Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
NEVEN KORDA "ODMEVI": Rezek odmev človekove majhnosti (2868 bralcev)
Ponedeljek, 16. 11. 2009
Zala Dobovšek



Neven Korda, izvajalec uporabnega videa, režiser, video montanžer in sploh ključni akter znotraj performativnih in projeciranih umetnosti, je minuli teden v Stari mestni elektrarni predstavil projekt Odmevi. Gre za tako imenovani dramski performans, ki kot dogodek vase posrka širok razpon uprizoritvenih, zvočnih, gibalnih in video komponent.

Zadnje desetletje se Korda posveča predvsem projektom, v katerih k prioritetnim veščinam video programerstva v svoje avtorsko sožitje umešča tudi perfomativne oblike plesnega, igralskega in zvočnega znakovnega sistema. Avtorska forma se vije kot razvojni proces raziskav interaktivnosti med človeškim telesom in video-računalniškimi manipulacijami znotraj vizualnih in zvočnih zon, vedno z močno prisotno mislijo na aktualno družbeno zavest in medijske tendence.

Vsaka realnost je znotraj svojega (fizičnega ali virtualnega) diskurza resnična in legitimna. Šele distanciran izstop, ki nudi vpogled v obe sferi, relevantnost posamezne percepcije umesti v kočljiv položaj. In v tovrstno izkušnjo nas zavedejo tudi Odmevi, ki so nastali ob sodelovanju dramaturginje Andreje Kopač, svetovalca za gib Igorja Sviderskega, oblikovalca zvoka Braneta Zormana in oblikovalca videa Boštjana Čadeža. Železne konstrukcije Tomaža Furlana, razporejene po na videz naključnem prostorskem redu, že pri samem vstopu v ambient aktivirajo atmosfero hladno umetnega sveta, brez konkretne označbe ali nazorno opredeljenega namena. Hierarhična struktura posameznih uporabnih medijev je podvržena zapleteni destabilizaciji, je ekstremno zmuzljiva in nedefinirana.

Natančno organiziran splet medijev v tem inštalacijskem mikrokozmosu ves čas namenoma ostaja na nezadostni dojemljivosti; komunicira s splošno prepoznavnimi vedenjskimi (verbalno-gibalnimi) vzorci treh mladih akterk (Katjuša Kovačič, Sabina Schwenner, Sarah Al Saleh) in dveh akrobatov (Anže Kreč, Urška Štrukelj), ki pa sočasno nenehno zapadajo v vizualno digresijo, ki jo sprožajo vdori video projekcij, nenaravne in pretirano zmanipulirane zvočne kulise ter razsekana narativnost dogajanja. Plasti fizičnih nastopov in vnosov digitalnih sistemov ter virtualnih simulacij v tempu stalnega regeneriranja nad celostno dogajanje evocirajo učinek neznosne destabilizacije vzporednih svetov, ki si drug drugemu odžirajo absolutnost in principielno spodbijajo avtonomijo obstoja.

Na eni strani čista, programsko precizna forma nizanja videa, svetlobe in zvoka; na drugi strani disciplinirano človeško telo, ki želi preko akrobatske izurjenosti preseči gravitacijske zakone in se s spretno izvedbeno tehniko približati brezhibni mehanski motoriki. S sofisticirano retoričnostjo posredovane misli, aplicirane neposredno na občinstvo, v svoji vsebinski razpršenosti delujejo kot deklarativna dekonstrukcija sistema aktualne družbe, ki kot da trohni zgolj pod namišljeno slogo in krhkimi ostanki nekdanjih ideologij renesančnega, nihilističnega ali postmodernističnega značaja.

Matrica Odmevov odseva brezčasnost, brezprostorskost in brezidentitetnost polrealne civilizacije, ki nam je načelno tuja, a neprestano vzbuja čudno znane asociacije. Progresivnost multimedijskega dogodka skozi dinamičen preplet raznolikih odrskih elementov uspe vsaj za hip sprovocirati slutnjo neke »višje sile«, ki pa še zdaleč ni sakralna, prej surovo superiorna in morda še huje - skrajno posmehljiva. Projekt s korenitim simulacijskim operiranjem raznorodnih realnosti kritično poseže v problematično poljubnost zgodovinskega spomina, predvsem pa še dodatno zamaje tla že tako porozni zavesti sodobnega človeka. Odmev je ostanek izvornega zvoka, človek je podaljšek velikega poka, tehnologija pa proteza namesto ...

Odmevu v nove svetove je sledila Zala Dobovšek.



Komentarji
komentiraj >>