja Clemensa Meyerja, rojenega leta 1977 v vzhodnonemškem mestu Halle an der Saale. Tudi on je namreč absolvent leipziškega literarnega inšituta; v mestu Leipzig pa živi še danes. Zgodba Die Flinte, die Laterne und Mary Monroe (Puška, laterna in Mary Monroe), ki jo boste slišali v nadaljevanju, je bila objavljena v njegovi zbirki kratkih zgodb Die Nacht, die Lichter (Noč, luči), ki je izšla na začetku prejšnjega leta in je prejela nagrado za leposlovje leipziškega knjižnega sejma. Poleg nje je avtor leta 2006 izdal tudi roman Als wir träumten (Ko smo sanjali).

Clemens Meyer je ob študiju in tudi po njem opravljal razna dela. Bil je gradbeni delavec, nosač pohištva, varnostnik, in je tako imel priložnost spoznati in socialno proučevati svetove malega moža. Prav ta je namreč osrednja figura njegovih kratkih zgodb. Pijanec, prostitutek, pobesneli morilec, razočarani ljubimec, propadli poslovnež in prejemnik socialne pomoči, to je le nekaj junakov njegovih zgodb, ki si zaslužijo vsaj svoj trenutek. Kritiki pri Meyerju izpostavljajo ravno njegovo neverjetno avtentično poznavanje miljeja, saj zna napisati zgodbo z vidika in v jeziku svojega junaka, ki med branjem oživi in ti lahko že kar vsiljivo zleze pod kožo.

Avtorjeva spletna stran: http://www.meyer-clemens.de/home



Komentarji
komentiraj >>