Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BOB MOULD: Life & Times (Anti-, 2009) (ponovitev 27. 4. '09 ob 00.30) (2906 bralcev)
Ponedeljek, 20. 4. 2009
Recky



* Bolj kot mlajše generacije, bodo ob imenu Bob Mould in njegovi novi plošči z ušesi zastrigli predvsem tisti, ki s(m)o zoreli skozi razvoj ameriškega underground rocka 80-tih. To seveda ne pomeni, da se plošče Life & Times v posluh ne priporoča tudi mlajšim. Z malo volje se da namreč dokopati do enega vznemirljivejših obdobij ameriškega podtalnega rocka.

Pomemben del mozaika takratne neodvisne scene je sestavljala založba SST iz Kalifornije. Na impresivni listi izvajalcev, ki so snemali zanjo najdemo tako Sonic Youth, Meat Puppets, Black Flag, njihov član Greg Ginn je ustanovitelj založbe SST, kot Minutmen, Dinosaur Jr., celo Soundgarden in navsezadnje Husker Du, s katerimi je Bob Mould tudi pričel svojo aktivno glasbeno kariero. Ta se je natorazvlekla na tri desetletja.

Husker Du so nastopali kot klasični rockovski trio, ki pa po svojem inovativnem zvoku še zdaleč niso bili klasični. Kot pionirji so utrli pot manijakalnemu, ultra hitremu hardcore-punk rocku, kateremu so učinkovito vbrizgnili pop melodičnost. Z leti je maničnost in hitrost pojenjala, zato pa so več prostora pridobivale melodije in harmonije, ki sta jih ustvarjala enakovredna vokalista in avtorja, kitarist Bob Mould in bobnar Grant Hart. Podobo je zaokrožil najbolj simpatični 'brko' v rocku, basist Greg Norton.

Njihova diskografija med leti 1982 in 1987 je impresivna in predstavlja enega ključnih zvočnih dokumentov in odzivov ameriškega rock podzemlja na depresivno Reaganovo ero. Preverite plošče New Day Rising, Flip Your Wig, Candy Apple Grey in navsezadnje Zen Arcade, ki se ponaša s titulo prvega konceptualnega punk albuma. Hkrati pa so bili Husker Du prvi bend, ki je bil takrat za prestop iz neodvisne založbe k multinacionalki za več kot miljon ameriških zelencev. Sonični, bučni kitarski zvok – OK, na koncu je bil malce omiljen, a zato nič slabši - jih je spremljal vse do bridkega konca leta 1987, kot posledico egotripov in drogeraških razprtij glavnega avtorskega dvojca.

Na presenečenje sta se oba hitro pobrala. Hart je še za SST izdal leta 1989 prvenec Intolerance, Mould pa je isto leto za Virgin America izdal prvi album Workbook. Na njem so poudarek dobili godalni in akustični aranžmaji, skozi še vedno prepričljivo liriko in glas Boba Moulda. Leto kasneje izzide še Black Sheets Of Rain, na katerem se malenkostno vrne h kitarskemu zvoku Husker Du.

Naslednji projekt Boba Moulda je bil v začetku 90-tih skupina Sugar, s katero so postali ljubljenčki ameriških študentskih radijskih postaj. Všečen sonični pop z repom v zvoku Husker Du je tudi po zaslugi dogajanja v Seattlu požel največji komercialni uspeh v karieri Boba Moulda, ki ga do danes ni več uspel ponoviti. Po razpadu Sugar izda do leta 1989 še tri solo plošče spremenljivih kvalitet, nato pa v New Yorku odkrije plesno, elektronsko sceno, v katero se tudi aktivno vključi. Kot DJ in izvajalec pod imenoma Blowoff in LoudBomb. Elektronika je zaznamovala tudi album izdan pod lastnim imenom in z naslovom Modulate z letnico 2002. Posebnega uspeha s tem projekti ni doživel. V tistem obdobju se Mould poskusi tudi s pisanjem scenarijev za wrestling.

Njegovo vrnite h glasbenim koreninam in v pravo formo predstavlja pričetek sodelovanja z bivšim bobnarjem Fugazi, Brendonom Cantyjem in album Body Of Song. Ta sicer še vsebuje sramežljive elektronske elemente, zato pa je ponovno v ospredju njegovi kitarski trademark. Še bolj prepričljiv je bil naslednik District Line z letnico 2008. Tudi zato so se apetiti fanov ob napovedi novega albuma v letu 2009 še povečali.

Plošča Life & Times je izšla v začetku aprila. Avtobiografski naslov verjetno ni naključje, saj je album nastajal v času, ko Bob Mould piše svojo knjigo spominov, ki naj bi izšla leta 2010. Koketiranje s spomini je tudi aktualni album, saj na njej čutimo znane, prepoznavne odmeve iz različnih obdobij, sedaj že gospoda, Boba Moulda. Na plošči prevladujejo komadi s povečinoma akustičnimi uvodi, ki se s stopnjevanjem prevesijo v kitarske izbruhe in distorzijo. Te lahko pripišemo njegovemu zgodnjemu solo obdobju. Manjši, energijsko in s hitrejšim tempom nabit del odpada na zvočno spogledovanje s Sugar, segmenti glasnih kitarskih zidov pa prikličejo iz spomina Husker Du. Dobro mu služi tudi glas, ki je kljub temu, da je že vstopil v peto desetletko, na nivoju. Podobno lahko ugotovimo tudi za njegovo liriko, ki je v svoji samoizpovednosti značilno globoka in v mirnejših skladbah postreže z močnim in globokim emotivnim elementom. Ta pa je za Moulda značilen že vso njegovo bogato kariero. Na srečo starejših Mouldovih fanov je tokrat zanemaril obsesijo z elektronsko glasbo. Ne povsem, a ta ne izstopa.

Life & Times je korektno delo danes zrelega avtorja, ki bi ga bilo vredno ogledati tudi v živo. Dokaz za to je DVD Circle Of Friends iz leta 2007, na katerem vključno s Cantyjem za bobni odigra čudovit set oz. prerez solo kariere, ter ključne dogodke s Sugar in Husker Du. Žal pa je bil sprva napovedan nastop Boba Moulda konec tega meseca v Munchnu odpovedan.

pripravil Igor Pavkovič- Recky



Komentarji
komentiraj >>