Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
U-GOD: Dopium (Babygrande, 2009) (ponovitev 18. 9. '09 ob 00.30) (2890 bralcev)
Petek, 11. 9. 2009
jizah



* Predlani izdani Wu-Tangovski ekipni povratek »8 Diagrams« je sprva napovedoval novo wu-tangovsko renesanso, za katero pa je bilo že ob prvem vposluhu jasno, da se ne bo zgodila. Vseeno pa je omenjeni album doživel eno prijetno presenečenje, zakrivljeno s strani sedaj že skoraj 40-letnega Lamonta Hawkinsa, poslušalcem bolj znanega pod imenom U-God. Na albumu »8 Diagrams« je namreč U-God v večini primerov zasenčil svoje bolj zvezdniške sočlane in s tem nakazal, da se po tem, ko je leta 2004 zasedbo zaradi nesoglasij z vrhovnim in spiritualnim vodjo RZO, pravzaprav že zapustil, vrača v skoraj popolnem sijaju. Z njegovo angažiranostjo je bil RZA takrat izredno zadovoljen, ravno to angažiranost pa je U-God očitno prenesel tudi na svoj tretji solistični album »Dopium«, zaradi katerega so se dvignili mnogi stari in novi Wu-Tang feni in debata o tem, ali gre za novodobno rapersko klasiko, se je začela.

Že v začetku je treba poudariti, da gre za nesmiselna »žlobudranja« raperskega poslušalstva, vso internetno povzdigovanje albuma pa je povsem nesmiselno, čeravno gre za njegov najboljši solistični izdelek. Svoj novi projekt je produkcijsko odpeljal povsem stran od osnovnih wu-tangovskih producentov, vokalno pa se svojim kolegom ni odpovedal, saj se na albumu pojavijo vsi glavni asi wu-tangovskega mita in vokabularja - Ghostface Killah, Raekwon, Method Man, GZA ter bližnja wu-tangovska sorodnika Cappadonna in Killah Priest. Ob njih se na plošči presenetljivo pojavita celo Mike Ladd in Jim Jones, ki sta za klasično klanovsko zvočno podobo povsem neobičajna gosta, poleg njiju pa vokalne sposobnosti prikažejo še Sheek Louch, Leatha Face, Slaine in najpogostejši U-Godov sogovornik Scotty Wotty, o katerem vedo pravi feni zasedbe povedati marsikaj in ga neupravičeno štejejo med hudo nadpovprečne emsije.

Okrepljen z ekipo pomagačev U-God po odličnem začetku albuma, kjer neznani produkcijski dvojec Teddy Ted in J. Serbe skoraj prekopira RZI-n wu-tangovski trademark zvok s prve polovice devetdesetih, do konca malce opeša, zadnje tri kompozicije - remixi - pa so povsem nepotrebne in odvečne. Začetno navdušenje iz kompozicije v kompozicijo pojenja. U-God s svojim energičnim baritonom nihajočim od agresije do delne umirjenosti povzema karakteristike glavnih wu-tangovskih zvezd in jih združuje v samosvojo celoto. Začetna produkcijska konfuzija, prežeta s silovitimi bobni, vreščečimi kitarami, zagrenjenimi piani, udarnimi trobili in zanimivimi soul vzorci Dellsov, Spinnersov, Teddyja Pendergrassa ter zvoki iz očitno mafijskih filmov, pa počasi prehaja v povsem nespodobno kvazi radiu in klubu prijazno podobo. Blesk z začetka vse bolj izgublja na sijaju, ko pa preidejo v fazo, kjer bi rad U-God dokazal, da lahko naredi tudi sodobne klubske stvari, pa album postane že povsem sporen in neposlušljiv, k čemur poleg večinoma neznanih producentov in slabih verbalnih gostovanj svoj delček doda celo legendarni producent Large Professor.

Tematsko se U-God izgublja v klasičnih raperskih temah, začenjši s kriminalom, preprodajanjem, newyorškim vsakdanom, čemur dodaja še hommage avtomobilom, humorno zgodbo o občevanju z obilnejšimi ženskami, seveda pa ne izostane niti kokainska kompozicija, ki bi brez gostovanja Raekwona verjetno postala znotraj wu-tangovskih krogov povsem nelegitimna. Besedilno je svoj stil sicer malce izpilil, kar je po fiasku njegovega štiri leta starega albuma „Mr. Xcitement" logično, a še vedno mestoma ostaja nedosleden in neosredotočen, kar pa poskuša kompenzirati s precej svežimi »punchlini« ter besednimi igrami, ki doslej pri njemu niso bile tako zelo poudarjene. Sprememba je opazna tudi pri kompliciranju besedil, saj je postal za odtenek bolj preprost. Ob njegovem dobrem glasu in flowu, precej zanimivemu vokabularju ter ob dejstvu, da fant najbolje deluje, ko se mu v kompoziciji pridružijo gostje, saj celega komada nikoli ni kolikor toliko fokusiran nad gladino znal obdržati sam, preseneča predvsem intenzivnost s katero tokrat napada mikrofon. Tokrat je brez gostov le pri dveh skladbah, a bi bilo za obe bolje, da jih sploh nikoli ne bi slišali.

Album je sicer boljši, kot bi si še pred pol leta lahko mislili, da bo, saj bi takrat verjetno večina ljudi poslušanje tega albuma imela za popolno izgubo časa, a vseeno je falanga Wu-Tang privržencev s svojimi nerealnimi podpihovanji uspela prepričati mnoge, da so si za U-Godov izdelek odtrgali delček svojega časa. U-God nikoli ni veljal za poglavitni člen oz. za člana svojega osnovnega kolektiva, kar pa verjetno tudi nikoli ne bo, vsaj če gre sklepati po nekohezivnosti in občasni monotonosti njegovega najboljšega solo albuma, kjer nekajkrat sicer zablesti, a ko se žene dokazati tudi na področju klubskega hiphopa, se skozi generično produkcijo povsem izgubi. Da o zadnjih treh, povsem nepotrebnih elektro-house remixih sploh ne izgubljam besed.

pripravil Jizah

 

 



Komentarji
komentiraj >>

Re: U-GOD: Dopium (Babygrande, 2009) (ponovitev 18. 9. 09 ob 00.30)
m [11/09/2009]

- teddy ted je sproduciral praktično celocelo life ofa kid in the ghetto plato - u-god da ne zna na visokem nivoju odpeljat niti enega solo komada?! - http://www.youtube.com/watch?v=9bXFM4iQmWw + komad dopium je med bolšimi komadi na plati, čeprav je to u-godov solo - pri tej plati je zanimivo, da u-god flowa na precej različnih načinov; prej se mi zdi, da je marsikateri gost na tej plati odvečen (vsaj mike ladd, sheek louch, tudi rae) - polovica plate (12 komadov če izvzamemo remixe) je vrhunske (prvi trije komadi+dopium+new classic+magnum force) ostalo je res bolj za v pozabo - golden arms redemption je po mojem mnenju še vedno najboljša plata - ostaja nek slab priokus, saj se zdi, da bi lahko bila glede na top komade ta plata veliko veliko boljša; en večjih očitkov gre predvsem na to, da plata nima neke kohezije+preveč klubskih komadov) - teddy ted + sabre sta svoje delo opravilo vrhunsko (prvi trije komadi + dopium)
odgovori >>

    Re: U-GOD: Dopium (Babygrande, 2009) (ponovitev 18. 9. 09 ob 00.30)
    jizah [13/09/2009]
    Teddy Ted + Sabre je nova kombinacija. A sta tipa ze kej nardila prej? Ne album ni dobr, pol ga je za odmet + 3je remixi. Torej od 11 komadov je 5 cist groznih, 2 sta solidna, res hud pa ni niti eden izstopata pa oba s Scottyjem, ki je pa cist shypan s strani wu-tang fanov, pa u resnic u bistvu precej povprecen tip... Gostov je prevec, amapk u karieri niti enga res hudga komada ni naredu, brez gostov (WTC + solo plate). Tle so odvecni Meth, Sheik, Jim Jones, Mike Ladd plus par refrenastih osebkov plus se kdo... Rae je cist okej, on more upadt ou coke zgodbo na wu-tang albumu, drugac to ni wu-tang album. Skratka, ta plata ni top 50 plata tega raperskega leta, seveda pa wu-tang fani tega ne bojo cist dojel... Golden Arms Redemption pa ni bolsa plata od te, ker je monotona v vseh okvirih, tuki je U-God velik bolj lacen majka in u bistvu se stilsko mal bolj izraz. Dopium je odrapan verjetno najboljs na albumu, sam se zmer je to dalec od cesa svojga, od cesa res hudega, neki da bi lahkotno odfuru cez beat, tle je mal prsiljen spet
    odgovori >>

      Re: U-GOD: Dopium (Babygrande, 2009) (ponovitev 18. 9. 09 ob 00.30)
      m [09/10/2009]
      se strinjam, da so njegovi vrhunski povsem solo komadi v manjšini; osebno bi vseeno še enkrat omenil 'night the city cried' ter 'dat's gangsta' s prve plate ter 'dopium' z letošnje plate. jaz u-goda doživljam kot modela, ki ima na veliki večini wtc komadov res vrhunske verze, sam kaj ko imajo drugi člani na istih komadih še boljše (=skratka pri wtc komadih je model garancija za uspeh). najbolj tipičen primer: cappa poje vse na winter warz, čeprav je u-god res vrhunski. obstaja pa še vrsto podobnih komadov. nadalje je model en boljši kar se tiče hook-ov (dat's gangsta, another riddler,...) skratka on kot gost res redko razočara (za enega njegovih vrhuncev štejem njegovo gostovanje na knuckleheadz), na solo komadih ma pa res ogromno rezerve (zelo niha)
      odgovori >>

        Re: U-GOD: Dopium (Babygrande, 2009) (ponovitev 18. 9. 09 ob 00.30)
        jizah [04/11/2009]
        highlight njegove kariere bo vedno "Raw Imma give it to ya, with no trivia", njegov zloben raspy vokal tm in lyrics je en highlighotv une plate, je pa res, da na njej rece sam se par besed :)
        odgovori >>