Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RACHID TAHA: Bonjour (Barclay, 2009) (ponovitev 20. 12. '09 ob 00.30) (2738 bralcev)
Nedelja, 13. 12. 2009
TCLejla



Bonjour is Rachid Taha's 8th studio album in solo career since 1990, in this time he published also at least two best ofs, decent pile of remixes and special editions, several concert albums and projects, among them most known Three suns with Khaled and Faudel back in 1998, and before all that back in 80's about two albums and a half with band Carte de Sejour. Summa summarum: a long way and decent crop of for the most quality music beyond genres. Rachid Taha melts in his cauldron rock welded to electro wrought with music of the world from all over, particularly North Africa/Maghreb, all together often encrusted with pop glitter and sometimes even permeated with its essence. After masterpiece Made in Medina (2000), coarse Tekitoi (2004) and both author pieces from cover album Diwan 2 (2006) it seemed that this roseate sugar incrustation more or less fell off for good in the ripe epoch of master Taha. However, this autoumn, little before All Saints, he stroke again with new, screamingly roseate album Bonjour, its soundscape jingling with a wide variety of cheap sweetmeats.







RACHID TAHA, BONJOUR (Barclay/Universal)

Dober dan ali Bonjour je osmi studijski album Rachida Tahe na samostojni poti od leta 1990, v tem času je izdal tudi vsaj dve zbirki najboljših, zajeten kupček remiksov in izdaj za zbiralce, nekaj koncertnih plošč in projektov, najodmevnejši je bil gotovo 1, 2, 3 Soleils s Khaledom in Faudelom leta 1998, pred tem je v 80. letih posnel približno dva albuma in pol z bendom Carte de Sejour. Skratka: dolga pot in obilna bera kvalitetne godbe, ki se spretno izmika žanrskim oznakam in v svojem talilnem kotlu vari vse po vrsti: rock, spojen z elektrom, v zlitini z raznoterimi godbami sveta, zlasti maghrebskega, vse skupaj pogosto inkrustirano s pop nadihom ali celo prežeto z njegovo esenco. Po mojstrovini Made in Medina iz leta 2000 in robatem albumu Tekitoi iz leta 2004 ter obeh koreninarskih avtorskih skladbah z albuma priredb Diwan 2 iz leta 2006 je bilo upati, da je ta sladkorna, rožnata inkrustacija v zreli dobi mojstra Tahe bolj ali manj na veke vekov odpadla, toda to jesen, malo pred dnevom mrtvih, je udaril z novo, kričeče rožnato ploščo Bonjour, katere zvočna krajina kar cinglja od raznoterih cenenih sladkorčkov.
Plošče tokrat ni produciral Tahov dolgoletni drug Steve Hillage, temveč sta producenta Newyorčan Mark Plati, ki je med drugim sodeloval z Davidom Bowiejem in s skupino The Cure, ter v Franciji zelo znan vodja skupine Lousie Attaque Gaetan Roussel, ki je spisal tudi glasbo in del besedila za naslovno skladbo, za še tri komade je pri pisanju glasbe sodeloval s Platijem in seveda z Rachidom Taho, ki je avtor večine glasbe in besedil. Skoraj povsem nova je tudi zajetna ekipa glasbenikov, ki so s Taho posneli tole ploščo v studiih v Parizu in New Yorku, z odra in s preteklih albumov ostaja le mandolutnjist Hakim Hamadouche.
Rachid Taha je namenoma zbral skoraj povsem novo ekipo, da bi na plošči zavel svež veter, žal pa (vsaj po mojem) ta piha iz zadušnega velemestnega pristanišča in nakupovalnega središča, ne z morskih prostranstev med celinami in vsemirskih širjav. Ritmika je manj zanimiva, bolj monotona, včasih se ne ujame, sem ter tja se celo stepe, to velja tudi za plejado raznoterih zvokov in prizvokov ter Tahovo pregovorno poroko med zahodnimi in severnoafriškimi popularnimi žanri, kolikor lahko o teh tokrat sploh govorimo. Rachidov vokal je dokaj enosmeren in enostranski, manj plastovit in izkoriščen v vseh izraznih potencialih, denimo onomatopejah, morda zato, ker ga producenta manj poznata in ne vesta točno, kaj naj počneta z njim. A vendar: album Bonjour je kljub motečim elementom ter redkim presežkom povsem soliden popularnoglasbeni izdelek s prepoznavno Rachidovim nadžanrskim izrazom.
Nabor desetih, bojda radijskim valovom prijaznih tri- do štiriminutnic se začne z ljubezenskim pleonazmom Je t'aime mon amour, v prevodu Ljubim te, ljubezen moja, nadaljuje z zgodbo brezdomca Mokhtarja, ki podaja roko izpovedi kozmične ljubezni Ha Baby, ki poskoči v naslovno Bonjour ali Dober dan, ki udari ob dlani severnoafriškega rapa po Rachidovo Mine jai, Od kod prihajaš, ta odide naprej v rojstvo človeštva Mabrouk aalik ali Iskrene čestitke, ki se prelije v onstransko Ile liqa ali Kmalu na snidenje, sledi nedavni RŠ-hit It's an arabian song, duet s francoskim pevcem in starim Tahovim drugom Brunom Mamanom, s katerim sta spisala tudi glasbo, Rachidovo besedilo pa je kratko: "Dobro je boljše od zla. Ne pozabi nikoli." Predzadnja, več kot solidno drveča Selu ali Vprašaj je poklon vsem velikim duhovom, verz "vprašaj angele", "selu el malejka" pa je hkrati besedna igra z naslovno Bonjour ali Selem alejkum. Na koncu se krog sklene in nova plošča Rachida Tahe se izteče, kot se je začela, s čutnim in občutenim ljubezenskim vabilom Agi – Pridi.

cd BONJOUR kom 1-10 VSE – rachid taha cca 38 minut

V današnji Tolpi bumov se je odsukala plošča Bonjour vedno Francoza, za vedno Alžirca Rachida Tahe, besedilo pa sem spisala zavedno samo tvoja Ti Si Lejla Bin Nur. Hvala za pozornost.


Komentarji
komentiraj >>