Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
TRIJE. (4042 bralcev)
Torek, 3. 2. 2009
torkar




Index:

Stop & Rewind
Odvratniška pisarna
Korupcija za poslušalce
Neznosna hladnost bivanja
Teaparty
Glasbena oprema


7.30 Stop & Rewind (Iva Kosmos)

3. februarja 1916 se je v züriškem nočnem klubu Kabaret Voltair zbrala peščica umetnikov, ki je predstavila svojo najnovejšo inovacijo - dada. Tisti, ki so vedeli, da se med umetniki nahaja Romun Tristan Tzara, so ugibali, ali ne gre mogoče za »da, da«, izraz, ki ga Romuni tako kot ostali Slovani uporabljajo za pritrjevanje. Francosko občinstvo je pomislilo, ali umetniki ciljajo na »dada«, ki v francoščini pomeni leseni otroški konjiček ali le konjiček oziroma hobi. Mednarodno usmerjena publika se je zopet spraševala, ali dada označuje »da-da«, začetek otroškega čebljanja, ki v vseh jezikih zveni enako. Vendar pa nihče ni pomislil, da dada ne označuje prav ničesar. Nihče ni pomislil, da dada lahko označuje vse.

Okrog anti-besede z anti-pomenom dada so se zbrali anti-umetniki oziroma tisti, ki jim ni bilo ne do umetnosti ne do življenja, ki ga je ponujalo leto 1916. Prva svetovna vojna je bila v razmahu, nacionalistični govor na višku, kolonialistični interesi nad človeškimi življenji, buržujska kulturna elita pa je bila še vedno gotova, da je tisto, kar ustvarja večno, vzvišeno in nima nič skupnega z umazano realnostjo. Potrebna je bila sprememba: namesto umetnosti anti-umetnost, namesto večnosti performans, namesto razuma iracionalnost. Dada je bilo lahko karkoli - pesem, sestavljena iz neartikuliranih glasov, naključno izbran izrezek iz časopisa, inštalacija s koščki smeti na tleh kuhinje, buška na čelu, prst v oko. Tako je padla tudi ena izmed številnih definicij: »Dada je hrup izmaličene bolečine, prepletanje nasprotij, protislovij, čudaštev in nepomembnosti. Drugače povedano, dada je življenje.«

Sladke note, ki jih slišite v ozadju, so nastale pod peresom Ricarda Valensuele alias Ritchia Valensa. Prikupno debelušen in še ne polnoleten fant je komaj začel sanjati ameriške sanje in je odkril čarobno glasbeno formulo, zaradi katere so ameriške najstnice v ekstazi kričale njegovo ime in odpenjale gumbe krutih poškrobljenih bluz, saj so nujno potrebovale zraka, zraka, zraka... Z Donno, ki je balansirala na meji romantike in pocukranosti, ter vročekrvno La Bambo, ki se je spogledovala z barbarsko eksotičnimi mehiškimi ritmi, se je mladi Ricardo podal na pot do vrha rock 'n' rolla. Tako je dobil priložnost, da se na mini turneji pridruži 22-letnemu kolegu, ki se je na rock planino že povzpel - Buddyu Hollyu. Nesreča je hotela, da rock 'n' roll, kljub svoji popularnosti med mladimi, še vedno ni prinesel denarja in so zvezde namestili v razpadajoč avtobus brez ogrevanja. Oster prehlad jih je kmalu prepričal, da štiri kolesa zamenjajo z letalom. Usoda je - kot pravi ljudski pregovor - kurba in tako se je povsem racionalen plan izkazal za smrtno obsodbo. Letalo se je le nekaj minut po vzletu strmoglavilo v pogubo. Bil je 3. februar 1959. Dan, ki ga pomnijo tudi po imenu »The Day when music died.«

Poznega popoldneva mrzlega 3. februarja 1468 se je v Mainzu končala življenjska zgodba očeta informacijske revolucije - to lahko rečemo danes, vendar leta 1468 v Mainzu ni bilo takšnega človeka. Na postelji zanikrnega stanovanja sumljivih higienskih standardov je ležal le Johann Gutenberg, majhen, razočaran in žalosten človek, ki ga je prevaral demonski kapitalist. Edino, kar je Gutenberg hotel kadarkoli početi, je bilo tiskati - Biblijo, odpustke za večno življenje, erotične slikanice, magične recepte, karkoli. Hotel je tiskati in  poslušati občudovalce, ki bodo vzklikali njegovi obrtni spretnosti. Vendar Gutenberg za svoje projekte ni imel denarja, vse dokler na njegova vrata ni potrkal gospod Fust. Padel je dogovor - Fust je Gutenbergu obljubil pomoč v tiskarnici, Gutenberg pa Fustu delež tiskarskega zaslužka. Vendar, leto je minilo in Gutenberg je dosegel le eno - bankrot. Fustova kazen za nespoštovanje pogodbe je bila kruta, prisvojil si je tiskarsko delavnico, polovico natisnjenih izvodov in izumil novo pravilo, po katerem so vse izdaje morale biti opremljene z imenom založnika - zdaj Fustovim imenom. Tako je s konceptom avtorskih pravic, hudičevim maslom, Fust poskrbel, da Gutenberg ni ne tiskal ne požel priznanje za svoj izum.

NAZAJ NA INDEX


8.15 Odvratniška pisarna (Briški)

NAZAJ NA INDEX


8.35 Korupcija za poslušalce (Lepa žoga)

Spraševali smo vas:

- Sredi 90-ih Janez Drnovšek Slavoju Žižku ponudi položaj ministra za znanost ali kulturo. Žiža oboje zavrne, mikata ga menda dve povsem drugi funkciji, kateri? (ministra za notranje zadeve in pa šefa obveščevalne službe)

- Eric Burdon, pjevač zasedbe The Animals, znane recimo po hitku House of the Rising Sun, je večkrat obeležil s katero glasbeno legendo tekmuje v konzumiranju LSD-tablet. Povejte torej, koga je imel v mislih. (Đimi Hendrix)

- Anton Aškerc je tik pred smrtjo nabavil petrolej in samokritično zažgal vsa svoja dela. Obstaja celo informacija, kolikšno količino petroleja je nabavil, in prav po tej vas sprašujemo ... (2 litrosa)

- Eden izmed slovenskih literatov je bil tudi lastnik smučišča in smučarske šole v Batanjici pri Sarajevu. Kateri? (Vitomil Zupan)

SPONZOR NAGRADNE IGRE JE LOKAL LEPA ŽOGA

NAZAJ NA INDEX


9.25 Neznosna hladnost bivanja (Dragan N.)


Neznosna hladnost bivanja, 19.del

„Komandant! Prinašam najnovejša poročila s fronte."

„Prosto, poročnik. Kakšne so novice?"

„Slabe, gospod. Tolčejo nas na celotni fronti. Maloprej je padla divizija dunajcev na levem krilu. Ranljivi smo na bokih."

„Kaj pa pod nami?"

„Poskus preboja na drugi polici se ni posrečil. Polkovnik Gauda je še vedno obkoljen - vprašanje, kako dolgo bo še zdržal. Zahteva pomoč. Nujno."

„Tako slabo, kaj?"

„Kakšen je ukaz, gospod?"

„Odpokliči vse razpoložljive sile z druge police. Pošlji jih na levi bok."

„Ampak gospod! S tem obsojamo Gaudo na propad. Brez nas nima šans!"

„To je ukaz, poročnik! Stori kot ti je bilo ukazano!"

„Da, gospod."

Komandant, o katerem je govora, ni nihče drug kot naš stari znanec, Sir Camembert. Odkar je v jurišu padla večina mesnega generalštaba, je vodenje mesno-sirne koalicije prevzel on.

Mrko je spremljal bitko, ki je divjala nedaleč stran. Odločitev, ki jo je ravnokar sprejel ni bila lahka. Čete polkovnika Gaude so večinoma sestavljali siri in drugi mlečni izdelki - njegovi lastni bratje, torej. Ni jih preveč maral, a vseeno. Po njihovih žilah se pretaka povsem enaka laktoza kot po njegovih. In obsodil jih je na gotovo pogubo. Laktoza bo ta dan tekla v potokih.

Žal mi je, Gauda. Ta odločitev me bo preganjala do smrti. A vem, da bi ti enako storil na mojem mestu. Vsi smo prav dobro vedeli, da bo to vojno odločila zgornja polica. Edini način da zmagamo je, če pokončamo Imperatorja tofujev.

V tem trenutku je v štab pritekel eden od bojevnikov mesno-sirne koalicije. Bil je to mlad tatarski biftek, zanesljiv in pogumen vojak, mnogo ran je že krasilo njegovo telo.

„Gospod, Klobasa je živ!"

„Kaj? Si prepričan, da je on?

„Gospod, svojim lastnim očem ne verjamem. Bolje, da pojdete z menoj."

Camembert je sledil bifteku. Ne brez nevarnosti sta se približala tistemu delu police, ki so mu pravili Skledin hrib. Tu se je namreč nahajala solatna skleda, ki jo je vojskujočim se silam tekom spopadov nekako uspelo prevrniti. Posledično je nastala vzpetina,ki je predstavljala pomembno strateško pozicijo, in okoli nje so divjali najhujši spopadi.

Na njej pa se je sedaj pojavil zlobni Imperator tofujev, poleg njega pa...

„Saj ne morem verjeti! Klobasa!"

Da. Poleg Imperatorja je stal nihče drug kot Klobasa.

„Prihajam! Prihajam, prijatelj moj!"

Sir Camembert je brez pomisleka začel plezati v hrib, medtem ko ga je biftek kril pri dnu.

Dogodki, ki sledijo, se bodo v zgodovino zapisali kot bitka pri skledinem hribu. A več o tem prihodnjič, v spektakularnem zaključku prigod Klobase in sira Camemberta.

NAZAJ NA INDEX


Teaparty

Človek velikega srca in vestnih kuharskih prstov, igralec, avanturist ter uživač; aja, pa panker, roker, kitarist, baskitarist, skuterist ... Z nami bo PETKO.

NAZAJ NA INDEX


Glasbena oprema

Za začetek februarja se soočamo z nabritimi, na vso moč prebujajočimi komadi, ki vam bodo dnevno dozo nerganja raztopili in vas kakopak tudi prebudili...

1. D.R.I. - PROBLEM ADDICT

2.  RYKERs - SLOWLY

3. SEPULTURA - DICTATORSHIT

4. RAZLOG ZA - BOLI NJIH KURAC ZA NAS

5. GIPSS - PROGRAM TVOG KOMPJUTERA

6. AT THE DRIVE-IN - PATTERN AGAINST USER

7. BEAR vs SHARK - CAMPFIRE

8. SPACE CAKES - ŽUTI PRUT

9. IN4S - QUESTION OF TIME

10. WRECK - CONCERN & DESTROY

11. STILLSUIT - OPPOSITION

12. THE FACTION - LETs GO GET COKES

13. GOBLINI - ON JE ONA JE

14. BEATSTEAKS - GOD KNOWS

15. DEAD KENNEDYS - I KILL CHILDREN

16. D.N.K. - LEGALNA MAFIJA

17. ATHEIST RAP - NIVO (PODNIVO1)

18. PRIDIGARJI - VOZOVNICA

19. SCUFFY DOGS - ČLOVEK

20. YOUTH BRIGADE - BLOWN AWAY

21. ELEKTRIČNI ORGAZAM - VI

22. TERMITI - BAŠ VAS BRIGA

23. SWANK - MAYFLOWER

24. NOFX - I DONt WANT YOU AROUND

25. LESS THAN JAKE - CHEESE

NAZAJ NA INDEX




 



Komentarji
komentiraj >>

Re: TRIJE.
anonimni alkoholik [03/02/2009]

Pozdrav iz zasneženega dela. Naj vas ne zamede. Pri nas še vedno pada. Pa slikce so hupi.
odgovori >>

TRIJE.
Kontralas [03/02/2009]

Slike so speci. Pure horror, pure ecstasy.
odgovori >>