Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Tweak Bird!!! (3156 bralcev)
Petek, 4. 12. 2009
Gašper Prus



TWEAK BIRD + CARNAVAL, 2.12.2009; Menza pri koritu - Metelkova mesto, Ljubljana

* Minulo sredo se je v Menzi pri koritu zgodil nastop ameriškega boben-kitara dvojca Tweak Bird, ki ga tvorita brata Caleb in Ashton Bird. Še eden v nizu duetov, ki zadnja leta razsajajo naokoli in vsaj večina njih uspešno ter inventivno podaja različne rokerske vsebine. Zanimivo pri dvojcu je predvsem to, da ta čas še ne posedujeta dolgometražne plošče, marveč le nekaj deljenih sedeminčarjev in lasten ep s sedmimi pesmi. A vsej ne ravno široki diskografiji navkljub sta pritegnila dovolj pozornosti ljudi v svoji državi, da so ju povabili za ogrevalno senzacijo tudi večjim alter bendom, denimo zasedbi Tool. Seveda pa je najslajše, ko si sam nosilec turneje; še posebej, če je ta evropska.

Sicer je na dotičnem večeru za ogrevanje v posluh svoj prvenec, ki to ni, predstavil domači kvartet Carnaval, ki prekinja krajšo odsotnost z odrov. Ni šlo ravno za promocijo plošče, ampak prej za prerez dosedanjega dela. Počastili so tako s tistimi materiali, ki datirajo tudi do štiri leta nazaj, kot z novimi, ki jih je na žalost precej izostalo. Odsotnosti nastopanja v letošnjem letu navkljub je kvartet s kilometrino precej pri sebi in bi se lahko brez težav odpravil na kakšno daljšo turnejo. Če so se kot trio intenzivneje zadrževali v stoner vodah, trenutna zvokovna slika četverca precej namiguje na tisti žanr, ki so mu nekoč rekli grunge - kar ni nujno slabo. Še posebej, če je primerno vpet v trenutni čas. Carnaval si v nastopu nikakor ne dovolijo, da skladbe izzvenijo in izgubijo smisel ob slabo nastavljenem zvoku kitar in bobna, s čimer se prevečkrat soočamo pri domačih zasedbah. In prav zaradi polnega zvoka kasneje ob nastopu Američanov ni bilo opaznejše razlike v kvaliteti med obema. Upamo tudi, da nove materiale konkretneje predstavijo na kakšnem samostojnem promocijskem nastopu.

Dvojec Tweak Bird se gre razmeroma atipičen pristop do kovanja trših rockovskih idej, ki imajo v kompozicijah še posebej izstopajočo psihedelično noto. Na prvi posluh in pogled se zazdi, da se izražata v skoraj svobodnjaški formi, čeprav temu ni povsem tako. V vsej zvočni gmoti, ki jo gradita, sta zasnovala dovolj širine za precejšnje in bogato manevriranje ter dovolj sprotnega izmišljevanja. In naj gre za hitre, eksplozivne dele, ki mestoma mejijo na hardcore podivjanost ali na tiste, kjer se telo umiri in se z dušo potopi v valovanje psihedelične zasanjanosti ob mavričnih odtenkih, ki si jih namišlja um. Igriv in humoren v zvočnem okviru je zagotovo glasovni segment, ki ga prispevata oba. Spet gre za hrapavo-gladek kontrast jezno kričavega v delih s pospeški in nežnega v plavajočem prostem teku. Brata Bird se v teh počasnejših izletih znotraj skladb povsem raznežita in dvoglasno prepevata v stilu zgodnjih zametkov rokenrola; pri tem podobnost prepevanja z denimo The Beatles nikakor ni izključena. Če studijski posnetki njunih skladb sestojijo zgolj iz klasičnega boben-kitara inštrumentarija, sta se za aktualno turnejo okitila še s tretjim članom, ki skrbi za pihala - saksofon in flavto. Na posnetkih se sama gladko znajdeta v igri, v živo z dodanimi inštrumenti pa je muzika postavljena še na kakšen nivo višje. Predvsem ima izrazitejši vonj po rocku, kakršen se je dogajal v šestdesetih, sedemdesetih, ko je bila uporaba flavte precej pogosta. Ti dve pihali sta skoraj podtalno vrinjeni v zvok, saj se pojavljata sporadično, a učinkovito gostita ter barvata mavričen zvok.

Tweak Bird se drži koncepta, ki teži po raziskovanju in prečenju več komponent, kar se odraža pri tako konceptualnem kot nesistematičnem podajanju. V največji svobodi uživa tolkalec, ki bi brez težav igral in kombiniral marsikaj in mogoče celo na posameznih nastopih zaradi njegovega prispevka skladbe zvenijo drugače. Morda je tudi svoboda vzrok za nenehne izlete preko roba okvirov klasičnosti, ki povzročajo utripanje ušes. Kot nebrzdan psihedeličen ples Indijancev ob zvoku gonga čez jase, potoke in barvite gozdove. Brez tomahavkov!

Pripravil Gašper Prus



Komentarji
komentiraj >>

Re: Tweak Bird!!!
vrej [04/12/2009]

eden od koncertov leta
odgovori >>

    Re: Tweak Bird!!!
    Žiga [05/12/2009]
    seconded (čemu torej nekam mlačna recenzija???)
    odgovori >>

      Re: Tweak Bird!!!
      gašper [05/12/2009]
      kaj praviš na objektiven pogled nekoga, ki mu je bil koncert špica?
      odgovori >>

        Re: Tweak Bird!!!
        Žiga [07/12/2009]
        Mislm, sj se nisem mel namena pritoževat. Vsekakor pozdravljam tako izbiro pisanja, čeprav mislm da potencialna vznesena recenzija ne bi bila prva na RŠ-u. Odgovor na vprašanje sem pa le dobil, zdej vem, torej špica, ne? Tweak Bird sta pa z vsakim letom še boljša, presegla sta moja že tako visoka pričakovanja. Kaj šele bo?!!!
        odgovori >>

          Re: Tweak Bird!!!
          gašper [07/12/2009]
          na koncert šel brez pričakovanj, dobil pa bombo v ušesa...mam občutek, da bo tweak bird naslednjič big band. zj je biu zraven sax, se mi zdi da je prostora za n+1 inštrument :)
          odgovori >>

Re: Tweak Bird!!!
Geeek [03/12/2009]

Modela nista normalna, sem se lahko prepričal na lastne oči (in ušesa).
odgovori >>