Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
VESNA ZORNIK: TangoApasionada (Celinka, 2010) (ponovitev 6. 6. 2010) (3401 bralcev)
Nedelja, 30. 5. 2010
MarioB



* Po kantavtorskem prvencu Boštjana Narata imamo sedaj pred sabo še drugi samostojni album člana oziroma članice Katalene. Tako kot pri Naratu tudi tokrat – kot jasno nakazuje naslov albuma TangoApasionada – ne gre za nadaljevanje početja Katalene. Zornikova že nekaj časa zalezuje tango; ta projekt je pripravljala vrsto let, v romantično-melanholični plesni glasbi Argentine pa se je doslej preizkusila kot gostja na albumu zasedbe Astorpia, kjer je suvereno in navdahnjeno zapela dve pesmi.

Za razliko od akustičnega, na harmoniki, violini, klavirju in podobnih klasičnih glasbilih temelječega albuma Astorpie pa se je Vesna Zornik za svojo prvo celostno predstavitev s tangom odločila za moderen pristop, ki ga v veliki meri določa uporaba elektronike. Seveda nam s tem takoj prikliče primerjave z Gotan Project, a je treba takoj reči, da Zornikova kljub takšni produkciji daje poudarek lastni vokalni interpretaciji in ne toliko učinkom, ki v primeru omenjenih Gotanov ustvarjajo filmično atmosfero.

Pevki pomaga tričlanska skupina, dva spremljevalna pevca, ščepec gostov ter producent in skrbnik elektronike Aldo Ivančić. Slednji se je odlično izkazal na Kataleninem zadnjem albumu Cvik Cvak!, vendar pa rezultat elektronskih posegov na albumu TangoApasionada ni tako navdušujoč kot na zadnjem Kataleninem albumu. Ponekod se zvočna slika namreč nevarno približa osladnosti popa, k sreči pa je takih pesmi le za vzorec. Vtis imamo, kot da se Ivančić ni najbolje znašel v teh primerih, ko nas zvok popelje v zastarelo, zvočno preobloženo podobo elektropopa ali power popa. Morda bi take pesmi manj motile, če bi bil album daljši, tako pa ostaja občutek zvočne neenotnosti albuma, pa čeprav se je v teh primerih producent le igračkal in iskal različne zvočne preobleke.

Preostale pesmi, v katerih so Zornikova, producent in četica izkušenih glasbenikov dobro zadeli razmerje med modernostjo, patino in neposrednostjo strastnega tanga, pa nas prepričajo in nekajkrat tudi navdušijo z večslojnimi aranžmaji, dobro izvedbo, s skrbjo za detajle in šarmantnim vokalom. Zornikova poje z lahkoto in lahnostjo, brez patetike ali ponarejanja, ki se rado zgodi, če neizvirni govorec zapoje v španščini.

Tangi, ki jih je izbrala za album, segajo od manj znanih do malone globalno znanih, kakršen je Libertango Astorja Piazzole v izvedbi Grace Jones z njenim angleškim besedilom. Zornikova je še posebej ujela duh izraza našega odrskega znanca Melinga v odlični izvedbi njegove Noche Transfigurada, v kateri se zdi, da se mu tudi z glasom približa oziroma nakaže njegovo rahlo ironično ali zadržano podajo.

Album se sklene z akustično izvedbo, v kateri Zornikova zapoje Lorcino pesem A las cinco de la Tarde, ki jo je uglasbil in izvedel pianist Davor Herceg. Gre za pesem iz predstave Don Kihot, v kateri je pevka zaigrala v vlogi Dulcineje. Gre za dobro zadet zaključek albuma, ki sicer odmeva v modernem zvočnem okolju in ob podpori elektronskih ritmov. Ta pretanjena, čuteča izvedba nazorno priča, da ima Zornikova še velik potencial v petju tanga in da bi se nemara še bolje znašla v popolnoma akustičnem okolju.

Morda bi celo, če bi na album uvrstila še kako akustično različico, popravila slab okus, ki so ga pustile nekatere pesmi, in tak album bi bil bolj zaokrožen. Kakor koli, ne glede na omenjene pomanjkljivosti, je TangoApasionada dober album z nekaj slabimi trenutki in gotovo več kot dobrodošla poživitev domače scene. Preseneča tudi z všečno, dodelano grafično opremo s knjižico, v kateri ob vseh besedilih najdemo povzetek le-teh v slovenščini in angleščini. Zgled, kako se stvari streže. Kako pa se tej glasbi streže v živo, lahko preverite že pojutrišnjem, 1. junija, na koncertu v Španskih borcih.

pripravil Mario Batelič


Komentarji
komentiraj >>