Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nočni program: Marko Peljhan - Spektr! (3792 bralcev)
Četrtek, 23. 9. 2010
Bojan Anđelković



Intervju z Markom Peljhanom:








Spektr!:









S P E K T R !

je edinstven multimedijski performans, ki izhaja iz polja taktičnih medijev in je osnovan na konceptu, ki so ga avtorji prvič preizkusili in predstavili leta 2007 v okvirju festivala Ars Electronica, ter zgodivini dogodkov Wardenclyffe , Solar in Signal-Sever!, ki so jih avtorji s sodelavci uprizarjali od leta 1997, prvič na documenti X v Kasslu, kjer so MX, Alva Noto, Komett ter Byetone prvič vzpostavili situacijo Wardenclyffe.

Struktura projekta je konceptualno povezana z ameriškim patentom U.S. Patent #2,292,387, ki je tipičen dokument t.i. »konverzije« med civilno in vojaško uporabo tehnoloških rešitev, kar definira tudi metode, ki jih uporabljajo avtorji projekta. Patent sta objavila George Anthiel in Hedy Keisler Markey (bolj poznana kot Hedy Lamarr – ameriška igralka avstrijskega rodu). Avantgardni skladatelj George Antheil je bil sin nemških emigrantov in sosed Lamarrjeve. Najbolj je poznan po svojem delu »Ballte Mechanique«, kjer je za zvočenje uporabljal avtomatizirane inštrumente.Lamarr in Anthiel sta junija leta 1941 objavila koncept za »Tajni komunikacijski sistem« in 11. avgusta 1942 sta ga patentirala. Sistem, ki je opisan v patentu je zgodnja verzija zasnove t.i. »frequency hopping« algoritma, za hitre spremembe med 88 frekvencami pa je bil uporabljen valj mehaničnega klavirja.
Sistem je bil namenjen vodenju ameriških radijsko vodenih torpednih izstrelkov, ki bi z njegovo uporabo postali bolj odporni proti sovražnikovim radijskim motilcem in bi bili tudi težje izsledljivi. Zaradi mehanične kompleksnosti ideja v letu 1942 ni bila praktična, vendar se je razvoj »frequency hopping« sistemov nadaljeval in je bil prvič uspešno in »javno« uporabljen med Kubansko krizo leta 1962, ko je patent že potekel. Ne Lamarr in ne Antheil nista imela nikakršne finančne koristi od svojega izuma, ki je bil do leta 1997, ko je EFF (Electronic Frontier Foundation) dala Lammarjevi nagrado za njen prispevek k razvoju telekomunikacij, t.r. nepoznan širši javnosti. Lammarjeva in Antheillova ideja »preskakovanja frekvenc« je konceptualna osnova »spread spectrum« tehnologije, ki je danes osnova za veliko večino komunikacijskih naprav, od GSM in CDMA telefonije, to protokolov za brezžični internet. Med performansom SPEKTR! Bodo avtorji kartirali 88 frekvenc in vizualizirali njihove izvore v realnem-času (od visokofrekvenčnih oddajnikov do mobilne telefonije in satelitov), hkrati pa bodo ustvarjali s pomočjo 15 letnega arhiva visokofrekvenčnih digitalnih in analognih signalov ter VHF, UHF in mikrovalovnega arhiva komunikacij, ki so jih zbrali po celem planetu.

Avtorska ekipa:
DelRay (Matthew Biederman)
MX (Marko Peljhan)
nullo (Aljoša Abrahamsberg)
Springer (Brian Springer)
Posebni gostje:
Monoton (Konrad Becker)
ter Ozvezdje TELSTARJA


IZVEDBE projektov iz serije WARDENCLYFFE, SOLAR, SIGNAL-SEVER!, SCATTER! In SPEKTR!
Wardenclyffe Situation No.1, September 16, 1997, documenta X, Kassel (Byetone, Komet, Noto, MX)
Wardenclyffe Situation No.2, November 1997, Bauhaus Dessau (Nullo, Byetone, Komet, Noto, MX)
SOLAR, September 1998, Ars Electronica (Nullo, Byetone, Komet, Izanc, Jelic, Noto, MX, Springer)
Signal-Sever!, September 2001, ArtCommunication, Riga (Nullo, Izanc, Jadviga, Jelic, Random Logic, MX)
Signal-Sever!, May 2002, Gwangju Biennale, Gwangju (Nullo, Izanc, Jadviga, Random Logic, MX)
Signal-Sever!, September 2002, Ljubljana, Slovenia (Nullo, Byetone, Komet, Eshun, Izanc, Jadviga, Random Logic, MX, Pernice, Springer)
Signal-Sever!, 2003, Tramway, Glasgow (Nullo, Jadviga, Random Logic, MX, Springer)
Signal-Sever!, 2004, Futuresonic, Manchester (Nullo, DelRay, Jadviga, Random Logic, MX, Weber)
Signal-Sever!, 2004, Nuit Blanche, Paris (Nullo, DelRay, Droomoff, Jadviga, Random Logic, MX, DelRay, Sound Meccano, Weber)
Signal-Sever!, 2004, La Batie, Geneva (Nullo, DelRay, Droomoff, Jadviga, Random Logic, MX, DelRay, Sound Meccano)
Signal-Sever!, 2004, Freewaves, Los Angeles (Nullo, DelRay, MX, Weber)
Wardenclyffe/Tesla, May 2006, Tesla Berlin (Nullo, Byetone, Komet, Noto, MX)
Spektr!, September 2007, Ars Electronica, Linz (Nullo, DelRay, MX, Springer)
Scatter!, April 2008, AV Festival, BALTIC, Newcastle (Nullo, DelRay, MX, Springer)
Spektr!, July 2008, ISEA 2008 Singapore (Nullo, DelRay, MX, Springer)

O avtorski skupini:
Marko Peljhan je eden izmed najbolj profiliranih slovenskih intermedijskih in konceptualnih umentikov. Svoje delo je predstavil v večini najbolj eminentnih institucij, bienalov in festivalov novih medijev in sodobne umetnosti na svetu, kot so documenta X, Beneöki Bienale, Transmediale, Istanbul Bienale, Tate Modern, MACBA, New Museum of Modern Art, P.S.1 MOMA, KIASMA, Ntt ICC Tokyo, Artlab Tokyo, Jeu de Paume ter Ars Electornica Linz, kjer je leta 2001 prejel nagrado Golden Nica za interaktivno umetnost skupaj s Carstenom Nicolaiem, leta 2007 pa je bil tudi t.i. izpostavljeni umetnik ªFeatured artist´ tega, po mnenju nekaterih, najpomembnejöega intermedijskega festivala na svetu. Je prejemnik številnih nagrad za svoje delo, med drugim nagrade UNESCO za digitalne medije ter prve nagrade Prešernovega sklada na intermedijskem področju v Sloveniji. Njegovo delo je bilo recenzirano v številnih publikacijah kot so Art Forum, New York Times, Art in America, Frieze in številnih drugih. Od leta 2002 je tudi profesor novih medijev in interdisciplinarnih študij na University of California, Santa Barbara ter od leta 2008 sodirektor Inštituta za Raziskave v Umetnosti za celoten sistem 10 kalifornijskih univerz UCIRA.  
  
Springer, Biederman in Abrahamsberg so dolgoletni sodelavci Projekta Atol pri projektih serije Wardenclyffe, Signal-Sever! in Spektr!-Scatter!. Springer je tudi avtor dveh kultnih celovečernih filmov SPIN in THE DISSAPOINTMENT OR THE FORCE OF CREDULITY. Abrahamsberg je stalni kreativni sodelavec Marka Peljhana že 20 let, Biederman pa je med drugim delal in programiral (in včasih še vedno programira) za pionirje tehnološke umetnosti Jima Campbela, Michaela Nymarka in našega sodobnika Rafaela Lozana Hemmerja.


Komentarji
komentiraj >>