Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
KREATOR: Hordes Of Chaos (Steamhammer, 2009) (ponovitev 19. 2. '09 ob 00.30) (3119 bralcev)
Četrtek, 12. 2. 2009
mcolner




* V nemških deželah se je v začetku osemdesetih let začela - skoraj vzporedno z zahodno ameriško obalo - razvijati specifična estetika težkometalne godbe. Ta sliši na ime thrash metal. Kot protiutež Metallici, Megadeth, Exodus in Slayer so se v velikih zahodnonemških urbanih središčih pojavili morda še bolj surovi in ekstremnejši čupavci. Krog podzemlja so v nekaj letih prebile predvsem tri zasedbe: Destruction, Sodom in Kreator.

Kreator so začeli delovati pod imenom Tormentor v neverjetno brutalni maniri, ki ni štedila s hitrostjo, mučenjem strun in blasfemičnim kričanjem. Deloma so se obrnili na tedaj razvijajočo se hardcore in punk sceno, deloma pa na zasedbe, kot so Venom, Celtic Forst in Bathory. Po spremembi imena v Kreator je spreminjajoča se četverica vse do začetka devetdesetih let veljala za eno najekstremnejših metalurških kolektivov, ki je svet opominjal na lastno stupidnost in kratkovidnost.

Nuklearne vojne, ekološke katastrofe in predvsem socialna problematika so odražale duh svojega časa, v katerem so bivali Kreator in thrash metal scena. To je obdobje konca hladne vojne ter velikih družbenih in ideoloških sprememb. Te so zajele tudi takrat Zahodno Nemčijo in nezadovoljni mulci so se odzvali nanjo s povratnim udarcem. Iz prej omenjene trojice so prav Kreator tisti, ki najbolj izražajo trdno, protivojno in socialno angažirano stališče, ki izvira iz umazanih industrijskih predmestij Essna in gneva priseljenskih otrok.

V devetdesetih so prišle na vrsto bolj mainstreamovsko obarvane plošče, kot sta Coma of Souls in Renewal, kot pri številnih tovrstnih bendih pa je sledila krajša eksperimentalna faza, ki je predstavila glasbene težnje idejnega vodje, frontmana in osrednjega kitarista, Milleta Petrozze. V novem tisočletju so Kreator spet udarili po starih vižah in razveselili številne oboževalce.

Zaradi bližine in popularnosti so večkrat nastopili v Sloveniji. Prvič leta 1987 v menzi študentskega naselja, kar je po legendi prvi koncert katerega koli thrash metal benda za železno zaveso. Kasneje so svoje vzpone in padce beležili v različnih prostorih in kontekstih. Nastopili so v Hali Tivoli, v pol praznem klubu K4 in pred nepregledno množico na festivalu Metal Camp. Svojo kontinuiteto prisotnosti pa bodo fantje potrdili tudi danes, ko bodo okupirali mariborski Štuk.

Na koncertu bodo predstavili svežo, že dvanajsto ploščo Hordes of Chaos, ki je nekoliko umirila brezglavo divjanje svoje predhodnice. Prav tako je Petrozza v veliki meri opustil melodične reference, ki so ga približevale metalskim trendom v domovini. To so duplirane kitare na sledi Iron Maiden, kar se surovi estetiki Kreator nikakor ni podalo.

Bend je tako k projektu pristopil bolj premišljeno. Čeprav so spremembe minimalne, je vodja nekoliko olajšal svoje okvire, sprostil kitarski zvok, ki je lažje zadihal na trenutnem precepu ritmične udarnosti in melodičnosti. Tempo ritem sekcije postaja bolj odmerjen in bolj pritiče ne vem že kateri fazi delovanja skupine. Privoščijo si tako hitre thrasherske pasaže kot zrahljane rockerske glasbene svetove.

Zanimivost plošče in njenega zvoka je tudi način ustvarjanja in snemanja. Petrozza in druščina so namreč ploščo snemali v živo, analogno in brez večjih nasnemavanj, s čimer so se želeli približati koncertnemu zvoku in občutju. Zadnja plošča, ustvarjena tako, je bila menda Pleasure to Kill iz leta 1986, ki pa se je tovrstnega načina poslužila predvsem zaradi pomanjkanja sredstev za boljšo produkcijo. Hordes of Chaos se tako ponaša s komaj opazno neposrednostjo in surovostjo, ki pritiče metalurški zvočni estetiki.

Fantje so si torej vzeli dovolj kreativnega premora, da so ugotovili, da pri svojih štiridesetih in po četrt stoletja dolgi karieri niso več brezdelni, uporniški in jezni mulci brez denarja, in da je njihov kritični pogled na sodobni svet lahko tudi malce drugačen. Da ne bo pomote, Kreator še vedno igrajo prvovrstni thrash metal, a v ravno prav sodobni različici, da to ne moti zvestih, v osemdeseta zagledanih fanov in da zadovoljijo svoje avtorske težnje. Kot osrednja tematika njihove poetike ostaja apokaliptična prihodnost sveta, gnev do izkoriščevalcev in pogubnega kapitalizma. Tega najbolj neposredno napade v prvem in naslovnem komadu s podnaslovom »Necrologue for the Elite«.

Hordes of Chaos pomeni zanimiv korak naprej v ustvarjanju Kreator, ki ni niti infantilen niti glasbeno pretenciozen v smislu poudarjanja zrelosti in kompleksnosti. Album sicer ohranja glavne poudarke znotraj ozkih metalskih okvirov, ki pa jih Petrozza in druščina z iskrenim in premišljenim avtorskim izrazom privedejo do neverjetne pristnosti.

pripravil Miha Colner



Komentarji
komentiraj >>