Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
KAADA - Thank You For Giving Me Your Valuable Time (Ipecac, 2003) (2807 bralcev)
Sobota, 31. 5. 2003
Bozji_dar



Človek čudnega imena KAADA je član norveškega pop odšteka CLOROFORM, ki pa izven norveškega teritorija dosedaj ni bil deležen večje pozornosti. Njihov klaviaturist JOHN ERIK KAADA se je s svojim solističnim delom izkazal kot gonilna sila tega benda, vendar je bil tudi on vse prej kot domač mojemu domačemu predvajalniku. Vse do letos, ko nas je Pattonova založba IPECAC RECORDINGS presenetila z izdajo prvenca THANK YOU FOR GIVING ME YOUR VALUABLE TIME. Ta je na njegovih domačih tleh sicer izšel že leta 2001, za ostale prebivalce tega planeta pa je ugledal luč sveta letos.

Dejstvo, da je KAADINO ploščo izdala PATTON-ova založba, potem ko smo jo enkrat v celoti zaužili, pravzaprav sploh ne preseneča več. KAADA v svojih odštekanih stvaritvah deluje kot MIKE PATTON, ki se je znašel nekje v mainstreamovski sredini prejšnjega stoletja. Čudna zmešnjava in poplava vseh mogočih glasbenih žanrov iz preteklosti se oplaja z moderno norostjo sodobne studijske produkcije. Nič tako zelo novega, bi lahko rekli mirne duše, in ploščo odpisali še preden bi jo zares slišali. Tovrstnega kiča se je v svetovni glasbeni zapuščini nabralo že ogromno, vendar KAADI v tovrstnem spajanju uspeva biti originalen in povsem samosvoj. Njegov kič je prekleto drugačen od ostale poceni robe, dosegljive na vsakem drugem uličnem vogalu.
Povsem na mestu je primerjava še z enimi nordijskimi sotrpini, finskimi kralji casio-corea AAVIKKO, ki jim kljub kičasti zasnovi njihove glasbe uspeva ohranjati potrebno svežino in originalnost. S to razliko, da je KAADINA norija samo še za odtenek bolj odbita in odpičena od njegovih finskih kolegov.
JOHN ERIK KAADA je preprosto zaljubljen v samplanje. Na svojem prvencu je vključil sample iz praktično vseh pop žanrov vse tja od swinga in charlestona iz 30-ih pa do najstniškega doo-wopa iz 50-ih.
Pomislite na klasike, kot so TEENAGER IN LOVE ali pa THEME FROM A SUMMER PLACE pa ne boste več daleč od občutij, ki vas bodo prevzela s tole današnjo ploščo.
Na trenutke vse skupaj zveni že kar preveč osladno, vendar bi KAADI le stežka očitali neiskrenost njegovega glasbenega izraza. Kot je sam povedal v nekem intervjuju, je bil njegov namen povsem preprost: vrniti se nazaj v čas in se zdivjati z vsemi norostmi, ki so se zgodile v bogati glasbeni zgodovini in v tem ne gre iskati prav nobene akademskosti, ker je preprosto ni. S svojo glasbo KAADA ustvarja iluzije, ki pa znajo biti, kot vsi dobro vemo, še celo bolj zanimive od resničnih stvari.
Skladbe na albumu nas zlahka zapeljejo s svojo noro ekspresivnostjo. Komad HONK s svojim udrihajočim ritmom močno spomni na ZORN-ovo klasiko BATMAN, vendar samo do refrena, ko se feeling komada povsem zamenja. Na njegovo mesto stopi terasast odpev, podprt z big-bendovsko brass sekcijo. Takšnih in podobnih preobratov na plošči kar mrgoli. Še en primer: takoj za podivjano norostjo komada HONK pride na vrsto nežna bluesovska balada, ki pokaže nežnejšo stran tega vsestranskega norveškega skladatelja.
Nasploh je plošča THANK YOU FOR GIVING ME YOUR VALUABLE TIME plošča vseh mogočih nasprotij in plošča, ki se je nikakor ne da žanrsko opredeliti. Če vas to ne moti, le namenite naslednjih štirideset minut vašega dragocenega časa in obljubljam vam, da se ne boste dolgočasili.


Komentarji
komentiraj >>