Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
LOS SAICOS: Demolicion! The Complete Recordings (Munster, 2010) (2355 bralcev)
Nedelja, 8. 8. 2010
bruc



* Danes bomo razširili obzorja z eno od spregledanih zasedb, ki je sredi šestdesetih let povzročila pravo »Saicomanio«. Dokumentarni film Héctorja M. Cháveza z istim naslovom, »Saicomania«, je nastal lansko leto in predstavlja najbolj pomemben latinskoameriški bend šestdesetih let. Bend, ki je bil pozabljen in se mu piše slava šele v sodobnem času.

Ko so britanski ikoni punka, Donu Lettsu, v enem izmed reklamnih spotov za film »Saicomania«, predstavili Los Saicos, je bil vidno presenečen. Ali lahko govorimo o punk bendu? Njihova drža, ime, glasbeno izražanje in tudi besedila ponujajo pritrdilni odgovor. Los Saicos niso bili profesionalni glasbeniki, njihova drža je bila pokončna in divja, njihova besedila niso govorila zgolj o ljubezni in lepih dekletih, temveč o uničenju železniške postaje, o smrti,… - o nevarnih in realnih situacijah. Hkrati lahko ugotovimo, da so nastali leta 1964, potem ko so se The Beatles odpravili na ameriško turnejo. The Beatles so v tistem času preplavili ves svet, toda Los Saicos so na podlagi njihovega vpliva ustvarili povsem nekaj svojega, nekaj, kar je bilo prvinsko in drugačno. Prav zato so Los Saicos perujska atrakcija, ki jo lahko označimo kot najbolj originalen in vpliven latinskoameriški garažni punk rock band šestdesetih let. V dveh letih svojega obstoja so posneli vsega skupaj šest singlov, torej dvanajst skladb, ki sta jih ustvarila Erwin Flores in Rolando Carpio. Ključnega pomena je bil prav »single« »Demolitión«, ki je izšel pri obskurni perujski založbi Dis Perú in je pravzaprav povzročil manijo, najprej v Limi in potem v vsem Peruju.

V njihovih skladbah se skriva kombinacija garažnega rocka, punka in surfa, četudi fantje niso poznali tovrstnih zasedb, razen seveda The Beatles ali Rolling Stones. Njihova originalnost je večplastna, saj so razvili povsem originalen slog igranja, poleg tega so se izražali v španskem jeziku in povsem osvojili Peru. Leta 1965 je postala njihova skladba »Demolición« velika uspešnica. Že na vse zgodaj zjutraj so skladbo predvajali na radiu. Postali so tako slavni, da so imeli celo svoj program na televiziji. V zelo kratkem času so povzročili »Saicomanio« in vplivali na množico perujskih bendov. Los Saicos so postali mit.

Potem ko so bili v letu 1966 velike zvezde, so se enostavno odločili, da zaključijo z igranjem. Pevec Erwin Flores in basist César »Papi« Castrillón sta se odselila v ZDA in zaživela povsem povprečno življenje. Kitarist Rolando Carpio je leta 2005 umrl, medtem ko bobnar, Pancho Guevara, še vedno živi v Limi. Leta 2006 so se preživeli člani Los Saicos ponovno združili za nekaj priložnostnih nastopov v Peruju, vendar do novih posnetkov ni nikoli prišlo. V istem letu je za perujsko založbo Repsychled izšel kompilacijski CD vseh njihovih posnetkov, ki so bili zabeleženi na originalnih trakovih. Letos nam zanimiva založba Munster Records ponuja kompilacijo vseh njihovih šestih singlov, ki so jih posneli. Ta plošček boste v celoti poslušali v današnji oddaji, hkrati pa še enkrat opozarjam na odličen dokumentarni film »Saicomania«, ki priča o veličini tega izjemnega perujskega benda. Zanimivo je, da niso bili pomembni samo za perujsko garažno rockovsko sceno, temveč njihovi vplivi segajo globoko v sodobni čas. Los Saicos so namreč veliki vzorniki benda, ki je trenutno zelo pomemben za garažno rock sceno in verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da so to veliki The Black Lips. Če bi primerjali obe zasedbi, bi lahko našli veliko podobnosti v njihovi izraznosti.

pripravil Brane Škerjanc


Komentarji
komentiraj >>