Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
THE LEFT: Gas Mask (Mello Music Group, 2010) (ponovitev 3.12.2010 ob 00.30) (2125 bralcev)
Petek, 26. 11. 2010
jizah



* Detroit 2010. Eden najboljših prihajajočih producentov leta, ki je letos zakoličil že dve odlični plošči, in sicer lastno »Reset« in »Brown Study«, Apollo Brown, še enkrat poseže po estetiki zlatodobnega hiphopa devetdesetih, prenešenega v zvočno sliko današnjega časa. Ob boku mu stojita prihajajoči emsi Journalist 103 ter tehnično dobro podkovani sukač plošč, Dj Soko, ki dodata albumu »Gas Mask« žmoht in dušo, potrebno za vsak erektivni raperski album.

Nostalgična dogmatičnost hiphoperske estetike devetdesetih, ustoličene s strani povečini newyorških producentov in stihoklepačev, je tokrat preseljena v Detroit, kjer se v primeru trojca The Left, glasba prenaša kot celota. Sveža in časovno nadgrajena verzija hiphopa devetdesetih, kajpak sloni na močnem in kompaktnem vzorcu funk bobnov ter mehkih vokalnih vzorcev motownovskega milozvočnega soula, povečini vzorčenega le na nekaj besedah. Skozi dušo in telo hiphopa, pravoverne scratcherske izpade, natančno »samplanje«, močne trobilne in godalne aranžmajske odseke, se sprehaja klepetač, ki se preprosto stopi v produkcijske zanke albuma. Journalist103 zrcali podobo novodobnega Detroita in neprestano lovi atmosfero producenta, besedilno pa ne pretirava v nobeno smer.

Preko spretnega prehajanja med metaforičnimi in brezkompromisno direktnimi besedili, se na krepke bobne, ukvarja s klasičnimi hiphoperskimi tematikami, ki pa so manj pretirane kot pri mnogih drugih raperjih. Svoje zgodbe preko svežih sporočil vedno govori tako, da se ne postavlja nad poslušalca, temveč daje občutek, kot da je eden od nas. Postavlja teze o uničevanju hiphop kulture, sprašuje se o tem kaj je prav in kaj ni, o izgubljenih prijateljih, spiše neke vrste hvalnico smrti odvečnih in brezzveznih emsijev, glasbo pa samozavestno postavi pred ulično življenje ter preprodajo raznoraznih substanc. Zgodbe opisuje prvoosebno, poln je jeze nad industrijskim detroitskim vsakdanom, izogiba pa se klasični dekorativni uporabi metafor, ki bi stale na določenem mestu zgolj zato, ker tako narekujejo sodobni glasbeni trendi, višek pa je uspešna izvedba ljubezenske pesmi, kar se raperjem povečini ne posreči.

Za dinamiko povedanega skrbi odločno izbran nabor manj in bolj znanih raperjev. Od velikana Kool G. Rapa, do Guiltyja Simpsona, Finaleja ter nekaj nadobudnih detroitskih emsijev, med katerimi gre vsekakor izpostaviti Hassaana MacKeya. Gostje so vklopljeni z neverjetnim občutkom, saj v kompozicije vstopijo res tam, kjer lahko kaj dodajo k zvoku, vseeno pa ne zmotijo konsistentnosti albuma, ki ji daje z nekaterimi agresivnimi besedili ton glavni govorec.

Glasbene podlage so vsekakor najimenitnejši del te presežne in odlične raperske plošče. Apollo Brown očitno kljub svoji hiperproduktivnosti svoj stil in zvok plemeniti z odločno prezentacijo svojih na soul vzorcih baziranih, a nikakor zastarelih »golden era beatov«. Njihovo konsistenco ohranja do konca 17 kompozicij dolgega albuma, na katerih pušča svojstven, a močan pečat, z neverjetno pozornostjo na detajle. Resda se podlage na prvi posluh morda zdijo malce repetativne, a se s svojo emotivnostjo, dobro konstrukcijo in kohezivnostjo, močno prepustijo producentovemu vplivu. Netrendovski pristop hiphopu prinaša balzam za ušesa, sproščeno celoto, vseeno pa se odlično vklaplja v današnji čas in današnjo produkcijo, kar mu daje poseben čar.

»Gas Mask« je album, nad katerim bodo svoje navdušenje verjetno kazali ljubitelji neklubskega, netrendovskega hiphopa in raperski puristi. Čustvene, močne podlage gredo v kontekst s podajanjem besedil, skupaj pa tvorijo sonično celoto, s smislom za realnost ulice, pri čemer ne gre zgolj za diskotečno in zabavno noto hiphopa, temveč za veliko več. Morda sicer umanjka kanček originalnosti, vseeno pa album ponuja potentno, prijetno in prepričljivo poslušalsko izkušnjo skozi celotno, slabo uro trajajočo ploščo. Aplavdiram.

pripravil Jizah





Komentarji
komentiraj >>

Re: THE LEFT: Gas Mask (Mello Music Group, 2010) (ponovitev 3.12.2010 ob 00.30)
moje Ime [26/11/2010]

Ti sploh nima veze z temi plinskimi maskami ampak ena druga stvar stari ti jizah si ful pokroviteljski do nekaterih slovenskih mc-jev kar ni prow ce ze komentiras samo stariii nemores ti flikat na folk deklarcijskih nalepk oz nobeden ne more
odgovori >>

    Re: THE LEFT: Gas Mask (Mello Music Group, 2010) (ponovitev 3.12.2010 ob 00.30)
    JIzah [26/11/2010]
    O cem natancno govoris, neimenovani clovek?
    odgovori >>