Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RAZLIČNI IZVAJALCI: EX YU Rock'n'Roll Bastards (Subkulturni Azil, 2011) (3760 bralcev)
Nedelja, 17. 4. 2011
bruc



* Končno smo dočakali tudi kompilacijo garažnih rock'n'roll bendov, ki že z naslovom opozarja, da gre za kombinacijo zasedb iz različnih nekdanjih jugoslovanskih republik. Gre za zelo dobrodošel glasbeni izdelek. Povezovanje nekdanje močne jugoslovanske rock'n'roll scene je v zadnjih dveh desetletjih zašlo v manjšo krizo, ki je bila predvsem rezultat družbeno-političnih okoliščin na področju nekdanje Jugoslavije.

Konec marca je Subkulturni azil predstavil prvo vinilno kompilacijo »Ex-Yu Rock'n'roll Bastards!!!«, ki bo, po napovedih sodelujočih akterjev, uvod v nadaljnje izdaje zaokroženih glasbenih izdelkov na področju ex-yu garažnega rock'n'rolla. Ideja nekoliko spominja na legendarne izdaje »Bombardiranje New Yorka«, ki jih je konec osemdesetih let zagnal Zdenko Franjić pod okriljem svoje založbe »Slušaj najglasnije«.

Tovrstne izdaje so bile in bodo tudi v bodoče zelo pomembne za razvoj sodobne rockovske kulture na področju nekdanje skupne države. Kompilacija služi kot pristen prerez plodnega sodelovanja med bendi z različnih področij nekdanje Jugoslavije. To sodelovanje je bilo vzpostavljeno ravno na temeljih izjemno pomembnih garažnih rockovskih festivalov, kot so »No Border Jam«, »Garage Explosion«, »Garage Spring Roll« in »Garage Fire«. Na takšnih festivalih se vzpostavlja odlična priložnost za komunikacijo med bendi in organizatorji koncertov, ki lahko privede do blagodejnih učinkov. Kompilacija »Ex-Yu Rock'n'roll Bastards« je primer takšnega blagodejnega učinka, saj na njej najdemo trinajst različnih zasedb s področja Srbije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine ter Slovenije.

Za posrečeno kombinacijo bendov in skladb je poskrbel Aleš Otorepec, kitarist domačih Muškat Hamburg. Pri izbiri je spretno povezal bende in skladbe, ki so v preteklih letih nastopili na omenjenih festivalih. Bende s področja Srbije in Kosova zastopajo Rough Blue, Ragman, Concrete Worms, Hosenfefer in Psycho-sonic Boris and Hosenfefer, hrvaške garažne rockerje predstavljajo odlični Erotic Biljan & His Heretics, Dykemann Family ter Hitchcock, iz Bosne in Hercegovine so No Rules, slovenske barve pa ob Muškat Hamburg zastopajo še Dr. Zero, Diego in CZD.

Dinamika kompilacije je pravšnja, atmosfera je dobra, nekatere skladbe so odlične, čeprav je kar nekaj takšnih, ki so bile že slišane na uradnih izdajah posameznih zasedb. Kar se tiče tega, bi se nekateri bendi lahko bolj potrudili in prispevali kakšne novejše skladbe, ki bi bile namenjene prav obravnavani zbirki. Več bi se dalo storiti tudi glede zvočne celote plošče. Končno oblikovanje zvoka je določenim zasedbam odvzelo njihov značilni zvočni žar in prodornost, vendar je to praktično edina temnejša plat, ki jo lahko izpostavimo.

»Ex-Yu Rock'n'roll Bastards« je pomembna izhodiščna točka pristnega povezovanja sodobne garažne rock'n'roll ustvarjalnosti na področju nekdanje Jugoslavije in pričakujemo lahko, da bo prvi izdaji sledilo še več kompilacij. Poslušali boste vse bende in njihove skladbe v naslednjem zaporedju:

»EROTIC BILJAN & HIS HERETICS – Rock'n'roll Revolution No. 5«, »PSYCHO-SONIC BORIS & HOSENFERER - Drive Psycho Drive«; »ROUGH BLUE – Big Fat Mama«; »RAGMAN – Under The Bed«, »CONCRETE WORMS - Lies«; »DIEGO - Tarantela«; »MUŠKAT HAMBURG – The Fact«; »HOSENFEFER – Get Back In The Hole«; »DYKEMANN FAMILY – Side Street Love«; »NO RULES – Preko neba«; »HITCHCOCK – Pravi put«; »DR. ZERO – Terorist« in »CZD – Reci da me voliš«.

pripravil Brane Škerjanc


Komentarji
komentiraj >>