Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MOHAMMED JIMMY MOHAMMED: Hulgizey– In Concert (Terp, 2007) (2395 bralcev)
Sreda, 4. 8. 2010
MarioB



* Zahvaljujoč izjemni diskografski seriji Ethiopiques, ki izhaja že dobro desetletje, je etiopska glasba v zadnjih letih predmet zanimanja tako radovednih poslušalcev, kakor tudi številnih muzičistov iz polja jazza in svobodnih muzik, ki so, spodbujeni s slišanim, stopili v stik s kakim etiopskim glasbenikom in prek skupnega muziciranja ustvarili enkraten zvočni amalgam. Tudi gosta nocojšnjega koncerta, žal že pokojnega slepega pevca Mohammeda Jimmyja Mohammeda, najdemo na drugem albumu iz omenjene serije, in sicer le z enim komadom, ki ga je podpisal kot Djemil "Jimmy" Mahmed.

Na teh valovih pa smo Jimmyja pred leti spoznali prek zgoraj opisanega čezžanrskega srečanja, namreč albuma Takkabel, na katerem ob Jimmyju in nekaj etiopskih glasbenikih igrata Han Bennink in Massimo Zu iz benda Zu. Tokrat pa se ta izjemni vokalist predstavlja v bolj tradicionalni maniri, saj ga spremljata dva etiopska glasbenika, le v dveh sklepnih komadih pa slišimo še kanadskega saksofonista Brodieja Westa, ki je kot gost oziroma član pihalne sekcije pri nas nastopil lani na eksplozivnem koncertu Getatchewa Mekurie z The Ex.

Tudi med etiopskima spremljevalnima glasbenikoma imamo koncertnega znanca, ki sliši na ime Mesele Asmamaw. Na domačem odru smo ga občudovali prav pred kratkim, ko je nastopil z Ililta Bandom, kajpak spet v spregi z nizozemskimi The Ex. Asmamaw igra na tradicionalno glasbilo krar, petstrunsko lutnjo, ob njem pa Jimmyja spremlja še Asnake Gebreyes na tipičnih bobnih kebero.

Oba spremljevalca k celotni zvočni sliki dodajata tudi krajše, bolj tiho zapete spremljevalne vokale. Čeprav se vam iz opisanega najbrž zdi, da je zvočna slika bolj revna kot ne, vam moramo povedati, da se še kako motite. Asmamaw iz krara izmamlja neverjetne zvoke, ki so včasih našpičeni, včasih pa le nalahno prebira po sicer ozvočeni lutnji, da le minimalistično obarva ozadje za presunljivo petje Mohammeda Jimmyja Mohammeda. Ta pa je, čeprav je najraje prepeval komade iz zakladnice velikana etiopske scene Talahuna Gessesseja, razvil popolnoma samosvoj slog, v katerem veliko improvizira, se umika zadanim ritmičnim in harmonskim ogrodjem ali pa komade zaljša z različnimi vokalnimi dodatki, kot so gruljenje, čebljanje, vriskanje.

Tale koncert je bil posnet v Franciji, na koncertu le nekaj mesecev pred njegovo prezgodnjo smrtjo. Bend igra predihano, ubrano in skladno: prav sliši se, kako so se med koncertom dobro imeli, čuti se, da igrajo z občutkom in užitkom in da jim je bolj kot tehnična izpopolnjenost pomemben duh neposrednosti in spontane predanosti. Jimmyjev vokal nas prevzame enkrat v zamaknjenih pesmih, v katerih modulira svoj prožen glas od gruljenja do predirnega falzeta, drugič spet v zabavnih, živahnih, plesnih vižah, ki jih skupaj z bendom odigra navihano in zafrkljivo.

Največja odlika njegovega glasu je v tem, da z lahkoto spreminja načine petja pa tudi menjavanje vlog, ki jo ima njegov vokal v odnosu do drugih glasbil. Ponekod zapoje ubrano z zvoki ostalih inštrumentov in vokalov, spet drugič pa se njegov glas razpotegne čez melodijske in ritmične meje skladbe ter tako ustvari občutek, da poslušamo nek čisto poseben, nov inštrument, ki gre stran od le vokalnega podajanja. Njegova posvečenost nastopanju in petju je razvidna tudi iz tega, da se je za ploskanje publike zahvalil kar z zapetim "mercy beaucoup".

Med tistimi, ki smo se "navlekli" na etiopsko godbo, bo ime Mohammeda Jimmyja Mohammeda ostalo zapisano zraven velikanov, ki so ustvarjali same začetke moderne etiopske godbe. Tale album, ki je izšel posmrtno, pa bo ostal ne le dokument nekega srečnega srečanja, pač pa se bo najbrž zapisal med najboljše, kar smo kadar koli slišali iz Etiopije.

pripravil Mario batelič

 



Komentarji
komentiraj >>