Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RÖYKSOPP: Junior (Wall Of Sound/ distribucija Dallas, 2009) (ponovitev 26. 5. '09 ob 00.30) (2919 bralcev)
Torek, 19. 5. 2009
goran




* Pred skoraj osmimi leti je luč dneva ugledal album 'Melody A.M.', s katerim je norveški dvojec Röyksopp z velikimi koraki vstopil v glasbeno areno. Sprva je sicer prodrl le v sredino sledilcev elektronsko navdahnjenih downtempo muzik, ker pa so te v tistem času pogosto krojile pop charte, ni trajalo prav dolgo, ko je Torbjørna Brundtlanda in Sveina Bergeja spoznala tudi bolj mainstreamovska publika. Od takrat je dvojec izdal še plošček 'The Understanding' in se uveljavil kot eden vidnejših ustvarjalcev počasnejšega elektronskega popa. Posebne pozornosti pa so deležni tudi njuni videospoti in atraktivni, že kar spektakelski koncerti, v kar se bomo lahko prepričali že štirinajstega junija, ko Röyksopp nastopita v ljubljanskih Križankah.

V svoji glasbi sta Brundtland in Berge povezala pop senzibilnost francoskega dvojca Air in nezgrešljivo estetiko elektronskih somišljenikov iz njunega domačega Tromsøja. Od tam prihaja eden najvidnejših ustvarjalcev ambientalnih muzik Geir Jenssen, ki je v petnajstih letih samostojnega ustvarjanja postal vir navdiha za številne tamkajšnje mlajše kreativce. Med drugim tudi za Brundtlanda in Bergeja, ki starejšega kolega naštevata med pomembnejše vplive. Pravzaprav se njuna formula za uspeh zdi povsem enostavna. Nrav ambientalne glasbe tudi neaktivnemu poslušalcu ne predstavlja napora, ko pa jo nadgradiš še z dobro merico pop ritmov in sanjavih besedil, uspeh ni prav daleč. Seveda pa je to potrebno storiti domišljeno in z občutkom, česar pa dvojcu Röyksopp ne manjka.

S tretjim albumom 'Junior' dvojec te uspešne formule ne spreminja, a glasba ostaja sveža in aktualna, kar potrjuje upravičenost uspeha, ki sta ga zabeležila s prvencem pred osmimi leti. Bolj kot iskanju nečesa novega se posvetita oblikovanju všečnih pop skladb, ki naj bi svežino zadržale tudi na daljši rok. Tu stavita na večplastnost. Iz zgoščenih tekstur pronica bogata atmosferičnost, oprta na razmeroma enostavne, pol-plesne ritme, še več poudarka pa je na vokalih, katere so poleg Bergeja in Brundtlanda tokrat prispevale še razmeroma dobre znane skandinavske pevke. Trenutno najbolj aktualno ime je gotovo Karin Elisabeth Dreijer, polovica elektro-pop projekta The Knife, pred nedavnim pa smo v tem terminu poslušali tudi njeno solistično ploščo pod psevdonimom Fever Ray. Tu sta še pop pevki Robyn in Lykke Li ter Anneli Drecker, ki jo poznamo po njenem delu v pionirski synth-pop zasedbi Bel Canto. Vse štiri gostje na ploščku pustijo močan, prepoznaven pečat, ki vsled tokrat morda nekoliko preveč podobno strukturiranih skladb poskrbi za nekaj prepotrebne dinamike. Na trenutke se glasba namreč ujame v neko skoraj preveč predvidljivo formo. Formo uspešnic s prvenca, žal pa zato umanjka tista koherentnost, ki je 'Melody A.M.' naredila tako zelo zanimiv.

Primerjave s prvencem so seveda neizogibne, a pričakovanje enakovredne mojstrovine bi bilo vendarle nekoliko neumestno. Nenazadnje je bil tisto nek drug čas. Čas, ko se je v pop trendih pojavljalo manj balasta, čeprav je morda prav ta poplava generične glasbe lepa priložnost za prekaljene mojstre pop forme. Morda pa Röyksoppu uspe poiskati novo čudežno formulo že z za jesen napovedanim albumom 'Senior', še pred tem pa ju kot rečeno že junija srečamo v Križankah!

pripravil Goran Kompoš



Komentarji
komentiraj >>