Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
N'TOKO: Ex Shanti / Future Shanti (Call and Response, 2010) (ponovitev 29.10.2010 ob 00.30) (3809 bralcev)
Petek, 22. 10. 2010
goran



* Ko te čezoceanski znanec, glasbeni entuziast, poprosi za vpogled v aktualno slovensko glasbeno produkcijo, ko mu posreduješ cvetober domačih alter kreativcev, in ti po temeljitem poslušanju potem nezlonamerno reče, da je vsa ta glasba slišati kot povprečen ostanek devetdesetih let minulega stoletja, se lahko nad vsem skupaj le zamisliš. Gre vzroke za nezanimivost domačih glasbenih ustvarjalcev iskati v majhnosti? Morda v tradiciji? Ali pa preprosto v glasbeni zaprtosti? No, k sreči tudi na podalpski grudi ustvarja nekaj svetlih izjem in najsvetlejša med njimi je v zadnjih nekaj letih nedvomno Miha Blažič alias N’toko, ki se vedno znova potrjuje tako v solističnih glasbenih ekskurzijah in različnih navezah kot tudi v svoji matični zasedbi Moveknowledgement. Ne znam si predstavljati, s kakšnim veseljem bi kot glasbeni opremljevalec polnil kvote z glasbo domačih ustvarjalcev, če bi ti večkrat sledili N’tokovemu zgledu, njegovi zvedavosti, odprtosti in pregledu nad najrazličnejšimi muzikami. Samooklicani zaščitniki slovenske besede bodo ob njegovem novem albumu ‘Ex Shanti / Future Shanti’, na katerem svoje hitrojezične atribute demonstrira v angleškem jeziku in ki so povrhu začinjeni še z njegovo nedavno japonsko izkušnjo, najbrž le odmahnili z roko. Toda naj to mahanje prihranijo za takrat, ko bodo sami znali pokukati iz svoje zaprte, abotne miselnosti.

Če je bil širše pozornosti deležen s svojima prvima solističnima ploščama, s katerima je dvignil standarde slovenskemu rimoklepaštvu, pa se zdi, da je v najboljši ustvarjalni kondiciji v zadnjih letih, vse odkar sta luč dneva ugledali plošči ‘Listen to Nebukadnezar’ z Moveknowledgement in solistična ‘Elixyriproslam’. Vedno pogosteje ga srečujemo v številnih svobodnjaških impro navezah, v katerih potrjuje svoj posluh za sošpilavce. Tisti, ki smo imeli ob nedavnih koncertih priložnost slišati nov material njegove matične zasedbe, nestrpno pričakujemo njen nov album. Pravkar objavljeni singel ‘Zig Zig’, ki ga je kot zastonjski download ponudil na svoji spletni strani, napoveduje novo izvrstno kritiko slovenskega enoumja z novim albumom ‘Parada Ljubezni’. Vse to potrjuje, da N’toko ne počiva na lovorikah uspeha iz svojih začetkov, temveč ves čas raziskuje nove ideje in zvočne domislice. No, v resnici bi bilo precej neresno, če bi danes, deset let starejši in bogatejši za številne izkušnje, na svet še vedno gledal kot v začetku svoje kariere, toda po drugi strani to v svetu glasbe ne bi bilo nič neobičajnega.

Z nekakšno intermezzo ploščo ‘Ex Shanti / Future Shanti’ sicer ni kritičen - vsaj ne direktno. Raje se zabava ob raziskovanju in širjenju svoje estetike skozi vplive mnogoterih muzik, ki ga navdušujejo v zadnjih letih, kar je vsekakor še en lep dokaz njegove zrelosti. N’tokov interes za plesne klubske muzike smo imeli priložnost spoznati že v njegovem sodelovanju z Beatmyth, takrat v nekoliko bolj oprijemljivi in preverjeni obliki. S ploščo ‘Ex Shanti / Future Shanti’ pa se sedaj posluži precej bolj odprte forme in ubeži klišejem, kar ponudi izjemno svežo glasbeno izkušnjo. Še bolj razveseljivo pa je dejstvo, da mu to uspe z mojstrskim referiranjem številnih muzik. V dinamičnih, razgibanih strukturah je moč prebrati vplive housa, disca, electra, hiphopa, popa in raznoterih eksotičnih glasbenih praks, za povrh začinjenih s prepoznavnimi japonskimi melodičnimi vzorci, ki opomnijo na njegovo nedavno avanturo v deželi mange. Sodeč po igrivi podstati skladb je navdih nedvomno črpal tudi iz tamkajšnjih risank in stripov, ki so se s svojo značilno estetiko močno ukoreninili tudi v glasbo številnih sodobnih japonskih kreativcev. Pa tu v N’tokovem primeru seveda ne gre za kakšno posnemanje njegovih japonskih kolegov. Oborožen z vsemi vplivi in izkušnjami spretno nadgradi svoj prepoznaven hitrojezični reperski flow, tokrat pogosto prilagojen razgibanim plesnim ritmom. Lahko si le zaželim več podobnih kreativnih podvigov domačih glasbenih ustvarjalcev.

pripravil Goran Kompoš


Komentarji
komentiraj >>