Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
JUSTUS KÖHNCKE: Safe And Sound (Kompakt, 2008) (ponovitev 7. 4. '09 ob 00.30) (2526 bralcev)
Torek, 31. 3. 2009
Pina Gabrijan




* Lansko leto je naplavilo nov album Justusa Köhnckeja, naslovljen 'Safe and Sound', ki je tako kot velika večina njegovega opusa izšel pri založbi Kompakt. Köhncke se je širni svetovni slavi najbolj približal v drugi polovici devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko je z združbo 'Whirlpool Productions' izdal hitič 'From: Disco To: Disco'.

'Safe and Sound' pomeni njegovo vrnitev v disco vode, ki je sledila schlagerskemu intermezzu v obliki prejšnjega albuma 'Doppelleben' izpred štirih let. Lahko bi dejali, da gre torej za »From: Disco To: Schlager To: Disco« logiko glasbenega razvoja, čeprav je tudi 'Dopelleben' kontaminiran z diskotečnimi kulturami. Pri produkciji novega albuma je sodeloval Fred Heimermann, ki je ob Köhnckeju stal že v dotični združbi, danes pa ga spremlja tudi na njegovih nastopih v živo.

Čeprav daje 'Safe and Sound' precejšen vtis potrošne robe, se lahko ravno v tej nepretencioznosti kaže zagonetnost Köhnckejeve nežne ročice, ki neumorno sega po synthpopiš elementih, ki jih nato nadvse srčno spleta z nafunkanim materialom. Album je slišati, kot da bi svoje disko bleščice oprali na previsoki temperaturi, a jih kljub temu ponosno in suvereno nosili v petek zvečer na džuskajočem pohodu skozi klubsko življenje. Ne gre preslišati - sedaj lahko že brez nesigurnega vnaprejšnjega pomisleka rečemo - značilnih köhnckejevskih ornamentov, ki često ozaljšujejo njegovo glasbo in jo vodijo v smeri diska, prilagojenega za potrebe piflarjev z nežno dušo. Na albumu izstopa po trdoti le komad '$26', ki s svojim kovinskim zvenom in drznimi prijemi kliče po udarnejših tehno plesnih korakih kakor preostali umotvori na plošči, ki pretežno rinejo v zasanjane in sanjave pokrajine. K čemur morda navaja tudi posnetek svetega rastlinja izpod Köhnckejevih prstov, ki krasi naslovnico albuma.

Na 'Safe and Sound' se znajde tudi predelava krautrockovskega komada 'Feuerland', ki je izšla že leta 2007 na dvanajstpalčni plošči pri Kompaktu. Nastanek originala pa datira konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko ga je na svet spravil nemški glasbenik Michael Rother. Ta je znan kot solo ustvarjalec, vendar tudi kot član zasedb Neu! in Harmonia, nekaj časa pa je bil celo sestavni del kultnih Kraftwerk. 'Feuerland' je bil v devetnajstem stoletju naziv za predel v Berlinu, kjer so se nagnetli mnogi obrati takrat vzhajajoče težke industrije. Zaradi velikih količin dima, ki se je spuščal v zrak iz številnih dimnikov, se je tega predela prijelo ime 'Feuerland'. Sam komad pa se dejansko - tako v originalu, kot tudi v Köhnckejevi predelavi - vije kakor gost dim v nebo in s svojimi razvlečenimi in hipnotičnimi kitarskimi zvoki zamegljuje pretirano strukturirano realnost ter tako naravnost zavaja k begu iz tega utrudljivega konstrukta.

Justus Köhncke se je ponovno izkazal za človeka, ki se ne sramuje svoje romantične navdušenosti nad kičastim. Saj ta nikakor ne rabi kazati na banalnost okusa ali celo duha, temveč se ravno prek teh enostavnih struktur razodeva subtilno dojemanje samega sebe kot hkrati producenta in sestavnega dela naše realnosti. Tako njegov najnovejši album morda ni ravno presežni izdelek, vendar pa je vsekakor ena izmed stvaritev, ki pomagajo ostati safe and sound – torej živ in zdrav

pripravila Pina Gabrijan



Komentarji
komentiraj >>