Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
N'toko!!! (2386 bralcev)
Petek, 5. 11. 2010
goran



N'TOKO, 4. 11. 2010; Gala hala- Metelkova mesto, Ljubljana

* Da smo se zbrali ob posebni priložnosti, je sinoči v uvodnem nagovoru obelodanil že Jure Longyka. No, resnici na ljubo v Gali hali najbrž ni bilo nikogar, ki ne bi vedel, da je prišel na N'tokov predstavitveni koncert nove plošče 'Parada ljubezni', saj so bile vstopnice razgrabljene že v predprodaji. Je pa toliko bolj razveselil Juretov citat Miroslava Akrapovića, ki je v enem najbolj branih domačih množičnih medijev ob izidu 'Parade ljubezni' zapisal, da gre za enega največjih diskografskih dosežkov v vsej zgodovini slovenske popularne glasbe. Res je, da se je v presežnikih govorilo že ob izidu N'tokovih prvih dveh albumov, toda v luči vse večjega forsiranja puhlih vsebin s strani najbolj vplivnih medijev, se tovrstne pohvale danes zdijo še toliko več vredne. Širjenje primitivizma, ki ga sprenevedavo branijo z neumnimi izgovori, da si ljudje v vse hitrejšem vsakodnevnem ritmu želijo le nenaporne - beri debilne – sprostitve, pa je spodneslo že prešerno razpoloženje navzočih.

Po približno uro in pol dolgem koncertu najbrž ni bilo nikogar, ki bi mu N'tokova lucidna kritika vse večje splošne ignorance povzročila glavobol. Prej nasprotno. Njegova tehtna in obenem zabavna opažanja so ponudila izvrsten pobeg pred naraščajočo banalnostjo, ki nas spremlja na vsakem koraku. Poglavje zase so tu estradniški glasbeniki, ki se s puhlico »brez slovenske besede ni slovenske identitete« grebejo za prostor v medijih, ob tem pa samovšečno ignorirajo tiste, ki v njihovih umotvorih prej kot sledi slovenstva slišimo gonjo za vsesplošnim poneumljanjem. Vse to je N'toku, ki ta čas velja za prvega glasnika po krivem preslišanih domačih glasbenih ustvarjalcev, odprlo izvrsten teren za tridelni koncert, s katerim je povzel svojo pestro, premišljeno in razmišljajočo kreativno pot.

V uvodnem setu smo ga poslušali v tisti standardni reperski formi, v kateri je svoje rime, ki jih je v koncertnem kontekstu intenziviral, polagal na predrugačene beate. Že takoj se je potrdilo, da kljub njegovemu recentnemu ukvarjanju z nekoliko drugačnimi vsebinami še ni pozabil svojih hitro-jezičnih atributov. Kaj si misli o samooklicanih intelektualcih, je dal vedeti v uvodni skladbi 'IQ-test'. Da tudi z novo ploščo 'Parada ljubezni' kljub nekoliko drugačni zvočni podobi ohranja stik z reperskimi izročili, je potrdil z naslovnim komadom. 'Dvojno moralo' je posvetil tistemu MZ Hektorju, ki v imenu slovenskih glasbenikov poslušalcem oportunistično vsiljuje »slovensko pesem«. Sledili sta še dve novi skladbi, najprej 'Žive meje' ter nato še 'Zig zig'. Kako dobro so N'tokove refleksije zapisane pri publiki, se je pokazalo v skupinskem prepevanju slednje, ki jo je kot brezplačni download predhodno ponudil že pred objavo albuma 'Parada ljubezni'. Ta je sicer luč dneva uradno ugledal prav na dan koncerta, plošček pa so z nakupom poceni vstopnice prejeli vsi obiskovalci.

Vez v drugi del koncerta je postavila še ena nova skladba 'Zombi cafe', v kateri so se N'toku na odru pridružili zombiji. Tu se je v glavni vlogi znašla Irena Tomažin, ki je s svojim prepoznavnim kričavim glasom in teatralnim gibom na oder priklicala N'tokove sošpilavce iz zasedbe Moveknowledgement. Wein, David in Sleyk so mu s kitaro, bobni in bas kitaro pripravili razgiban rockovski teren za agresivno, intenzivno repersko divjanje, s katerim so spomnili na skupne podvige pred izidom plošče 'Parada ljubezni'. Med drugim smo slišali nove verzije komadov 'Furam safr', 'Dobrodelni koncert ob koncu sveta', 'Slovenec sem' in 'Rikše', v skladbi 'Srednja pot' pa se je N'toku pridružil še Samo Boris, ki je svoje rime sklepal tudi v originalni različici.

Tretji, zadnji del koncerta je bil rezerviran za N'tokovo najnovejšo koncertno inkarnacijo, v kateri si podlage za svoje rime z prenosnikom in synthom sproti ukrivlja sam. Ob novi plošči so tu prostor dobile še skladbe z druge nedavno na Japonskem objavljene plošče 'Ex Shanti/Future Shanti', s katero je med drugim zabeležil tudi domislice, nabrane med njegovo avanturo na daljnem vzhodu. V tem delu se je poudarek osredinil okoli elektronskih klubskih plesnih ritmov in kopice eksotičnih zvočnih vzorcev. In če smo prej po repersko pretegovali predvsem vratne mišice, smo se tu znašli še sredi čisto prave, skoraj rejverske izkušnje. Že sam po sebi izjemno energičen nastop N'toka in njegovih gostov, sta zaokrožila še domišljena, razgibana igra luči in izjemno ozvočenje, s katerim je ob artikuliranem vokalu na površje prišla predvsem zvočno barvita podoba obeh novih albumov.

V zaključku rednega dela smo slišali skladbo 'N'toko ne obstaja', a je izjemen odziv publike potrdil, da celo zelo obstaja. Ne le, da je koncert ponudil vpogled v ploščo 'Parada ljubezni', pač pa tudi prerez N'tokovega sedaj že osemletnega solističnega ustvarjanja, ki ga ves čas postavlja med najzanimivejše domače kreativce. Še razveseljiva novica za vse, ki ste koncert sinoči zamudili – ponovitev se obeta že v soboto 6. novembra!


N'tokovo razgibano ustvarjalno pot z vrhuncem v novi plošči Parada ljubezni, je sinoči podoživel Goran Kompoš.


Komentarji
komentiraj >>