Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ANNE-JAMES CHATON & ANDY MOOR: Le Journaliste (Unsounds, 2009) + Transit/1: Departures (Unsounds, 2011) (1972 bralcev)
Nedelja, 27. 3. 2011
LukaZ



* Tokrat vas v oddaji razširjamo Obzorja peljemo v splet zvoka kitarskih strun izpod prstom kitarista Andyja Moora iz zasedbe The Ex v spoju z mehanično besedo, poezijo francoskega pesnika, performerja in zvočnega poeta Anne- Jamesa Chatona s plošče Le Journaliste. Z njo dvojec vstopa v heterogeno polje izjav iz sfere sodobnega žurnalizma, preko katerega med silnicami različnih izjav tvori portret namišljenega novinarja...

Anne- James Chaton je francoski poet, performer in zvočni poet, ki tradicijo zvočne poezije vtira v sodobni zvočni post techno milje; v polje nenehne repeticije, fragmentov, zvočnih zank in zvočnih vzorcev, ki jih fragmentarno jemlje iz sfere vsakdanjega življenja in s katerimi tvori svojstvene portrete.

Chaton je arhivar, ki brska po vaših torbicah, žepih in si prisvaja, kopira vaše osebne stvari, od uradnih dokumentov, časopisnih izrezkov, računov, ljubezenskih pisem in medicinskih receptov. To so tisti okruški naše osebnosti, ki navidezno ne vstopajo v polje naše subjektivitete, a ga bistveno tvorijo v polju silnic, ki jih vzpostavlja dispozitiv oblasti. Anne- James Chaton je torej nekakšen arhivar, ki identitete vzpostavlja v polju izjav, preko njihove površine. Tako je na ta način ustvaril serijo stotih portretov in plošča 'Le Journaliste' ter njenih osem skladb tvori enega izmed njih.

V primeru plošče 'Le Journaliste' je to razpršeno izjavno polje iztrgano iz časopisnega in radijskega dela enega novinarja. Identiteto nato Chaton vzpostavlja preko izsekov iz dnevnega časopisja, iz različnih novinarskih žanrov; iz krpank, sestavljenih iz vremenske napovedi, borze dela, novic, portretov, od malega tiska do debelih naslovov. Ta iztrgana besedila, besede in številke enakopravno vstopajo v polje izjavljanja, ki se iz-vrši v glasu, skozi mikrofon in megafon; včasih jasno, ostro, glasno, drugič zamegljeno in pridušeno. Izjave torej vstopijo v polje akuzmatičnega, v polje zvena, kjer se v obliki zvočnih tekstur nahajajo v sferi med pomenom in izstopom iz pomena. Na tem mestu Chatonu na pomoč priskoči digitalna tehnologija, s katero besede vstopajo v igro repeticije, večglasja in zastrtja.

V tem se Chaton umesti v polje zvočne poezije, njene tradicije, od zaum-a ruskih futuristov, francoskega letrizma, do eksperimentov z magnetofonskih trakom Henrija Chopina in dvojca Bryon Gysin & William Burroughs. Chaton seveda na svojstven način uteleša njun princip 'cut up-a', s tem, da ga nato podvrže mehanizmu ustvarjanja glasbe sodobne DJ kulture. Rez podvrže miksu, z repeticijo postavi kompozicijski okvir, narativni, pomenski zaris, ki ga razgrajujejo večplastni fragmenti različnih izjav. Tega nato dodatno razrahlja kitarist The Ex Andy Moor, mojster različnih plasti in zvočnih tekstur kitare, od rezkih, ritmično fraziranih riffov, do plastovitih sozvočij in subtilnih pulziranj, razsekanih ritmov in bolj atmosferskih krajin. S tem se igra in zvok Andyja Moora bistveno loči od zvoka, ki ga vtira v zasedbo The Ex, s tem pa se Moor tudi delno oddalji od rokerske podstati svojega ustvarjanja.

Ta svet Moor & Chaton raziskujeta še naprej, med drugim v triu z Carstenom Nicolaijem, s katerim je Chaton sodeloval v projektu Unitxt, v kratkem pa bo pri založbi Raster-Noton povil tudi samostojno ploščo. Ravno pred kratkim je izšel prvi del Chatonove in Moor-ove serije štirih malih plošč, naslovljenih 'Transfer'. Tudi ta serija izhaja na založbi Unsounds, ki jo ob skladatelju Yiannisu Kyriakidesu vodi prav Andy Moor. Plošča uporablja isto metodo, njena zasnova pa je naravnana k potovanju, tranzitu. Prva v seriji izdaj nosi naslov 'Departures', na njej pa sta dve skladbi. Prvo smo slišali na začetku oddaje. Njen naslov je 'Derniere minute', v njen pa Chaton uporablja fragmente obvestil, ki jih je iztrgal iz aktualnih obvestil o politični klimi in stopnji varnosti iz različnih dežel francoskega zunanjega ministrstva, namenjenim francoskih turistom in potovalnim agencijam. Druga nas bo uvedla v poslušanje plošče Le Journaliste'. Nosi naslov 'D'Ouest en Est ', Chaton pa zanjo uporablja geografske koordinate, pobrane s potovanja iz znamenite knjige Jules Verna 'V osemdesetih dneh okoli sveta'. Torej faktične in fikcijske informacije iz izdaje iz l. 2011, ki nas pelje k izdaji 'Le Journaliste' iz l. 2009.

pripravil Luka Zagoričnik



Komentarji
komentiraj >>