Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
DPU poročilo - 12.2.2009 (3027 bralcev)
Ponedeljek, 16. 2. 2009
DPU



Poročilo iz predavanja Delavsko-punkerske univerze. Jan Peršič: Krščansko pojmovanje neumnosti.

Jan Peršič je v predavanju z naslovom »Krščansko pojmovanje neumnosti« za razliko od vseh njegovih predhodnikov neumnost pojmoval kot privacijo, kot pomanjkanje umnosti. Takšno pojmovanje izhaja iz žlahtne teološke tradicije, ki jo je predavatelj izdatno predstavil z navajanjem citatov iz Platona, Maksima Spoznavalca in - seveda nepogrešljivega - Svetega Pavla.

Neumnost je miselno ukvarjanje s stvarjo na način, ki za to stvar ni primeren. Ta definicija neumnosti najdeva svojo razlago v teološki predpostavki, da je vsaka stvar ustrojena po božjem logosu. Človek mora torej svoje umevanje prilagoditi temu ustroju, sicer bo stvar zanj ostala nerazumljiva, on sam pa bo obsojen na neumnost. Ker je prilagojenost uma logosu stvari predrazumska kategorija, je razum sam ne more niti izpeljati niti doumeti. Za krščansko pojmovanje neumnosti je potemtakem bistvena ponižnost misli.

Na podlagi povedanega bi bilo mogoče sklepati, da daje krščanstvo prednost umnim pred neumnimi. Sveti Pavel nasprotno navaja, da bo njih božje kraljestvo. Božje kraljestvo pripada neumnim. Kako to razumeti. Apofatična teologija ponuja enostaven odgovor: Pred božjim umom smo vsi smrtniki neumni.

Naslednje predavanje Delavsko punkerske univerze z naslovom »Magnetizem neumnosti« bo v četrtek 19. Februarja. Predaval bo Aleš Bunta.

ODPOVED: Poročilo je pripravil Ciril.



Komentarji
komentiraj >>