Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MARIZA: Terra (EMI, 2009) (ponovitev 28. 3. '09 ob 00.30) (3104 bralcev)
Sobota, 21. 3. 2009
MarioB



Terra, četrta studijska plošča Marize, po smrti legendarne Amálie Rodrigues leta 1999 najbolj znane pevke fada, spet prinaša spremembe. A to je za Marizo stalnica, saj je občinstvo osvojila v enaki meri s poglobljenimi interpretacijami fada, kakor tudi s predrugačenjem te portugalske globalno znane oblike pesmi ter poigravanjem z drugimi tradicionalnimi in popularnoglasbenimi idiomi.

Tale izjemno popularna pevka, katere odrsko prezenco smo pred leti začutili na drugogodbaškem koncertu v nabitih Križankah je tako postala sinonim za fado, a hkrati tudi za simbol njegovega parjenja z drugimi, ne nujno zelo sorodnimi idiomi ter posledično simbol ustvarjanja novih mejnih zvrsti, svojevrstnega etnopopa, ki pa nikoli ne zdrsi v predvidljivost ali preračunljivost.

Naj povemo, da je komercialni uspeh v Mozambiku rojene pevke tudi za portugalske razmere nekaj neobičajnega, saj se je za fado cedejke smatralo, da so uspešne, če so se prodale v nakladi štiri tisoč izvodov, Mariza pa se je že s prvencem Fado em Mim iz leta 2001 dotaknila neverjetne meje 100 tisoč zadovoljnih kupcev.

Raznovrstnost žanrov, ki se mešajo v Marizini viziji modernega fada ne preseneča, saj je v mladih letih poslušala in prepevala zahodnjaški pop in jazz. Nekaj časa je njena družina živela v Braziliji, tako da ne čudi, da se je pozneje, ko je življenje posvetila petju, v svoj prepoznaven izraz vnašala prvine brazilskih slogov, pa tudi njen tretji album Transparente je nastal v Riu de Janeiru ob pomoči tamkajšnjih glasbenikov in znanega čelista in producenta Jaquesa Morelenbauma, dolgoletnega sodelavca Caetana Velosa.

Na Terri najdemo nekaj značilnosti, ki jih je Mariza vpeljala že na začetku svoje glasbene poti; tukaj predvsem merimo na precešnje spremembe v aranžmajih fada, za katere ni nujno, da je – kot je to primer v tradiconalnem fadu – v ospredju glasbene spremljave kitara. Pri Marizi je to pogosto klavir, in sicer v jazzovsko baladni maniri, ki jo semtertja podčrta zamolkla, kakor da oddaljena trobenta.

Mariza je k soustvarjanju albuma Terra povabila kar nekaj imenitnih gostov, tako iz evropskih, kakor tudi latinskoameriških in afriških logov. Naj najprej omenimo dva pevca, pravzaprav pevca in pevko, ki sta s svojo presunljivo interpretacijo ozaljšala dve izmed najboljših pesmi z albuma.

Najprej je tukaj pevka, ki v zadnjem času vzbuja precej zanimanja v rojstni Španiji, z Marizo pa jo povezujejo tudi mešane, afriško-evropske korenine; govorimo o Conchi Buiki, flamenko pevki, ki skupaj z Marizo zapoje pesem Pequenas Verdades, ki jo je spisal Javier Limón, producent Terre, sicer eden najbolj iskanih španskih producentov.

Drugi primer noro dobrega sodelovanja je komad Beijo De Saudade, v katerem se z omamnim raskavim petjem oglasi zelenortski pevec Tito Paris. Mariza pogosto govori o tem, da si želi posneti kak album žalostink iz kake druge dežele in velikokrat se je v tej zvezi omenjala prav zelenortska morna. Odličen komad Beijo De Saudade je, upajmo, le prvi korak v uresničenju Marizine zamisli o celem albumu morn. Med gosti na albumu pa omenimo še kubanskega pianista Chucha Valdesa v poskočni ljudski viži Fronteira in brazilskega pianista Ivana Linsa, ki se je tudi podpisal pod en komad.

Terra je album, ki te zaradi raznolikosti ne osvoji na prvo pesem, a se z večkratnim poslušanjem izkaže za zelo dobro zbirko pesmi, z le par odvečnimi primerki, ki čisto majčkeno zmotijo ritem plošče. Pesmi si, če odmislimo omenjene manj uspele primere, sledijo v dobro premišljenem scenosledu in fado se lepo izmenjuje z drugimi, enako mamljivimi oblikami od jazza prek morne do flamenka.

Morda bodo nekateri raje prisluhnili “stari” Marizi s prvih dveh albumov, ko njena koketiranja z drugimi žanri niso bila tako odkrita in očitna. Album Terra resda ne dosega prvih dveh Marizinih stvaritev. A na njem je kar nekaj pesmi, v katere se boste na ta sivi prvopomladni dan zagotovo zaljubili.


V nocojšnji Tolpi ste v celoti slišali izbor pesmi z albuma Terra portugalske pevke Marize. Odvrteli so se tile komadi:

1. Já Me Deixou
2. Minh' Alma
3. Rosa Branca
4. Recurso
5. Beijo De Saudade
6. Vozes Do Mar
7. Fronteira
10. Alma De Vento
11. Se Eu Mandasse Nas Palavras
12. As Guitarras
13. Pequenas Verdades
14. Morada Aberta




Komentarji
komentiraj >>