Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Laibach & Juno Reacor!!! (3200 bralcev)
Nedelja, 20. 9. 2009
juREm




LAIBACH & JUNO REACTOR, 18. 9. '09; Kino Šiška, Ljubljana

* V petek zvečer je bil po enoletni obnovi in predelavi starega šišenskega kinematografa prvič uradno na ogled postavljen Center urbane kulture Kino Šiška. Poskusno odprtje najnovejše in daleč najsodobnejše ljubljanske, slovenske in celo srednje evropske koncertne dvorane, je bilo sicer že pred časom, a takrat le za izbrane in povabljene goste, ki so jih zabavali Pankrti, medtem ko so javno odprtje zaznamovali še eni slovenski legendarci Laibach ter njihovi angleški kolegi Juno Reactor.

Še preden povemo kakšno več o nastopu obeh skupin, naj nekaj besed namenim samemu objektu Kina Šiška, ki v marsičem obuja nostalgične občutke, še posebej v tistih, ki smo tja zahajali zaradi filmov in bomo po novem tja hodili tudi zaradi muzike. Arhitekturno je stavba ohranila modernistične značilnosti, tudi notranjost v večini ostaja nespremenjena, če seveda odmislimo lepotne izboljšave in tiste posege, ki so nujni za preobrazbo kinematografa v večnamensko dvorano, za katero pa sem prepričan, da bo predvsem koncertna, saj jo kot tako Ljubljana dejansko tudi potrebuje. Vse skupaj je narejeno zelo okusno, celo malce preveč lepo za dogodke alternativne kulture, ki se bodo tukaj odvijali v prihodnosti in katerim naj bi bil Kino Šiška v prvi vrsti namenjen. Tehnično je osrednja dvorana res opremljena do skrajnosti, skoraj si ne znam priklicati v spomin kulturnega centra, ki bi se lahko pohvalil s tako impresivnim seznamom tehnične opreme, ki na trenutke že meji na znanstveno fantastiko. Prav na to sem namreč pomisli med nastopom Laibachov, ko so lučne sheme na momente spominjale že skoraj na pristanek vesoljske ladje v Bližnjih srečanjih tretje vrste, pri tem pa je bila izkoriščena le slaba polovica vse svetilne moči, ki jo premore velika dvorana z imenom Katedrala.

Mogoče se na tej točki obregnemo še ob zvok v dvorani, kjer pa kljub zavidljivemu seznamu opreme, kot popolni laik vseeno vidim nekaj pomanjkljivosti. Predvsem me je zmotilo to, da ozvočenje ob straneh dvorane ne doseže ravno velike intenzivnosti, tako, da ga zares začutimo šele na sredini, kjer se potem nagnete večina dobrega zvoka željnih obiskovalcev. Pa še takrat sem imel občutek, da ni bilo čutiti dovolj basov in da je bila jakost nastavljena prenizko, saj sem lahko brez težav prisluhnil pogovoru mojih sosedov. Ampak to so vse stvari, ki se jih da popraviti in brez dvoma bomo naslednjič v Šiški doživljali bolj intenzivno in globoko zvočno sliko.

Izbira Laibachov za otvoritveni nastop se morebiti zdi zelo klišejska, tako kot je klišejski nastop Pankrtov za testno odprtje, ampak vendarle govorimo o eni redkih slovenskih skupin, ki znajo svoj nastop izpeljati kot avdio-vizualni spektakel, s katerim se hkrati manifestira tudi tehnična zmogljivost prostora. Sam nastop je bil tak, kot je pri Laibachih v navadi. S seboj so pripeljali vso svojo tehnoidno in industrijsko mašinerijo, le da so se namesto aktualnim projektom, posvetili najprej predelavam komadov iz osemdesetih, ki so sicer izgubili nekaj svojega starega naboja, a so delovali na mestu. Drugi del je bil namenjen himnam, tretji pa seriji Tanz Mit Laibach, ki je bila po pravici povedano tudi najbolj efektivna in katarzična. Če si predstavljate, da je vse skupaj pospremljeno še z odličnimi vizualijami, potem so Laibach poskrbeli za zelo dostojen zagon Kina Šiške.

Malce bolj smešno in otročje so za moj okus izpadli njihovi kolegi Juno Reactor, ki nedvomno sodijo med legende elektronske glasbe, z močno vplivnimi albumi iz začetka devetdesetih let in malce manj pronicljivo fuzijo s svetovnimi muzikami, ki jim je sledila do današnjega dne. Z Laibachi jih poleg nekaj koncertov, ki jih bodo odigrali skupaj, družijo že prejšnja srečanja in skupni komad God is God, ki pa vseeno ni popravil zelo ohlapnega vtisa, ki so ga za seboj pustili Ben Watkins in njegova zbrana druščina. Priznam, da je bil nastop dokaj zabaven, na odru se je zgodila cela vrsta norčij, a po drugi strani tudi reči, ki že mejijo na slab okus. Pa ne le v smislu slabe dramaturgije koncerta in ohlapne izvedbe, ampak tudi v glasbenem smislu, kar pomeni, da se stari ljubitelji Juno Reactorjev sedaj niti drznili ne bi prikazati na koncertu, ki je v marsičem prišel najmanj desetletje prepozno, tako kot smo že več desetletij čakali na dvorano, kot je Kino Šiška.

No, ampak sedaj takšno dvorano imamo in nedvomno bo to tudi spodbuda za bolšjo koncertno ponudbo v naših krajih, če bo le program zastavljen dovolj drzno in ambiciozno. Pogoji so namreč optimalni in škoda bi bila, če bi šli kar tako v nič. Če torej povzamemo misli o ponovnem zagonu Kina Šiška, bi lahko rekli, da smo videli dva nastopa, ki sta dodobra napolnila oder Katedrale in pri katerih je bilo precej jasno, kaj se bo zgodilo. Laibach so bili korektni, vizualno zelo močni, španovija z Juno Reactor pa bi skorajda znala okrniti njihov dober ugled in pripadnost liniji industrial izvajalcev iz osemdesetih, ki so dejavni še danes. Če povem iskreno, sem za odprtje tako pomembne pridobitve za slovensko glasbeno sceno vendarle pričakoval kakšen bolj kaloričen in enkraten dogodek, na katerega bomo morali očitno še počakati.

pripravil Jure Matičič

 



Komentarji
komentiraj >>

Re: Laibach & Juno Reacor!!!
skriven iza lažnih imena [21/09/2009]

pred časom sem na nekem drugem sajtu na temo otvoritvenega koncerta med drugim zapisal: hallogallo sobota, 22.08.2009 ob 08:18: hallogallo sobota, 22.08.2009 ob 08:18 : " Ko preberem še, da bo otvoritveni ton pripadel Pankrtom, bendu, ki se je dokončno izpel pred že skoraj tridesetimi leti in da prvi dogodek "za rajo", nastop nespornh veličin osemdesetih ( Laibach) in začetka devetdesetih (Juno Reactor) organizator na spletni strani abotno najavlja kot koncert "za anale glasbenega ustvarjanja", imam občutek, da imata ta dva prestižna dogodka v letu 2009 z anali leta skupnega toliko kot bi jih imel leta 1980 (torej leta, ko je začenjal Laibach in zadnjega leta, ko so Pankrti še bili relevanten faktor na domači sceni) v Tivoliju koncert benda Country Joe & The Fish." Naslednji dan po koncertu pa (na istem mestu): hallogallo sobota, 19.09.2009 ob 14:26: hallogallo sobota, 19.09.2009 ob 14:26 : hallogallo sobota, 19.09.200hallogallo sobota, 19.09.2009 ob 14:26hallogallo sobota, 19.09.2009 ob 14:26hallogallo sobota, 19.09.2009 ob 14:26 Evo, otvoritveni dogodek, ki je ciljal priti v anale glasbene ustvarjalnosti, je za nami. Žal še precej slabše od pričakovanj. Če so bili Laibachi korektni (new age predelave starih industrijskih koraćnic so simpatične, himne in zaključni, veselični del pa še vedno vsaj za silo poslušljiva) so bili Juno Reacto res r" poden od podna". Pravzaprav si v spomin ne morem priklicati slabšega koncerta. Urbani PR medtem že melje dalje. V najavi koncerta Moritz Van Oswald Trio (8.oktober) se napoveduje fuzija Canov, Stravinskega, Milesovega On the Corner in Larrya Hearda. V živo jih sicer ne poznam, a album, sicer simpatičen resnično ne trga. Koncert je sicer za fene vredan obiska že zaradi legendarnega Maurizia, ki prvič prihaja v Ljubljano, navajanje takih referenc pa je zame, četudi ne kaznivo, vsaj etično sporno početje. Vem, PR je PR, a vseeno, CUK je vendarle kulturna ustanova, ne pa Džirlo. Sicer pa fantastična dvorana, kakršne v Ljubljani res še ni bilo in zaenkrat katastrofalen zvok, predvsem prepotiho. Upam, da se bo to dalo urediti, kajti potenciali so.... (še enkrat fantastični). Jure, ne pozabi posnet Millsa!
odgovori >>