Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
FRONT LINE ASSEMBLY: Improvised Electronic Device (Dependent, 2010) (ponovitev 13. 10. 2010 ob 00.30) (1904 bralcev)
Sreda, 6. 10. 2010
mcolner



* Čeprav je žanr industrijskega rocka in kasneje industrijskega metala svoj vrhunec doživljal v 80-ih in 90-ih letih prejšnjega stoletja, je zlasti zahvaljujoč starejšim zasedbam, ki predstavljajo neko konstanto te scene, še kako živ tudi dandanes. Ko se je v Evropi razvijala tako imenovana EBM scena, ki je raziskovala tedaj nove možnosti digitalne glasbene produkcije, je kmalu za tem na drugi strani Atlantika izbruhnil močan val metalsko nastrojenih industrialcev. Za razliko od evropske scene ti niso toliko zahajali v klubske in plesne vode. A med začetnike ameriške scene nedvomno sodi kanadska zasedba Front Line Assembly, ki pa izhaja prav iz močne in vplivne evropske produkcije iz konca 80-ih let.

S tesnimi povezavami z avantgardnim zvokom industrijskih kolektivov, izhajajočih iz novovalovskega zagona zgodnjih 80-ih let, kot sta na primer Cabaret Voltaire in Skinny Puppy, je alfa in omega Front Line Assembly, Bill Leeb, ustvaril svojstveno različico herojske elektronske godbe. Kratkotrajni član skupine Skinny Puppy je zaradi lastnega idejnega potenciala odrinil na samostojno pot že davnega leta 1986, ko je začel soustvarjati neustavljivi trend trdega industrijskega izraza. Svoje začetke je s somišljeniki koval predvsem na evropski sceni ob podpori belgijske založbe KK Records, kjer je leta 1987 luč sveta ugledal odlični prvenec 'The Initial Command'.

V nadaljnjih obdobjih se je nemirni Leeb s svojo spremenljivo zasedbo prebijal skozi različne faze in izrazne tokove. Front Line Assembly so vseskozi nihali med zvokom in načinom plesne elektronike in težaškega metalsko zvenečega nažiganja, kar je bilo vselej v veliki meri odvisno od trenutne postave. V začetku 90-ih let je zasedba iz smernic radikalne elektronike prešla v trendovsko metalsko zvenečo fazo, kjer so ob boku različnih ameriških ustvarjalcev krojili novo nastajajočo sceno.

Prav Front Line Assembly pa so bili iz današnje perspektive očitna valilnica talentiranega kadra, ki je zapolnil tehnične in konceptualne vrzeli pri danes vodilnih industrijskih in metalskih skupinah. Michael Balch je po začetnem zagonu leta 1990 presedlal k vzhajajoči atrakciji Ministry in postal eden njihovih ključnih idejnih členov. Drugi pomembni član Rhys Fulber je leta 1997 prestopil k Fear Factory kot pridruženi član in producent. Od tedaj je Leeb trmasto nadaljeval z vseskozi izmenjujočo postavo kot nesporni vodja in avtor glasbe Front Line Assembly. Do danes je obelodanil že kar 16 studijskih izdelkov, ki so vselej nihali v razpoloženju, kakovosti, načinu in dometu.

Nova plošča 'Improvised Electronic Device', ki je izšla po štiriletnem ustvarjalnem premoru, tako ne prinaša večjih zasukov in presenečenj. Predvsem je to konkreten izdelek izkušenega ustvarjalca, ki pa očitno že nekako retrospektivno gleda na lastno kariero in išče širšo potrditev. Deset novih komadov je v svoji strukturi predvsem eklektičnih, saj nihajo od plesnih elektronskih ritmov in distorziranih kitar peklenskega industrijskega metala do malce bolj ambientalnih kompozicij, kot je na primer zaključna 'Downfall'.

Za Front Line Assembly se tako zdi, da želijo v nekem ponovnem iskanju najprimernejšega izraza svetovnemu občestvu sporočiti, kako pomembni so za razvoj različnih glasbenih žanrov in smernic. Komad 'Angriff', ki že sam po sebi preseneča z nemškim naslovom in refrenom, kar preveč neposredno spominja na kakšne Rammstein ali Laibach. Skladba 'Stupidity', kjer gostuje Al Jourgenson iz Ministry, je popolnoma prilagojena izraznosti tega teksaškega kontroverznega kolektiva. V popolnoma pop začinjene vode se obrača malce otožna darkerska kompozicija 'Afterlife', ki se v počasnem ritmu približuje izraznosti švedskih Tiamat iz sredine 90-ih let. Vsemu temu so pridane še fundamentalno plesne skladbe kot na primer 'Hostage' ali 'Shifting Through the Lens', ki bi zlahka podžigali klubska tla. Na drugi strani pa je tu še venček metalsko distorziranih agresivnih napadov na ušesa v slogu albuma 'Millenium' iz leta 1994, ko so se Front Line Assembly kot varovanci založbe Roadrunner želeli približati metalski publiki.

'Improvised Electronic Device', ki skozi besedila po večini kritizira globalno geopolitiko, je tako na vseh nivojih malce vprašljiv izdelek. Venček raznolikih komadov iz vseh vplivnih vetrov razen prvinske všečnosti in produkcijske mogočnosti ne more zadovoljiti statusa legendarnih industrijskih ustvarjalcev, ki očitno ne vedo natančno, v katero stran bi se želeli obrniti. Na drugi strani pa njihova sporočila na dokaj neposreden način pripovedujejo zguljeno zgodbo o moralno oporečnem zahodnem svetu, katerega del so tudi Front Line Assembly.

pripravil Miha Colner

 



Komentarji
komentiraj >>

Re: FRONT LINE ASSEMBLY: Improvised Electronic Device (Dependent, 2010) (ponovitev 1
bina [18/10/2010]

fajn da so pršli sm
odgovori >>