Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Različni avtorji: Clicks and Cuts 5.0 - Paradigm shift (Mille Plateaux, 2010) (2417 bralcev)
Nedelja, 15. 8. 2010
goran



* Ob deseti obletnici izida prve kompilacije v vplivni in cenjeni serialki ‘Clicks and Cuts', smo letos dobili že njeno peto ponovitev. V letu 2000 so pri kultni založbi Mille Plateux s prvo kompilacijo postavili standard minimalistični elektroniki, ki so jo nekateri poimenovali tudi glitch, in ponudili prerez množice takrat najvidnejših elektronskih producentov. Na plošči so se med drugim znašli Pansonic, Jan Jelinek, Pole, Alva Noto, Thomas Brinkmann, Frank Bretschneider, Vladislav Delay, Kid 606 in še kopica kreativcev, ki je v naslednjih letih postavljala smernice minimalističnim elektronskim muzikam. Izbor avtorjev se ni omejil zgolj na tiste, ki so z založbo sodelovali že v preteklosti, pač pa je preprosto temeljil na ideji, da predstavi kar najbolj zanimivo takratno produkcijo. Vsled pogodbenih obveznosti s svojo matično založbo, se na ‘Clicks and Cuts' denimo niso znašli takrat zelo aktualni Warpovi kreativci, zato je Mille Plateux postal nekakšna alternativa takrat prevladujoči britanski elektronski struji.

Že leto pozneje, torej v letu 2001, je luč dneva ugledala druga kompilacija ‘Clicks and Cuts'. Skladbe so ponovno prispevali skorajda vsi avtorji, ki so se pojavili na prvi plošči, od novo pridruženih pa velja izpostaviti Fennesza, Uweja Schmidta, Ekkeharda Ehlersa, Matmos in v navezi s Carstenom Nicolaiem še Ryojia Ikedo. Ponovno je šlo torej za kreativce, ki še danes narekujejo tempo tistim najbolj drznim, avanturističnim elektronskim muzikam, zato je kultni status založbe Mille Plateaux pravzaprav skorajda samoumeven. V svoji tretji ponovitvi v letu 2002 je ‘Clicks and Cuts' ponovno osvetlil svoje sledenje tistim zanimivejšim elektronskim vsebinam, ko je objavil skladbe Tima Heckerja in kolektiva Rechenzentrum, priložnost pa so takrat že dobili tudi številni manj prepoznavni kreativci. Retrospektiven pogled sedaj razkriva, da sta tretji, in v letu 2004 skozi prizmo avtorjev še bolj obskurni četrti del serialke ‘Click and Cuts', že napovedali iztrošenost tovrstnih vsebin. Obdržali pa so se avtorji s prvih dveh kompilacij, ki danes skoraj po pravilu sodijo med najbolj zanimive ustvarjalce v polju elektronske glasbe.

Bržkone je bil ta instantni potrošniški kompleks eden od pomembnih razlogov, da je ustanovitelj Mille Plateauxja Achim Szepanski še pred izidom četrtega dela ‘Clicks and Cuts' opustil vodenje založbe. Mimogrede, Szepanski je ob ustanovitvi Mille Plateauxja v letu 1993 veljal za razmeroma cenjenega filozofa, ki je predaval predvsem o zapuščini Gillesa Deleuza, pri katerem si je sposodil tudi ime za založbo, zato je Mille Plateux pri svojih privržencih vselej držal tudi nekoliko elitistično, ali pa snobovsko intelektualno pozicijo. Toda ta ni nikoli kompromitirala glasbe, ki je močno sooblikovala podobo elektronskih smernic od sredine devetdesetih do zgodnjih let novega tisočletja. Distribucijska hiša Total Recall, je v letu 2008 prevzela vajeti Mille Plateauxa, šele letos pa so s peto kompilacijo iz serije ‘Clicks and Cuts', poskušali obuditi to nekoč izjemno cenjeno založbo.

‘Clicks and Cuts 5.0' zgovorno podnaslovljena s ‘Paradigm shift' pravzaprav ne prinaša bistvenega odmika od smernic predstavljenih na četrti kompilaciji. Priložnost so ponovno dobili skorajda povsem neznani elektronski producenti, ki včasih bolj, včasih manj uspešno sledijo izročilom tistih najbolj cenjenih avtorjev s prvih dveh kompilacij. Nekateri privrženci novemu lastniku Mille Plateauxja zato očitajo vnovčevanje stare slave, dasiravno predvsem v tistih bolj dubovsko orientiranih skladbah, ne manjka zanimivih, razmeroma svežih domislic. Malo verjetno se zdi, da bi kreativcem s ploščka ‘Clicks and Cuts 5.0 - Paradigm shift' uspelo ponoviti uspeh zvezdniških prednikov s prvih dveh kompilacij, toda v luči precej iztrošene sodobne elektronske produkcije je nov zagon Mille Plateaux in serialke ‘Clicks and Cuts' vsekakor videti obetavno.

pripravil Goran Kompoš

 

 



Komentarji
komentiraj >>